Ja, det er det....det er hans egne og til lige hvad han vil....
Min den store får betalt sit wow og så 100kr ved siden af. Han er 13 år.
Men altså, de har jo ikke det store behov for dem, siden de sparer dem alle op..
De laver så intet for de penge, de får dem lige meget hvad, det er penge de bare får, herhjemme tjener man ikke penge, det er en familie, et arbejdsfællesskab er grundlaget for at det hele fungerer.
Ja, jeg ved godt at "arbejdet bærer lønnen i sig selv", men syns´ stadig det er en god ting, at børn ved at man ikke bare kan få. Vi har altid kørt med at man skal lave et par ting for sine lommepenge - selvfølgelig kan der da godt falde en 10´er engang imellem ekstra, men ellers skal der laves bare en lille ting. Jeg føler, jeg får mere glæde ud af mine penge, når jeg selv har tjent dem.
Ta´ min svigerfar fx.; han gav min mand og jeg penge til en bil for 2 år siden (brugt) Vi skulle jo ha´ Stella og han mente, det ville gøre dagen lettere med en bil. Ufattelig pænt af ham!
Han ville ikke betales tilbage!? Tiggede ham næsten, men han insisterede på at det var en gave.
Desværre blev han syg og måtte ha´ pacemaker i sidste år, så som gengæld for bilen tager jeg hjem til ham 4 gange om ugen i et par timer og gør rent, vander planter, vasker tøj, laver mad til ham til ugen (fryser det ned), deler hans piller ud i hans pilleæske og lign.
Jeg VILLE gøre noget for de penge, han gav os til bilen, så det er altså blevet til det ovennævnte, og jeg ved han er så glad for det