MME og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Bebsen

Hej alle.

Jeg har her til aften måttet smide håndklædet i ringen og har købt MME(NAN1)...

Xander er 6 uger og jeg har indtil videre ammet på fuld tid, men den sidste uges tid har han været sur, ked og utilfreds... Om natten har han spist fint, men om dagen er han ofte blevet fuldstændig hysterisk når jeg lægger ham til. Når han så endelig har spist, er han sulten igen efter 2 min, og når jeg så har lagt ham til, er han blevet gal, og har ikke villet spise...

Jeg spurgte min SP om jeg sku supplere om med MME, men hun sagde bare at jeg sku tro på at jeg har mælk nok  Jeg tror såmænd os der er mælk nok, men det virker ikke til at den mætter ham... Min SP så idag hvor hysterisk han var, og at han var sulten, men ikke ville spise... han faldt dog til sidst næsten i søvn i mine arme og hun sagde at jeg så skulle lægge ham til, også spiste han da os, og faldt i søvn. Mens han spiste tog SP afsted, og da han sov lagde jeg ham for at gøre mig/os klar til at skulle ud af døren. Han vågner (som han altid gør - han vil ikke sove om dagen, han KÆMPER SÅ meget imod at sove om dagen! måske fordi han er sulten?) og er stadig sulten, og jeg lægger ham igen til, men han bliver sur og vil ikke spise...

Har hørt fra en veninde der havde samme SP at SP´en decideret er imod MME... Synes virkeligt det er for dårligt hun fraråder MME hvis det "bare" er fordi hun er imod det... Jeg står alene med en lille utilfreds dreng, og det er altså super hårdt de dage hvor han ikke vil spise, ikke vil sove, ikke ligge for sig selv, kun vil vugges i mine arme, hænge over skulderen...

Her til aften spiste han over 2 omgange på meget kort tid, var stadig sulten og ville så ikke spise mere, og var bare hysterisk... Der gav jeg op og kørte op efter MME... Lavede en flaske og han spiste fint, og sov derefter...

Puha, det blev langt, trængte til at komme af med det... Føler mig som en fallit erklæring at måtte give ham MME... Er virkelig ked

Men mit spørgsmål er egentligt bare om I har råd/forslag til hvordan jeg bedst kombinere at amme og give MME? For jeg kan vel godt gøre begge dele?

Og vil også gerne høre om I synes jeg har gjort det forkerte ved at prøve at give ham MME? Har I andre forslag?

Kan det godt passe at jeg har masser mælk, men det ikke mætter ham? Kan jeg gøre noget for at "producere" mere mættende mælk? 

Knus en trist og opgivende Ida.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

mor til lille emma

Hej Ida.

Det kunne være mig selv som havde skrevet det du skriver Jeg har en pige på 2 mdr og 1 uge, og jeg har ammet hende fuldt ud til hun blev 2 mdr..

jeg har masser af mælk MEN det mætter hende ikke. Hun begyndte at spise hver 1-2 time og gerne i en halv til en hel time Puha, jeg lavede ikke andet end amme. Og jeg kunne ikke overskue det længere, samtidig med man ingen nattesøvn får..

Jeg købte en pakke nan 1 og har suppleret lige siden. Jeg ammer dog stadig hele natten.. men hun får en flaske inden vi sover, som regel kl. 23 og så sover hun ca. 4 timer

Jeg har SÅ meget mere overskud, er ikke træt og kan være mor 100 % for mit barn nu.

Jeg synes helt sikkert du har gjort det rigtige. Som min sundhedsplejerske sagde, var det flot jeg havde holdt ud så længe og det er jo heller ikke amning for enhver pris

så bare giv en flaske når du synes De sover også længere på det

Anmeld

9. oktober 2010

LinLin

Man kan godt supplere men din mælk slipper nok op...

Jeg har selv "opgivet" efter tre uger - Adam får kun flaske nu. Han virkede også sulten hele tiden! Og da jeg så havde suppleret med to flasker i døgnet og pumpet ud til han (pga sår og svampeinfektion ) var der altså ikke nok til ham (med mindre jeg lagde mig "et par dage i sengen og hvilede og ammede" - hvilket jeg ikke kan med en 4-årig storebror!)

Min sundhedsplejerske var heldigvis af en anden mening end din: hun synes det lød som den helt rigtige beslutning for os - og sagde at den eneste ulempe var at der var meget mere arbejde med flaskerne!

En fordel synes jeg er at man kan se præcist hvor meget han får at spise!

Anmeld

9. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

det det kan være, når han er sulten konstant, er et appetitspring... og så tager det altså lige et par dage med konstant amning før mælkeproduktionen er øget til det niveau...

Anmeld

9. oktober 2010

CHD

Jeg har en søn på 12 uger, der de sidste par uger ikke har taget det på han skal. Jeg har ammet fuldtid, men eftersom han ikke tog på mente SP at jeg skulle supplere med 3 flasker om dagen. En formiddag, en eftermiddag og en om aftenen når jeg selv gik i seng. Han får ca. 100 ml pr. flaske. Samtidig prøver jeg at sørge for at lægge ham til mit bryst så ofte som muligt, og meget gerne får han lov til at spise fra brystet inden han får tilbudt flasken, så min produktion af modermælk ikke går helt i stå.

Vi er først gået i gang med at supplere med flaske i tirsdags, og jeg håber det lykkes for os uden at ødelægge amningen helt. Så jeg tror godt det kan lade sig gøre at supplere, men samtidig kan det godt lyde på dig som om dit barn er i gang med et appetitspring, og det kan godt tage op mod 1 uge at få din produktion af modermælk sat op.

Slutteligt synes jeg det er vigtigst at du gør det du føler er bedst, men jeg synes også det er vigtigt at du kender til risikoen i forbindelse med MME og din produktion af modermælk, der risikere at gå i stå som følge heraf. Drøft det evt. med en anden SP til et åbent hus arrangement om hvordan du skal gribe det an.

Mange hilsener

Carina, mor til Sebastian(der forhåbentlig snart får nogle gode "elastikker" på arme og ben )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.