Muligvis tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

lisesp83

Vores datter som meget snart blir 6 mdr, har virkelig haft en form for diarré ( 7 gange på én dag), og nu er hendes numse helt rød.

Aldrig før har hun haft rød numse, hun blir jo helt ked når jeg skal skifte hende. Hvad er det bedste at bruge mod rød numse?

Og kan det være tænder der er på vej? Hun lader sig ikke påvirke af det, kun når hun blir skiftet..

Knus førstegangs moderen Lise..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Valle81

lisesp83 skriver:

Vores datter som meget snart blir 6 mdr, har virkelig haft en form for diarré ( 7 gange på én dag), og nu er hendes numse helt rød.

Aldrig før har hun haft rød numse, hun blir jo helt ked når jeg skal skifte hende. Hvad er det bedste at bruge mod rød numse?

Og kan det være tænder der er på vej? Hun lader sig ikke påvirke af det, kun når hun blir skiftet..

Det kunne godt lyde sådan:0)

Begge mine får tynd mave når der er tænder:0)

Anmeld

7. oktober 2010

serinasmor

det kan sagtens være tænder

ved ikke hvad det bedste er til rød numse .. men her bruger vi zinksalve ... og lasinoh ( en creme jeg havde i forvejen til sprukne brystvorter efter amning ) hvis der er gået hul og det bare ikke vil hele

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

ved ikke hvad det bedste er til rød numse .. men her bruger vi zinksalve ... og lasinoh ( en creme jeg havde i forvejen til sprukne brystvorter efter amning ) hvis der er gået hul og det bare ikke vil hele

Zinksalve er altid godt til sprunkne små numser. Og så kan du vaske numsen forsigtigt i kogt lunkent vand med kamille, det heler godt.
lad halen lufttørre inden du smørrer zinksalven på.

Mine har også altid tabt huden når tænderne var på vej, og den ældste fik også et par streger feber.
Mange år senere kom min den ældste, da hun var 13 år og fortalte at hun altså syntes det var mærkeligt, men hun var hudløs i enden og følte sig sløj.
Og bingo...hun var ved at få de store kindtænder.
*Fniiis*
Så enkelte vokser åbenbart ikke helt fra det hehe.

Mange babyer savler også ekstremt meget når tænderne banker på, de gnaver på alt hvad de kan komme til at gnave på, og hvis man ellers stadig kan få bideringe der kan køles ned, dem ved væske i, så køb sådan en til dem.
Mine unger var meget glade for de kolde bideringe. Ellers læg nogle almindelige bideting i fryseren.
De kan også få småknupper her og der, og ligefrem få lidt udslet eller tør og skallet hud i den periode eller nedsat appetit
Så der er mange varianter af det at få tænder.
Nogle får ondt i ørerne og andre øjensnask.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. oktober 2010

lisesp83

SussieThyssen skriver:

Zinksalve er altid godt til sprunkne små numser. Og så kan du vaske numsen forsigtigt i kogt lunkent vand med kamille, det heler godt.
lad halen lufttørre inden du smørrer zinksalven på.

Mine har også altid tabt huden når tænderne var på vej, og den ældste fik også et par streger feber.
Mange år senere kom min den ældste, da hun var 13 år og fortalte at hun altså syntes det var mærkeligt, men hun var hudløs i enden og følte sig sløj.
Og bingo...hun var ved at få de store kindtænder.
*Fniiis*
Så enkelte vokser åbenbart ikke helt fra det hehe.

Mange babyer savler også ekstremt meget når tænderne banker på, de gnaver på alt hvad de kan komme til at gnave på, og hvis man ellers stadig kan få bideringe der kan køles ned, dem ved væske i, så køb sådan en til dem.
Mine unger var meget glade for de kolde bideringe. Ellers læg nogle almindelige bideting i fryseren.
De kan også få småknupper her og der, og ligefrem få lidt udslet eller tør og skallet hud i den periode eller nedsat appetit
Så der er mange varianter af det at få tænder.
Nogle får ondt i ørerne og andre øjensnask.

Kærligst
Sussie

Det ligner der er lidt blæner lide ved sprækken, og uhh hvor hun blir ked hvis jeg dupper der..

Jeg tror også der er tænder på vej, håber ikke hun skal have det så'n alt for længe. Jeg tager dine råd til mig, det lyder jo kun fornuftigt

Mange tak for svar

Lise

Anmeld

7. oktober 2010

lisesp83

serinasmor skriver:

Tak for svar.. Må gøre alt jeg kan, for at komme det til livs.

Anmeld

7. oktober 2010

afrobabies

lisesp83 skriver:

Der er også en anden creme, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder, men tuben er hvid og orange mener jeg

Anmeld

7. oktober 2010

lisesp83

Valle81 skriver:

Det kunne godt lyde sådan:0)

Begge mine får tynd mave når der er tænder:0)

Tak for svar. Tynd mave 7 gange på én dag, kan da kun give rød numse

knus

Anmeld

7. oktober 2010

lisesp83

victoria2008 skriver:

Der er også en anden creme, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder, men tuben er hvid og orange mener jeg

Calendula måske?

Anmeld

7. oktober 2010

afrobabies

lisesp83 skriver:

Calendula måske?

Lige nøjagtig.... Den siger de er rigtig god.... Jeg er dog aldrig selv kommet videre end zink salve, fordi min datter stortset aldrig har haft rød numse....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.