Rudolf Steiner pædagogik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

L.J.L

Kan nogen lige fortælle mig hvad det i grunden går ud på?

Jeg spørger idet Lauritz er tilbudt en plads hos en privat børnepasser som er uddannet Rudolf Steiner padagog, og ved ikke helt hvad det vil sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

SiLiMiMa

skal ikke lige ku sige det, men har du prøvet at google???

heise

Anmeld

10. oktober 2010

L.J.L

Heise skriver:

skal ikke lige ku sige det, men har du prøvet at google???

heise

ja, men synes bare der står tusind forskellige ting, og ledte egentlig bare efter nogle som kunne fortælle det i korte træk Også om det er godt eller skidt etc

Anmeld

10. oktober 2010

SiLiMiMa

linselouise skriver:

ja, men synes bare der står tusind forskellige ting, og ledte egentlig bare efter nogle som kunne fortælle det i korte træk Også om det er godt eller skidt etc

ja, ok - indlysende nok

jeg vil da læse med, hvis der kommer svar

heise

Anmeld

10. oktober 2010

Snefnug1984

En hovedoverskrifte i Steinerpæd. ville fx være at: "Pædagogikken er tilpasset den enkelte udviklingstrin"

I steinerskolerne, bruger man fx. hverken karakterer eller eksamener.. Men kender ikke så meget til den. Den er ikke så udbredt i mine kredse

Anmeld

10. oktober 2010

Snefnug1984

Pædagogikken går bl.a ud på efterligning - at man i hverdagen skaber efterlignelsesværdige forhold for barnet samt rytme - at der er en fast daglig rytme

Men umiddelbart kan jeg ik lige se, hvori forskellen på dén og så den alm. pædagogik ligger, når man kigger på disse 2 ting..

Anmeld

10. oktober 2010

L.J.L

SolsikkeBlomst skriver:

Pædagogikken går bl.a ud på efterligning - at man i hverdagen skaber efterlignelsesværdige forhold for barnet samt rytme - at der er en fast daglig rytme

Men umiddelbart kan jeg ik lige se, hvori forskellen på dén og så den alm. pædagogik ligger, når man kigger på disse 2 ting..

Lige nøjagtig. Jeg kan heller ikke se forskellen, ihvertfald ikke når det kommer til de helt små...

Anmeld

10. oktober 2010

Snefnug1984

linselouise skriver:

Lige nøjagtig. Jeg kan heller ikke se forskellen, ihvertfald ikke når det kommer til de helt små...

Nej for det er da også sådan jeg arbejder, men er ikke uddannet i steiner pædagogik

Anmeld

10. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg synes du skal besøge den pædagog hvis du kan?

Rudolf Steiner kan bruges på så mange forskellige måder, så det er svær at vide præcis hvad vinkel vedkommende bruger i sit arbejde med børnene.

Anmeld

10. oktober 2010

L.J.L

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg synes du skal besøge den pædagog hvis du kan?

Rudolf Steiner kan bruges på så mange forskellige måder, så det er svær at vide præcis hvad vinkel vedkommende bruger i sit arbejde med børnene.

Ja, det tror jeg også vi gør, så får vi et bedre indblik i hvad det vil sige at være rudolf steiner uddannet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.