Et pip herfra.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

lion

Ja undskyld jeg ikk har været på så meget, eller fået læst eller svaret på jeres indlæg. Men jeg har ikke haft overskud til noget som helst på det sidste.

Der har bare været så mange ting siden min mor døde.

Mandag d. 27 sep: Var vi forbi et lab. får at få lavet allergitesten på Cassandra, derefter skulle jeg sammen med min søster, mormor og Jørgen snakke med bedemanden.

tirsdag d. 28: vaske tøj.

Onsdag d. 29: Snakke med præsten sammen med min søster og Jørgen. tog hjem til Jørgen hjalp med vigtige papirer og ringe rundt. f.eks til Dong. Derfra tog vi hjem til min søster, Jacob mødte os der med børnene, da Cassandra gerne villehjem til moster.

Torsdag 30 sep: Købe gave og gøre lokale klar til i morgen med min søster.

Fredag 1 okt: Cassandra i vuggestue og vi andre til mors begravelse og gravøl.

Lørdag-mandag var vi hjemme og fik handlet lidt. Ellers slappe af.

Tirsdag d.5: Vi alle fire tog hjem til Jørgen, for at hygge og vaske tøj for Jørgen, hans bror og os selv. Handlede lidt derefter.

Onsdag d.6 : Fik i går afvide af min søster at Nicklas ikk kunne være i hendes dåbskjole, så i dag har jeg været forbi hende for at gøre en anden dåbskjole klar til på lørdag. Hjem og hente Cassandra til frisøren alle fire, da JAcob og jeg skulle klippes. Hjem lave mad, børn i bad og seng og så lægge Jørgens bukser op til i morgen. 

Torsdag d. 7.: Hjælpe Jørgen med at finde dåbsgave til Nicklas og aflevere bukserne til ham.

I dag: Jacob skulle til møde på TEC omkring en uddannelse han måske skal tage, kun hvis han kan få hjælp af kommunen, for vi har ikke råd til han starter på su, ellers er det slappe af til i morgen.

Skal nemlig til min nevøs barnedåb i morgen.

Vi har stadigvæk ikke ryddet op i mors ting, da der jo har været så mange ting, der også skulle laves, så jeg ved ikke hvordan næste uge bliver, eller om min søster også gerne vil have nogle "fri" dage.

Lyder helt forkert med mors begravelse var ikke "så slem", men jeg tror der var fordi Julius bare var skøn og dejlig og hvis jeg blev ked af det, kunne kigge på ham i stedet og tænke på hvor dejlig han er.

I starten var Julius hos min lillebror på foreste række, men mig og Jacob lige bagved. Han hyggede sig gevældig hos ham. Han simpelhen pludrede for den store guld medajle, og da præsten begyndte at snakke om mor, og om mor altid sagde"børnene først" og at hun ville være glad for at Julius og Nicklas var med i kirke, ja tror I så ikke at Juliusi en hel stille kirke begyndte at "sige" noget. Så den endte med at HELE kirke grinte i stedet, for han gjorde det, som hvis han var blevet bedt om det.

Da jeg/vi skulle op og sige farvel til mor, havde jeg Julius og det tror jeg var en rigtig god ting, for ellers havde jeg nok tudet i lang tid bagefter. Jeg ved at det "hjalp" og lade være med at tænke på at min mor var i den kiste.

Fra kirken tog vi til "gravøl" i et lokale og det var ok hyggeligt og vi kom heldigvis alle hjem i god tid. Det eneste minus er den "hjælp" som andre familiemedlemmer giver til begravelsen max 1000kr i ALT. Det er fra mormor og mors søskende hun har 6. Hvor meget hjælpe 1000, hvis vi(4) skal af med 10.000. Jeg synes bare det er så meget til grin, for så kan man da lige så godt lade være med at "hjælpe" Min far så hvad min søster havde fået og sagde så, at når alt var gjort op og det, ville han gerne hjælpe med et ordentlig beløb, da han ikk synes hans 3 børn og Jørgen skal sidde med hele regningen selv. Men det var det samme der skete da min morfar blev begravet, der fik min mor også "hjælp" af sine søskende. 

