Astmatisk bronkitis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hvordan ved man om ens barn har det?  Min baby hoster meget, men ved ikke om det er normalt fordi vi er skiftet til en koldere tid. Hvor meget skal de hoste og hvordan kan man genkende forskel på normal hoste og astmatisk bronkitis? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

3rollinger

Anonym skriver:

Hvordan ved man om ens barn har det?  Min baby hoster meget, men ved ikke om det er normalt fordi vi er skiftet til en koldere tid. Hvor meget skal de hoste og hvordan kan man genkende forskel på normal hoste og astmatisk bronkitis? 

Ved asmatisk bronkitis er der saedvanligvis ogsaa store vejrtraekningsproblemer. Lider selv af astmatisk bronkitis, og der var ingen tvivl naar jeg havde anfald som lille. Jeg kunne stort set ikke traekke vejret og hostede selvfoelgelig ogsaa meget.

Ved meget hoste hjaelper det mig at drikke meget vand, ligge hoejt med hovedet naar jeg sover og spise bolcher (det sidste er nok ikke relevant ved et lille barn).

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Ved asmatisk bronkitis er der saedvanligvis ogsaa store vejrtraekningsproblemer. Lider selv af astmatisk bronkitis, og der var ingen tvivl naar jeg havde anfald som lille. Jeg kunne stort set ikke traekke vejret og hostede selvfoelgelig ogsaa meget.

Ved meget hoste hjaelper det mig at drikke meget vand, ligge hoejt med hovedet naar jeg sover og spise bolcher (det sidste er nok ikke relevant ved et lille barn).

okay det er ikke noget jeg oplever ved mit barn. Kun meget hoste og noglegange lidt dyb vejrtrækning. men det er sjælendt. Havde du hele tiden svært ved at trække vejret eller var det kun under anfaldene og hvordan foregik disse?

Anmeld

8. oktober 2010

3rollinger

Anonym skriver:

okay det er ikke noget jeg oplever ved mit barn. Kun meget hoste og noglegange lidt dyb vejrtrækning. men det er sjælendt. Havde du hele tiden svært ved at trække vejret eller var det kun under anfaldene og hvordan foregik disse?

Det var kun under anfaldene. Resten af tiden levede jeg normalt uden medicin og uden nogenting. Anfaldene kunne maaske tage en uge eller lignende og nogen gange kunne det vaere saa slemt at jeg maatte have en sproejte af laegevagten midt om natten. Det er heldigvis blevet meget bedre med aarene.

Mht til dit barn, saa er det vist normalt at man nogengange kan have lidt aandenoed naar man hoster meget.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Det var kun under anfaldene. Resten af tiden levede jeg normalt uden medicin og uden nogenting. Anfaldene kunne maaske tage en uge eller lignende og nogen gange kunne det vaere saa slemt at jeg maatte have en sproejte af laegevagten midt om natten. Det er heldigvis blevet meget bedre med aarene.

Mht til dit barn, saa er det vist normalt at man nogengange kan have lidt aandenoed naar man hoster meget.

Okay tusind tak for dit svar. Blev lidt mere rolig nu, det lyder ikke  til h*n har det. Dejligt det er blevet nemmere med alderen 

Anmeld

8. oktober 2010

3rollinger

Anonym skriver:

Okay tusind tak for dit svar. Blev lidt mere rolig nu, det lyder ikke  til h*n har det. Dejligt det er blevet nemmere med alderen 

Jeg tror ogsaa godt du kan vaere roligt mht astmatisk bronkitis. Men jeg synes da du skulle gaa til laegen hvis hosten er slem. Det forhindrer jo baade dig og barnet i at sove, udover at det til sidst goer ondt i halsen hvis man hoster meget og maaske kan det udvikle sig til mere.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Jeg tror ogsaa godt du kan vaere roligt mht astmatisk bronkitis. Men jeg synes da du skulle gaa til laegen hvis hosten er slem. Det forhindrer jo baade dig og barnet i at sove, udover at det til sidst goer ondt i halsen hvis man hoster meget og maaske kan det udvikle sig til mere.

nej så slet er det slet ikke. Hun hoster bare så lidt i løbet af dagen men slet ikke sådan at hun selv er generet af det.. Men tak for dine råd

Anmeld

8. oktober 2010

NLME<3

Hej, min lille søn har det, og jeg tror virkelig ikke du ville være i tvivl hvis det er det. han vågner konstant om natten og har anfald, og kaster slim og så "river" det sådan når han træker vejret.

Anmeld

8. oktober 2010

quar20

Min søn fik det da han var godt 10 måneder og han blir 20 måneder her om små 5 dage..!!

Tino hev efter vejret..! Og han hostede rigtig tør hoste..!! Det er altså ikke ALTID der kommer noget op i form af slim osv..!! - Samtidig kunne jeg også se og høre at når han legede så blev det forværret rigtig meget med vejrtrækningen..!!

Hvis du er i tvivl vil jeg råde dig til at kontakte lægevagten da der jo også er den lungebetændelse i luften..!!

Og sku dit barn så have en mild for astmatisk bronkitis er barnet desværre yderst udsat mht. til lungebetændelse - også er det bare med at få den rigtige medicin..

Derudover skal det jo så også siges at det lige er "snot" tid for os alle baby, børn, unge, ældre..!!

Håber det "kun" er en forkølelse barnet er ved at rive til sig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.