det kan sagtens være tænder 
ved ikke hvad det bedste er til rød numse .. men her bruger vi zinksalve ... og lasinoh ( en creme jeg havde i forvejen til sprukne brystvorter efter amning ) hvis der er gået hul og det bare ikke vil hele
Zinksalve er altid godt til sprunkne små numser. Og så kan du vaske numsen forsigtigt i kogt lunkent vand med kamille, det heler godt.
lad halen lufttørre inden du smørrer zinksalven på.
Mine har også altid tabt huden når tænderne var på vej, og den ældste fik også et par streger feber.
Mange år senere kom min den ældste, da hun var 13 år og fortalte at hun altså syntes det var mærkeligt, men hun var hudløs i enden og følte sig sløj.
Og bingo...hun var ved at få de store kindtænder.
*Fniiis*
Så enkelte vokser åbenbart ikke helt fra det hehe.
Mange babyer savler også ekstremt meget når tænderne banker på, de gnaver på alt hvad de kan komme til at gnave på, og hvis man ellers stadig kan få bideringe der kan køles ned, dem ved væske i, så køb sådan en til dem.
Mine unger var meget glade for de kolde bideringe. Ellers læg nogle almindelige bideting i fryseren.
De kan også få småknupper her og der, og ligefrem få lidt udslet eller tør og skallet hud i den periode eller nedsat appetit
Så der er mange varianter af det at få tænder.
Nogle får ondt i ørerne og andre øjensnask.

Kærligst
Sussie
Anmeld