Lommepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Kamelia

Vi vil gerne begynde at give vores 7 årige lommepenge. Der er meget hun går og drømmer om, særligt små diddle ting.

Vi synes at hun skal lære lidt om det at have og bruge penge og at spare sammen til ting man ønsker sig, men er meget i tvivl om hvor meget vi skal give.

Hvad giver I andre i lommepenge?

Kamelia, der synes det er det skønneste vejr i dag!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Svei

Kamelia skriver:

Vi vil gerne begynde at give vores 7 årige lommepenge. Der er meget hun går og drømmer om, særligt små diddle ting.

Vi synes at hun skal lære lidt om det at have og bruge penge og at spare sammen til ting man ønsker sig, men er meget i tvivl om hvor meget vi skal give.

100kr får min på 7 år..læste lige at børn bliver så økonomisk ansvarlige eller uansvarlige som de ser hjemme og det er jo egentlig logisk.

Jeg kan så glæde mig over at mine smider alle deres penge i banken...

Anmeld

9. oktober 2010

BabyStella!

Kamelia skriver:

Hej! Nu er min datter kun 1 år, men når hun blir´ ældre, vil jeg gerne ha´ hende til og forstå at man ikke bare får! Sådan har jeg aldrig haft det. Jeg skulle rydde op på mit værelse og dække bord hver dag - det fik jeg 20 kr. for hver fredag, da jeg var omkring en 10 år, mener jeg.

Da jeg blev lidt ældre, skulle jeg hjælpe med og lave mad og støvsuge. Det fik jeg 50 kr. for hver fredag - der var jeg 13 år, kan jeg huske.

Og da jeg var 15 år, begyndte jeg og få halvdelen af børnepengene (vidst ca. 800 kr. dengang), så skulle jeg selv købe tøj og sko, eller hvad jeg nu manglede. De resterende af børnepengene gik til ferie

Sådan tror jeg oz gerne, jeg vil lære min datter værdien af penge

Anmeld

9. oktober 2010

BabyStella!

Jbk skriver:

100kr får min på 7 år..læste lige at børn bliver så økonomisk ansvarlige eller uansvarlige som de ser hjemme og det er jo egentlig logisk.

Jeg kan så glæde mig over at mine smider alle deres penge i banken...

Er det om måneden, han får 100 kr? Det var oz ca. det, jeg fik, da jeg var på hans alder

Min niece på 10 år får oz 100 kr. om mdr., men oz 100 kr. taletid til sin telefon.

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Er det om måneden, han får 100 kr? Det var oz ca. det, jeg fik, da jeg var på hans alder

Min niece på 10 år får oz 100 kr. om mdr., men oz 100 kr. taletid til sin telefon.

Ja, det er det....det er hans egne og til lige hvad han vil....

Min den store får betalt sit wow og så 100kr ved siden af. Han er 13 år.

Men altså, de har jo ikke det store behov for dem, siden de sparer dem alle op.. De laver så intet for de penge, de får dem lige meget hvad, det er penge de bare får, herhjemme tjener man ikke penge, det er en familie, et arbejdsfællesskab er grundlaget for at det hele fungerer.

Anmeld

9. oktober 2010

Maja_4000

BabyStella! skriver:

Hej! Nu er min datter kun 1 år, men når hun blir´ ældre, vil jeg gerne ha´ hende til og forstå at man ikke bare får! Sådan har jeg aldrig haft det. Jeg skulle rydde op på mit værelse og dække bord hver dag - det fik jeg 20 kr. for hver fredag, da jeg var omkring en 10 år, mener jeg.

Da jeg blev lidt ældre, skulle jeg hjælpe med og lave mad og støvsuge. Det fik jeg 50 kr. for hver fredag - der var jeg 13 år, kan jeg huske.

