Andre der oplever underlige lyde fra maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.136 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

VNB

Jeg har idag oplevet det mest mærkelige...

Min kæreste og jeg var ude at gå en dejlig lang tur i det gode vejr.... da vi næsten er hjemme igen hører vi begge to en meget mærkelig lyd!

Først tror vi at det er min mobil der brummer i jakkelommen - det var det ikke! Min kæreste tjekker hans mobil - heller ikke!

Vi stopper op og lyden blir ved med at komme med ca 5 sekunder imellem... vi står og snakker om hvor i alverden den mærkelige lyd dog kommer fra... er det en kat? en hund? men der var INGEN dyr at spotte i miles omkreds...

Jeg siger så at jeg tror det kommer fra baby, altså maven. Så ligger min kæreste sit hoved ned til maven - og ganske rigtigt! det er sku derinde fra lydene kommer!!!

Det er første gang vi har hørt det, og er ærlig talt meget glad for at vi  oplevede det sammen for ellers havde han da nærmest aldrig troet på mig

lyden var sådan nærmest en "knirke" lyd, lidt som en hæs kat der miaver... eller som en rusten dør der lukkes op og i. lyden kom ca 10-15 gange og så stoppede det igen, og har ikke været der siden...

Jeg blir dog ved med at gå rundt og tænke på hvad det mon kan være???!!??

Har googlet lidt, og det er altså ikke den der "klik" lyd som står beskrevet på bla. min-mave.dk.....

Vi synes ihvertfald mere at det lød som en "knirken".... lidt svært at beskrive faktisk.....

Men mit spørgsmål er jo så om nogle af jer nogensinde har hørt om det, eller måske oplevet det samme?

Er ikke urolig for baby, for den sparker og teer sig som den plejer  er mere MEGET nysgerrig efter hvad vi mon hørte.

og NEJ det var ikke min mave der knurrede  det lyder nemlig helt anderledes og det kan jeg somregel også altid mærke...

Håber nogle vil svare mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

VIPpigen

Her er det også lidt underligt, hvis hun er helt vildt aktiv, far snakker til hende, eller hun hikker, så lyder det som små prutter fra maven... Kæresten er færdig af grin over det hver gang han ligger øret til. Jeg kan svagt høre det, men det lyder virkelig som om hun prøver at kommunikere. Men knirken er det ikke herfra...

Anmeld

9. oktober 2010

VNB

VIPpigen skriver:

Her er det også lidt underligt, hvis hun er helt vildt aktiv, far snakker til hende, eller hun hikker, så lyder det som små prutter fra maven... Kæresten er færdig af grin over det hver gang han ligger øret til. Jeg kan svagt høre det, men det lyder virkelig som om hun prøver at kommunikere. Men knirken er det ikke herfra...

åååårh det lyder altså også hyggeligt!  og det vi hørte kan måske også godt lyde lidt som små prutter fra maven (altså baby)

Vi har faktisk også snakket om det kunne være hikke... Babyen hikker nemlig ret tit, men det er bare første gang der er lyd på så

Det passer dog faktisk fint med at det var i den rytme, og det kunne måske også godt lyde lidt som hik...

Kan bare ikke forstå hvis man kan høre det så kraftigt. Det var nemlig ret højt, og selvom vi stod udenfor kunne vi begge høre det helt tydeligt.

Vi skreg også af grin - især mig! Tror faktisk at jeg grinte så meget at det var grunden til at den stoppede igen  folk som kom gående ved siden af os gloede bare helt vildt, og må have tænkt at vi var fuldstændig ånsvage hihihih

Anmeld

9. oktober 2010

VIPpigen

VNB skriver:

åååårh det lyder altså også hyggeligt!  og det vi hørte kan måske også godt lyde lidt som små prutter fra maven (altså baby)

Vi har faktisk også snakket om det kunne være hikke... Babyen hikker nemlig ret tit, men det er bare første gang der er lyd på så

Det passer dog faktisk fint med at det var i den rytme, og det kunne måske også godt lyde lidt som hik...

Kan bare ikke forstå hvis man kan høre det så kraftigt. Det var nemlig ret højt, og selvom vi stod udenfor kunne vi begge høre det helt tydeligt.

Vi skreg også af grin - især mig! Tror faktisk at jeg grinte så meget at det var grunden til at den stoppede igen  folk som kom gående ved siden af os gloede bare helt vildt, og må have tænkt at vi var fuldstændig ånsvage hihihih

Så har det godt nok også været højt. Sådan er det slet ikke her, men kan sådan svagt høre det selv, og kæresten ligger så øret til, og syntes det er såå skægt hun ligger derinde og "prutter". Men som jeg siger, så ligner hun bare sin far endnu mere...

