Tandpine....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Måske et lidt fjollet spørgsmål, da det sikkert er forskelligt fra klinik til klinik...men er lidt desperart...

Jeg har fået et meget stort hul mellem 2 kindtænder, fik jeg konstateret i sidste uge, det skulle laves hurtigt hvis det ikke skulle ende med en rodbehandling. Jeg er så SINDSYGT bange for at få en rodbehandling, fordi min mor altid har sagt hun hellere ville føde et barn uden bedøvelse end få en rodbehandling...

Nå men, det gjorde ikke ondt i sidste uge, men det gør det NU.. Aaaargh... Er lidt i tvivl om det er tanden eller mit overdrevet forbrug af tandtråd, men det går bare hammerende ondt. Og jeg har først fået en tid til tandlægen d. 28.... der er bare sååå længe til...

Nogen der ved om tandlæger presser folk ind i tiderne der har ondt, sådan lidt ligesom læger har afstat tid til det lidt mere akutte?

Kan slet slet ikke holde tanken ud med at gå 20 dage mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

op...

Anmeld

8. oktober 2010

Laulund87

Da jeg havde ondt i en tand, var tandlægen god til at finde en hurtig tid, så jeg synes du skal ringe og spørge

Jeg synes nu ikke en rodbehandling er så slem, prisen er værre

Anmeld

8. oktober 2010

>>Carina<<

Det skal de gøre. Jeg er selv uddannet hos en tandlæge. Der kal være akuttider. Det er med at komme afsted så hurtig som muligt for netop at undgå rodbehandling som både er træls og dyrt. Men rodbehandlign BEHØVER ik gøre ondt. Bare man får en ordentlig bedøvelse. Skal du ha rodbehandling og de gør ondt så bed tandlægen give lidt bedøvelse ned i hullet.
Håber du får en hurtig tid og undgår rodbehandling.
Håber du ka bruge min hjælp til lidt

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Da jeg havde ondt i en tand, var tandlægen god til at finde en hurtig tid, så jeg synes du skal ringe og spørge

Jeg synes nu ikke en rodbehandling er så slem, prisen er værre

Godt at høre.... Er nu også bange for prisen... Har aldrig haft et hul, men efter graviditet og amning havde jeg pludselig 7 på EN GANG  piv piv... Men det skulle åbenbart være ganske normalt... Så det bliver en rigtig rigtig rigtig dyr omgang...

Må prøve at ringe mandag, men synes bare også der er laaang tid til... Ved du om alm. smertestillende hjælper på tandpine..? Aldrig haft det før....

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Carina1984 skriver:

Det skal de gøre. Jeg er selv uddannet hos en tandlæge. Der kal være akuttider. Det er med at komme afsted så hurtig som muligt for netop at undgå rodbehandling som både er træls og dyrt. Men rodbehandlign BEHØVER ik gøre ondt. Bare man får en ordentlig bedøvelse. Skal du ha rodbehandling og de gør ondt så bed tandlægen give lidt bedøvelse ned i hullet.
Håber du får en hurtig tid og undgår rodbehandling.
Håber du ka bruge min hjælp til lidt

Aaarh godt at høre...

Ringer mandag morgen.... For vil så gerne undgå rodbehandling, har fået tandpasta på respekt og gået amok med tandtråd og elektrisk tandbørste for det ikke skulle udvikle sig, men tror jeg det har...

Tak for svar...

Anmeld

8. oktober 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Godt at høre.... Er nu også bange for prisen... Har aldrig haft et hul, men efter graviditet og amning havde jeg pludselig 7 på EN GANG  piv piv... Men det skulle åbenbart være ganske normalt... Så det bliver en rigtig rigtig rigtig dyr omgang...

Må prøve at ringe mandag, men synes bare også der er laaang tid til... Ved du om alm. smertestillende hjælper på tandpine..? Aldrig haft det før....

Jeg har heller aldrig haft huller eller noget, men efter min graviditet "fik" jeg lige 8 huller, hvoraf det ene var en rodbehandling

Almindelige smertestillende skulle kunne tage noget af smerten indtil du kan få det lavet.

Anmeld

8. oktober 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg har heller aldrig haft huller eller noget, men efter min graviditet "fik" jeg lige 8 huller, hvoraf det ene var en rodbehandling

Almindelige smertestillende skulle kunne tage noget af smerten indtil du kan få det lavet.

Hvad sker der liiige for det, læste jeg sgu ikke under min graviditet. ..  Synes ellers ikke jeg har ændret noget mhs tandpleje under graviditeten..

Undre mig også over min tandlæge ikke bad mig kigge forbi efter graviditet, men først fik en indkaldelse 9 måneder senere...

Anmeld

8. oktober 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Hvad sker der liiige for det, læste jeg sgu ikke under min graviditet. ..  Synes ellers ikke jeg har ændret noget mhs tandpleje under graviditeten..

Undre mig også over min tandlæge ikke bad mig kigge forbi efter graviditet, men først fik en indkaldelse 9 måneder senere...

Underligt jeg har læst om det, og jeg skulle også have været til ekstra tjek under graviditeten.

Det kunne jeg dog ikke pga kvalme Var bange for at blive kvalt af deres instrumenter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.