5 mdr vaccinen overstået!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

282 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

M.O.A.R.

Så blev min dejlige dreng vaccineret igen, og han klarede det simpelthen så super flot! De gav ham den 'slemme' vaccine først, og der blev han selvfølgelig lidt ked af det, men da jeg tog ham op da vi var færdige og ville trøste ham var han allerede stoppet med at græde igen og begyndte at være charmetrold over for lægesekretæren og lægen

Samtidig er der jo 5 måneders undersøgelsen..

Vi kom ind, og startede med at veje ham.. Jeg tænkte at han nok liiiige var rundet de 8 kg, men nej, mors dreng vejer 8,3 kg!
Så blev han lagt ned på briksen, allerede der forventede jeg gråd for vi havde kun lige vækket ham inden vi skulle ind til undersøgelsen, men tværtimod, han stor charmede lægen og var vild efter at vise ham alle de ting han kunne!
Han startede med at få målt hovedomfanget, det lød af 45 cm og var fuldstændig efter kurven.
Så skulle vi måle hans længde, det var så lidt mere problematisk da Simon synes det er ufatteligt sjovt at trække benene op under sig når han ligger på ryggen og man prøver at strække hans ben ud. Efter lidt kamp med benene fik vi målt ham. 69 cm lang. Jeg var helt i chok, han er jo vokset 16 cm siden fødslen synes det helt ufatteligt

Så var der jo selve undersøgelsen.. Hvilket gik ufattelig nemt..
Simon synes det var rigtig sjovt at blive lyttet på, vendt på maven, vise han havde masser krafter og en usævanelig flot stivhed taget hans alder i betagtning.

En (jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det) virkelig dejlig oplevelse og tur til lægen.
Da vi skulle hjem igen var der bare INGEN problemer med bare at lægge ham i barnevognen, han lå bare og hyggede sig, så benyttede vi os af muligheden og skyndte os at traske i Aldi som ligger 200 meter væk fra os samtidig, hvor vi fandt Simon en sød lille trøje

Da vi kom hjem så jeg så at lægesekretæren havde lagt en af de der små plastisk trolde med langt farvrigt ned i liften sammen med hans vaccinationskort. Og selvfølgelig var det en trold som sov, ligesom min lille trold.

Ville ikke så meget med indlægget, ville bare dele den dejlige dag med jer

Malene, mor til Simon som er 5 mdr i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.