Det er en vidunderlig følelse og bliver altså mere realistisk når der også kommer lidt underlige lyde derinde fra. Hmm, skal til jordemoder på onsdag, må hellere spørge hende om det nu også kan passe. Men lydene kommer altid når hun virkelig bevæger sig, far snakker, eller hun hikker. Hikken mærker vi også en del til her efterhånden, det er nu skægt i de små rytmiske ryk

Men hvor er det altså vidunderligt at være nået så langt så de kære fædre kan være med

Anmeld

9. oktober 2010

CiSo

ja, det har jeg også oplevet nogle gange, helt vildt mærkeligt.

Anmeld

10. oktober 2010

VNB

VIPpigen skriver:

Så har det godt nok også været højt. Sådan er det slet ikke her, men kan sådan svagt høre det selv, og kæresten ligger så øret til, og syntes det er såå skægt hun ligger derinde og "prutter". Men som jeg siger, så ligner hun bare sin far endnu mere...

Det er en vidunderlig følelse og bliver altså mere realistisk når der også kommer lidt underlige lyde derinde fra. Hmm, skal til jordemoder på onsdag, må hellere spørge hende om det nu også kan passe. Men lydene kommer altid når hun virkelig bevæger sig, far snakker, eller hun hikker. Hikken mærker vi også en del til her efterhånden, det er nu skægt i de små rytmiske ryk

Men hvor er det altså vidunderligt at være nået så langt så de kære fædre kan være med

hihihi ih kan lige forrestille mig hvor pave stolt din kæreste er over jeres lille prutte maskine

Og ja det er virkelige skønt at de kan være så meget med her til sidst! Baby sparker også nogle gange så kraftigt igennem at min kæreste blir helt paf og bare sidder med STORE øjne og siger "den er godt nok stærk... ligesom sin far!" hehe!

jeg tror at jeg vil spørge til næste jordemoder besøg hvad de der lyde kan skyldes. kunne jo være sjovt at høre om der er en logisk forklaring på dem. kan læse andre steder på nettet at det kan være babys knogler som gir sig... hmm det lyder jo knap så sødt og romantisk  

og ja det er bare mega skægt når de kære små hikker derinde! hele maven hopper i takt, og der er virkelig fuld kraft på!

hvor er det sødt det tøj du har syet som du sælger ud af! Hvis jeg vidste om jeg fik en pige skulle jeg helt klart have et par smækbukser... men det må vente til den store overraskelse er ude

Anmeld

10. oktober 2010

VNB

sophieamalia skriver:

ja, det har jeg også oplevet nogle gange, helt vildt mærkeligt.

ja MEGET mærkeligt! men også sjovt og sødt på en eller anden måde  underligt at det er DEN som laver lyde allerede....

Er glad for at jeg ikke er den eneste som har oplevet det  så er det ikke bare os som er blevet helt skøre herhjemme hihihi

Anmeld

10. oktober 2010

Mamalou

Ej hvor skægt og samtidig rigtig sødt! Hvor jeg bare glæder mig til det bliver vores tur og maven er vokset... Er kun 10+2 såhhh det vil kræve lidt tålmodighed. Dejligt at dig og din kæreste oplevede det sammen

God søndag!

Anmeld

10. oktober 2010

CiSo

VNB skriver:

ja MEGET mærkeligt! men også sjovt og sødt på en eller anden måde  underligt at det er DEN som laver lyde allerede....

Er glad for at jeg ikke er den eneste som har oplevet det  så er det ikke bare os som er blevet helt skøre herhjemme hihihi

hihi, nej man kan nemlig godt tro man er lidt skør første gang.  

Men jeg har også oplevet at det er som om, han ligger og prutter derinde, helt vildt sjovt.. Men det skulle vidste være mine tarme der bliver klemt og så kommer der lyde ud af det? haha

Anmeld

10. oktober 2010

VIPpigen

VNB skriver:

hihihi ih kan lige forrestille mig hvor pave stolt din kæreste er over jeres lille prutte maskine

Og ja det er virkelige skønt at de kan være så meget med her til sidst! Baby sparker også nogle gange så kraftigt igennem at min kæreste blir helt paf og bare sidder med STORE øjne og siger "den er godt nok stærk... ligesom sin far!" hehe!

jeg tror at jeg vil spørge til næste jordemoder besøg hvad de der lyde kan skyldes. kunne jo være sjovt at høre om der er en logisk forklaring på dem. kan læse andre steder på nettet at det kan være babys knogler som gir sig... hmm det lyder jo knap så sødt og romantisk  

og ja det er bare mega skægt når de kære små hikker derinde! hele maven hopper i takt, og der er virkelig fuld kraft på!

hvor er det sødt det tøj du har syet som du sælger ud af! Hvis jeg vidste om jeg fik en pige skulle jeg helt klart have et par smækbukser... men det må vente til den store overraskelse er ude

Hmm, babys knogler lyder ret skummelt

Med tøjet siger du bare til, skulle gerne komme op med lidt drengetøj inden længe også, der er noget mere efterspørgsel på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.