Et par billeder:

1 billede: rustvognen.

2-3 billede: vores blomster.

4 billede: alle blomsterne ned af gangen.

5 billede: kisten 6-7 billede: Cassandra hjælper mor med at bage kage.

8 billede: Min familie.

9 billede: Julius

10 billede: Cassandra og baby. Jeg SKULLE tage et billede af hende og baby.

11 billede: Ser lige fjernsyn. Har selv taget det på hovedet.

12-13 billede: Min skønne dreng.

14-16: Mors børnebørn: Patrick (2½år nevø), Jannick (11år nevø) med Julius(7mdr) til venstre og Nicklas(4 mdr nevø) til højre og Cassandra. Skønne røde øjne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Barbamama

Hvor er det godt du har dine dejlige børn. Og din mor har da hvisket Julius i øret og spurgt om han ikke lige kunne lette den trykkede stemning  Det var nogle smukke blomster din mor fik på hendes sidste rejse! Det lyder som om du er rimelig afklaret omkring det hele.

Og så lige noget der OVERHOVEDET ikke har noget med det hele at gøre: Jeg har også en mormor og JØRGEN og et af de børn jeg passer har også! Hvor mærkeligt er det?? Hi hi

Anmeld

8. oktober 2010

lion

Hvor er det godt du har dine dejlige børn. Og din mor har da hvisket Julius i øret og spurgt om han ikke lige kunne lette den trykkede stemning  Det var nogle smukke blomster din mor fik på hendes sidste rejse! Det lyder som om du er rimelig afklaret omkring det hele.

Og så lige noget der OVERHOVEDET ikke har noget med det hele at gøre: Jeg har også en mormor og JØRGEN og et af de børn jeg passer har også! Hvor mærkeligt er det?? Hi hi

Ja så afklaret jeg nu kan være. Ja nogle smukke blomster hun fik.

Ja hun må ha snakket med ham, min tænker var min skønne dreng hvor jeg elsker dig. Jeg tænkte på at min mor ville ha sagt dette: Du ligner din mor Julius, hun snakker også hele tiden og meget. Julius sagde noget under hele gudtjensten ca 30-45min. Han brokkede sig først da vi kom ud af kirken.

Ja det er godt nok mærkeligt. Jeg har selv ikke en mormor og Jørgen, det havde Cassandra, eller jo det har jeg, men Jørgen er min stedfar og mormor er jo så min mormor.

Anmeld

8. oktober 2010

Skouboe

Nøøøj, Cassandra hygger sig...

Anmeld

8. oktober 2010

lion

Skouboe skriver:

Nøøøj, Cassandra hygger sig...

Jep, hun ELSKER at lave chokoladekage uden æg sammen med mig. Flødeskum er også godt

Anmeld

8. oktober 2010

Bondepigen

Puha, jeg sidder med tårer i øjnene for dig/jer.

Men jeg synes bare I klarer det hele SÅ flot, og det lyder til I er rigtig gode til at støtte hinanden! Det er sådan det skal være, og jeg bliver helt rørt, når man tænker i forhold til hvordan O's familie klarer det, hvilket ikke er O's skyld.

Godt du har dine dejlige børn til at få humøret lidt op.

Anmeld

10. oktober 2010

Barbamama

lion skriver:

Ja så afklaret jeg nu kan være. Ja nogle smukke blomster hun fik.

Ja hun må ha snakket med ham, min tænker var min skønne dreng hvor jeg elsker dig. Jeg tænkte på at min mor ville ha sagt dette: Du ligner din mor Julius, hun snakker også hele tiden og meget. Julius sagde noget under hele gudtjensten ca 30-45min. Han brokkede sig først da vi kom ud af kirken.

Ja det er godt nok mærkeligt. Jeg har selv ikke en mormor og Jørgen, det havde Cassandra, eller jo det har jeg, men Jørgen er min stedfar og mormor er jo så min mormor.

Nårh ja det var jo sådan det hang sammen.

Ja hun har da helt sikkert hvisket noget til ham. Børn er mere modtagelige end voksne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.