Ubehagelig oplevelse - råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Tina&Laura

Hej piger.
Idag havde vi endnu engang en ubehagelig oplevelse.
Vores lille pige på 22 dage begynder at trække efter vejret og kort efter holder hun op med at trække vejret i ½-1 minut. Der er ikke noget egentlig system i det (red. ikke specielt efter amning, søvn ell)

Er der nogen der har prøvet lignende og eventuelt ved hvad vi kan gøre for at hjælpe hende når det sker?

Eller eventuelt - hvordan synes i atvi skal forholde os til det?

Vh. nogle bekymrede førstegangsforældre ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

langt om længe

det lyder absolut ikke skægt.... jeg ville gå til lægen.. hellere en gang for meget end en gang  for lidt....det ville jeg da få undersøgt...

Anmeld

9. oktober 2010

majhan11

langt om længe skriver:

det lyder absolut ikke skægt.... jeg ville gå til lægen.. hellere en gang for meget end en gang  for lidt....det ville jeg da få undersøgt...

lige mine ord få det undersøgt...

Anmeld

9. oktober 2010

SussieThyssen

Se at komme afsted...NU!!!
Det kan være tegn på noget alvorligt

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2010

fit_fys

Min søn trækker også vejret meget uregelmæssigt (holder vejret i noget tid og så pludselig kommer der en kæmpe indånding) og jordmoderen sagde at det er helt normalt - de skal lige finde deres egen rytme...

Men hvis du kan se hun har meget ubehag ved det, eller du føler dig utryg ved det, så synes jeg helt klart du skal kontakte din læge....

Anmeld

9. oktober 2010

Miss.Sunshine

Ring til lægevagten NU!

Du tilgiver aldrig dig selv hvis du ikke gør noget og det så går galt.Så hellere få af vide der ikke er noget i vejen

Anmeld

9. oktober 2010

Tina&Laura

Hej igen - og tak for svar.
Jeg har snakket med vagtlægen og vi har fået en tid senere på dagen.

Anmeld

9. oktober 2010

LouiseNielsen

Hej med dig

Ved ikke om du har læst min historie med Mathias herinde??

Vores dreng er nu snart 6 mdr. Men da han var 8 dage gammel oplevede jeg fuldstændig det samme en nat, og måtte ruske lidt i ham fordi han nærmest glemte at trække vejret.... Et barn må holde vejret i 24 sek unden det betyder noget. Men Mathias gjorde det længere tid, og to gange nåede han at få blodsprængte øjne...

Allerede efter den første nat kontakte jeg lægen, og vi blev med det samme indlagt. Og var vi i 17 dage..... Han blev undersøgt for ALT... Hans hjerne blev scannet, hans hjerte blev scannet og han fik lavet alle mulige bodprøver osv osv....

Det kan være det som hedder Reflux. Det betyder at maden liggger og køre op og ned i spiserøret, og det kan give vejrtræknings besvær.

Vi fandt dog ud af at Mathias ikke ilter hans blod helt som han skal (normalt noget man kun ser hos fortidlig fødte) Og derfor blev vi anbefalet en apnø madras, fordi han meget ment kunne være i risikogruppen for vuggedød. Og min læge har her bagefter sagt at jeg var MEGET heldig med jeg vågnede den nat, for det havde været meget tæt på.....

Du må love mig du ikke ser igennem finger med det her, og høre på dem der siger det er helt normalt... Ja babyer har tit en ustabil vejrtrækning. MEN du må for alt i verden ikke bare lade stå til go se tiden an... Få din bebs undersøgt.

Jeg er meget meget følsom omkring det med vejrtrækningen, så derfor mener jeg ikke du skal vente og se tiden an....

Du må meget gerne skrive privat til mig, hvis der er andet du vil spørge om.....

Kram

MEN KOM TIL LÆGEN!!!! OG VENT IKKE TIL MANDAG!

Anmeld

9. oktober 2010

SussieThyssen

T.K. skriver:

Min søn trækker også vejret meget uregelmæssigt (holder vejret i noget tid og så pludselig kommer der en kæmpe indånding) og jordmoderen sagde at det er helt normalt - de skal lige finde deres egen rytme...

Men hvis du kan se hun har meget ubehag ved det, eller du føler dig utryg ved det, så synes jeg helt klart du skal kontakte din læge....

Ja, de første dage..men her er der tale om et 3 uger gammelt barn, og så SKAL vejrtrækningen være på plads.

Anmeld

9. oktober 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Hej med dig

Ved ikke om du har læst min historie med Mathias herinde??

Vores dreng er nu snart 6 mdr. Men da han var 8 dage gammel oplevede jeg fuldstændig det samme en nat, og måtte ruske lidt i ham fordi han nærmest glemte at trække vejret.... Et barn må holde vejret i 24 sek unden det betyder noget. Men Mathias gjorde det længere tid, og to gange nåede han at få blodsprængte øjne...

Allerede efter den første nat kontakte jeg lægen, og vi blev med det samme indlagt. Og var vi i 17 dage..... Han blev undersøgt for ALT... Hans hjerne blev scannet, hans hjerte blev scannet og han fik lavet alle mulige bodprøver osv osv....

Det kan være det som hedder Reflux. Det betyder at maden liggger og køre op og ned i spiserøret, og det kan give vejrtræknings besvær.

Vi fandt dog ud af at Mathias ikke ilter hans blod helt som han skal (normalt noget man kun ser hos fortidlig fødte) Og derfor blev vi anbefalet en apnø madras, fordi han meget ment kunne være i risikogruppen for vuggedød. Og min læge har her bagefter sagt at jeg var MEGET heldig med jeg vågnede den nat, for det havde været meget tæt på.....

Du må love mig du ikke ser igennem finger med det her, og høre på dem der siger det er helt normalt... Ja babyer har tit en ustabil vejrtrækning. MEN du må for alt i verden ikke bare lade stå til go se tiden an... Få din bebs undersøgt.

Jeg er meget meget følsom omkring det med vejrtrækningen, så derfor mener jeg ikke du skal vente og se tiden an....

Du må meget gerne skrive privat til mig, hvis der er andet du vil spørge om.....

Kram

MEN KOM TIL LÆGEN!!!! OG VENT IKKE TIL MANDAG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.