Vil lige give et tip - grød fra 6 mdr:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.239 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Valle81

Heysa

Var i Bilka forleden og fandt fra Urtekram en grød der hedder blåbærgrød:0)

Jeg købte den til Anton og han EEEEELSKER den.

Det er havre, hirse, byggryn og tørrede blåbær.

Når bærrene bliver kogt bliver de bløde og lækre og man kan evt lige mose dem med skeen så de flyder ud i grøden.

Den er sååååååååååå lækker:0)

Ville bare lige anbefale den:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Tak for tippet :-)

Anmeld

8. oktober 2010

mor-til-vanessa

har godt kigget på den flere gange. herhjemme bruger jeg bare alm frodne blåbær som jeg tager ud af fryseren.

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

mor-til-vanessa skriver:

har godt kigget på den flere gange. herhjemme bruger jeg bare alm frodne blåbær som jeg tager ud af fryseren.

Ja jeg har også tænkt at det var billigere at selv lave blandingen:0)

Men lidt doven må man godt være:0) he he

Anmeld

8. oktober 2010

mor-til-vanessa

Valle81 skriver:

Ja jeg har også tænkt at det var billigere at selv lave blandingen:0)

Men lidt doven må man godt være:0) he he

hæhæ ja det er det. kender det for godt.

jeg laver det bare på forhånd og kommer det i frys og tør det op til om morgenen. så jeg er bestemt også doven og kan også ske vi får grød til aftensmad engang imellem, hvis jeg ikke gider lave aftensmad lol

Anmeld

8. oktober 2010

Lise

Tak! Mangler netop noget andet morgenmad til Casper (7 mdr), som af ukendte årsager nægter at indtage sin havregrød...

Anmeld

8. oktober 2010

smokin

Valle81 skriver:

Heysa

Var i Bilka forleden og fandt fra Urtekram en grød der hedder blåbærgrød:0)

Jeg købte den til Anton og han EEEEELSKER den.

Det er havre, hirse, byggryn og tørrede blåbær.

Når bærrene bliver kogt bliver de bløde og lækre og man kan evt lige mose dem med skeen så de flyder ud i grøden.

Den er sååååååååååå lækker:0)

Ville bare lige anbefale den:0)

Ok helt blank for hvad man så gør med den der pose.... koger vand/mælk og hælder i? Eller hvordan?

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

Zette skriver:

Ok helt blank for hvad man så gør med den der pose.... koger vand/mælk og hælder i? Eller hvordan?

Jeps:0)

Jeg tager en halv deciliter af grynene og tilsætter 1 1/2 deciliter vand. så tilsætter jeg 5 skeer mme-pulver ( bruger Hipp og der skal 5 skeer til 150 ml svarende til 1,5 deciliter), da det er det der svarer til hvad jeg skal tilsætte vandmængden - så en smørklat i og så koger jeg det op:0)

Så hælder jeg i en dybtallerken og hælder en lille smule sødmælk rundt i kanten og ned det ryger:0)

Anmeld

8. oktober 2010

smokin

Valle81 skriver:

Jeps:0)

Jeg tager en halv deciliter af grynene og tilsætter 1 1/2 deciliter vand. så tilsætter jeg 5 skeer mme-pulver ( bruger Hipp og der skal 5 skeer til 150 ml svarende til 1,5 deciliter), da det er det der svarer til hvad jeg skal tilsætte vandmængden - så en smørklat i og så koger jeg det op:0)

Så hælder jeg i en dybtallerken og hælder en lille smule sødmælk rundt i kanten og ned det ryger:0)

wow.... det lyder satme kompliceret lige når jeg læser det men er ret sikker på at det ikke er det. Men Malou er jo kun 4 1/2 måned... så skal nok lige vente lidt...

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

Zette skriver:

wow.... det lyder satme kompliceret lige når jeg læser det men er ret sikker på at det ikke er det. Men Malou er jo kun 4 1/2 måned... så skal nok lige vente lidt...

Det er det ikke - det lover jeg:0)

Når først man har lavet det et par gange så vupti - men de er jo også sådan jeg laver øllebrød, havregrød, hirsegrød, majs og risgrød - så det kører på rutinen:0)

Frem med gryden og så kan jeg gøre det i blinde:0)

He he,

Ja du skal vente til hun er 6 mdr for der er gluten i:0)

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.