Hvad har faret ret til økonomisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

294 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Low

Hvis man har fælles forældre myndighed men er enlig hvad har faren så ret til økonomisk? Og hvad har han ret til hvis han er på kontanthjælp? Jeg spørg fordi jeg prøver at hjælpe faren til min søn lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

NatasjaL

Low skriver:

Hvis man har fælles forældre myndighed men er enlig hvad har faren så ret til økonomisk? Og hvad har han ret til hvis han er på kontanthjælp? Jeg spørg fordi jeg prøver at hjælpe faren til min søn lidt

Han har ret til at få som forsørger på kontanthjælp :-)

Anmeld

10. oktober 2010

Low

NatasjaL skriver:

Han har ret til at få som forsørger på kontanthjælp :-)

Det får han også nu. Men vores dreng bor på min adresse kan han så ikke få andre tilskud tænker jeg? Vi kommer jo til at få nogle lunde de samme udgifter når vores dreng er gammel nok til at være en uge ved ham og en uge ved mig af gangen.

Anmeld

11. oktober 2010

wamse

Low skriver:

Det får han også nu. Men vores dreng bor på min adresse kan han så ikke få andre tilskud tænker jeg? Vi kommer jo til at få nogle lunde de samme udgifter når vores dreng er gammel nok til at være en uge ved ham og en uge ved mig af gangen.

Pengene følger barnet, dvs. der hvor barnet har adressen, er den forældre der modtager børnechecken og får boligsikringen for barnet.

Anmeld

11. oktober 2010

Low

wamse skriver:

Pengene følger barnet, dvs. der hvor barnet har adressen, er den forældre der modtager børnechecken og får boligsikringen for barnet.

Nåe okay. Så han har faktisk ikke ret til andet end forhøjet kontanthjælp?

Anmeld

11. oktober 2010

wamse

Nix, der er vist ikke andet at komme efter. Men så kunne i jo måske indbyrdes aftale noget, når du jo så er den der får indtægterne :-)

Anmeld

11. oktober 2010

Low

wamse skriver:

Nix, der er vist ikke andet at komme efter. Men så kunne i jo måske indbyrdes aftale noget, når du jo så er den der får indtægterne :-)

Ja noget med at dele den over? Det havde jeg faktisk tænkt på for jeg kan faktisk godt få det lidt dårligt med at han ikke rigtig kan få noget men i øjeblikket er det mig der har ham da han ikke er så gammel og derfor mig der betaler alt til ham.

Anmeld

11. oktober 2010

wamse

Low skriver:

Ja noget med at dele den over? Det havde jeg faktisk tænkt på for jeg kan faktisk godt få det lidt dårligt med at han ikke rigtig kan få noget men i øjeblikket er det mig der har ham da han ikke er så gammel og derfor mig der betaler alt til ham.

Det er helt fair at du nu modtager pengene, når det er dig der har udgifterne.
Men ja enten at dele nogle penge, eller at blive enige om at du dækker de fleste udgifter eller noget i den stil :-)

Anmeld

11. oktober 2010

Low

wamse skriver:

Det er helt fair at du nu modtager pengene, når det er dig der har udgifterne.
Men ja enten at dele nogle penge, eller at blive enige om at du dækker de fleste udgifter eller noget i den stil :-)

Ja det lyder som en god idé . Takker for svar og hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.