Maja84 skriver:
 ja nu er gode råd dyre, ligesom den kommende barnedåb 
 Vi har simpelthen prøvet alt for at nedbringe vores udgifter, men problemet er, at barnedåben skal ligge midt i Maj (konfirmationstiden), og det er ikke muligt at rykke den.
 Vi kan ikke være hjemme da vi ikke har plads, og at holde den ude i et telt eller lignende er heller ikke en mulighed. vi har undersøgt alt i forhold til leje af lokaler, og aælt var rigtig dyrt, da det der var ledigt, skulle bestilles både lørdag/søndag, da man først får nøglerne kl 10 søndag, hvor vi jo skal være i kirken.
 Vi bliver enten 30 mennesker (kun lige de nærmeste uden mine fastre/mostre) eller 42 (med mine fastre mostre)
 alligevel kommer barnedåben op på 12000 eller 17000 alt efter om mine mostre fastre skal med, Da vi har været nød til at holde det på en nærliggende kro.
 Nu er mit dilemma så, at det vil koste os næsten 5000 kr i merpris at have mine 12 fastre/mostre med, og frygter jo lidt at mine mostre (jeg var med til den yngste mosters barns dåb i juli måned) vil bliver enormt sure, og det vil give en masse splid, da vores forhold i forvejen er meget anspændt i familien ønsker jeg jo ikke dette, men de har ikke behandlet mig så pænt, så overvejer jo virkelig om det er 5000 kr værd at tage dem med (snakker aldrig med mine fastre, så de vil ikke tage det så tungt, men kan ikke invitere min mors side uden min fars, så ved jeg han vil blive ked af det)
 hvordan ville i tackle den her situation, har ikke meget lyst til at ringe til mostrene, så overvejer om man når tiden bliver inde skal sende dem en sms med forklaring, eller om man bare skal lade som ingenting. Synes bare det er mange mennesker (42) når det kun er dåb, og enormt mange penge, men ja vi er lidt nød til allerede nu, at tage lidt beslutning omkring det, da der er forskel i lokale str på kroen, om vi skal være ca 30 eller ca 42 personer
 what to do 
 hvad ville i tøser gøre, er virkelig rådvild i dne her, og synes dælme det er mange penge, men vil jo ikke lyde nærrig  
 Synes da godtnok det lyder dyrt.. Jeg arbejder på et hotel, og en barnedåb for 30 personer, ville aldrig løbe op på 12000 kr.. Hvad skal i have at spise?