Hej med dig
Ved ikke om du har læst min historie med Mathias herinde??
Vores dreng er nu snart 6 mdr. Men da han var 8 dage gammel oplevede jeg fuldstændig det samme en nat, og måtte ruske lidt i ham fordi han nærmest glemte at trække vejret.... Et barn må holde vejret i 24 sek unden det betyder noget. Men Mathias gjorde det længere tid, og to gange nåede han at få blodsprængte øjne...
Allerede efter den første nat kontakte jeg lægen, og vi blev med det samme indlagt. Og var vi i 17 dage..... Han blev undersøgt for ALT... Hans hjerne blev scannet, hans hjerte blev scannet og han fik lavet alle mulige bodprøver osv osv....
Det kan være det som hedder Reflux. Det betyder at maden liggger og køre op og ned i spiserøret, og det kan give vejrtræknings besvær.
Vi fandt dog ud af at Mathias ikke ilter hans blod helt som han skal (normalt noget man kun ser hos fortidlig fødte) Og derfor blev vi anbefalet en apnø madras, fordi han meget ment kunne være i risikogruppen for vuggedød. Og min læge har her bagefter sagt at jeg var MEGET heldig med jeg vågnede den nat, for det havde været meget tæt på.....
Du må love mig du ikke ser igennem finger med det her, og høre på dem der siger det er helt normalt... Ja babyer har tit en ustabil vejrtrækning. MEN du må for alt i verden ikke bare lade stå til go se tiden an... Få din bebs undersøgt.
Jeg er meget meget følsom omkring det med vejrtrækningen, så derfor mener jeg ikke du skal vente og se tiden an....
Du må meget gerne skrive privat til mig, hvis der er andet du vil spørge om.....
Kram
MEN KOM TIL LÆGEN!!!! OG VENT IKKE TIL MANDAG!
Anmeld