Og da jeg var 15 år, begyndte jeg og få halvdelen af børnepengene (vidst ca. 800 kr. dengang), så skulle jeg selv købe tøj og sko, eller hvad jeg nu manglede. De resterende af børnepengene gik til ferie

Sådan tror jeg oz gerne, jeg vil lære min datter værdien af penge

Sådan var det også , da jeg var lille :p
Men hvis jeg så ikke rydde op på mit værelse , trak de 10 kr. pr. dag Altså , kom selvfølgelig ikke i minus , så jeg skyldte dem penge .. Men det endte jo så bare med , at jeg ingen penge fik i dén uge :p

Anmeld

9. oktober 2010

Mi

Kamelia skriver:

Mine piger på 6 år får 10kr hver fredag. De skal så dække bord og tage af igen hver aften, hvis de springer over en dag, så får de kun 5kr og hvis de gør det to dage så får de ikke noget. Efterhånden tager de ikke af og på bordet for at få lommepengene men fordi vi siger det. Hvis de har været ekstra gode til at hjælpe til med forskellige praktiske ting i løbet af ugen får de nogel gange 20kr.

De har i hvert fald lært noget om begrebet penge. At hvis de bruger alle lommepengene som de har sparet op, så kan de ikke købe noget.

Mvh Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

9. oktober 2010

UngMor_Odense

Jeg har en søn på snart 4 og en bonusdatter på samme alder, de tjerner lommepenge, Altså ved at hjælpe med at dække bord, tage af borderet , jeg vil gerne lære mine børn at man ikke bare får hvad man pejer på .. de sys det er super sjovt ..

Anmeld

9. oktober 2010

BabyStella!

Ja, det er det....det er hans egne og til lige hvad han vil....

Min den store får betalt sit wow og så 100kr ved siden af. Han er 13 år.

Men altså, de har jo ikke det store behov for dem, siden de sparer dem alle op.. De laver så intet for de penge, de får dem lige meget hvad, det er penge de bare får, herhjemme tjener man ikke penge, det er en familie, et arbejdsfællesskab er grundlaget for at det hele fungerer.

Ja, jeg ved godt at "arbejdet bærer lønnen i sig selv", men syns´ stadig det er en god ting, at børn ved at man ikke bare kan få. Vi har altid kørt med at man skal lave et par ting for sine lommepenge - selvfølgelig kan der da godt falde en 10´er engang imellem ekstra, men ellers skal der laves bare en lille ting. Jeg føler, jeg får mere glæde ud af mine penge, når jeg selv har tjent dem.

Ta´ min svigerfar fx.; han gav min mand og jeg penge til en bil for 2 år siden (brugt) Vi skulle jo ha´ Stella og han mente, det ville gøre dagen lettere med en bil. Ufattelig pænt af ham!

Han ville ikke betales tilbage!? Tiggede ham næsten, men han insisterede på at det var en gave.

Desværre blev han syg og måtte ha´ pacemaker i sidste år, så som gengæld for bilen tager jeg hjem til ham 4 gange om ugen i et par timer og gør rent, vander planter, vasker tøj, laver mad til ham til ugen (fryser det ned), deler hans piller ud i hans pilleæske og lign.

Jeg VILLE gøre noget for de penge, han gav os til bilen, så det er altså blevet til det ovennævnte, og jeg ved han er så glad for det

Anmeld

9. oktober 2010

Brams

BabyStella! skriver:

Ja, jeg ved godt at "arbejdet bærer lønnen i sig selv", men syns´ stadig det er en god ting, at børn ved at man ikke bare kan få. Vi har altid kørt med at man skal lave et par ting for sine lommepenge - selvfølgelig kan der da godt falde en 10´er engang imellem ekstra, men ellers skal der laves bare en lille ting. Jeg føler, jeg får mere glæde ud af mine penge, når jeg selv har tjent dem.

Ta´ min svigerfar fx.; han gav min mand og jeg penge til en bil for 2 år siden (brugt) Vi skulle jo ha´ Stella og han mente, det ville gøre dagen lettere med en bil. Ufattelig pænt af ham!

Han ville ikke betales tilbage!? Tiggede ham næsten, men han insisterede på at det var en gave.

Desværre blev han syg og måtte ha´ pacemaker i sidste år, så som gengæld for bilen tager jeg hjem til ham 4 gange om ugen i et par timer og gør rent, vander planter, vasker tøj, laver mad til ham til ugen (fryser det ned), deler hans piller ud i hans pilleæske og lign.

Jeg VILLE gøre noget for de penge, han gav os til bilen, så det er altså blevet til det ovennævnte, og jeg ved han er så glad for det

Hvor er du bare en dejlig svigerdatter - verden mangler flere af din slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.