Er der et rigtigt tidspunkt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Mussi30

Min kæreste og jeg begyndte for et par måneder siden på PB

Vi er ikke et af det par, der har været sammen i mange år. Men vi klikkede sammen fra dag 1 og jeg er slet ikke i tvivl om, at han er manden i mit liv og skal være far til mine børn. Han har det heldigvis på samme måde.

Vi har altid haft en forventning om, at når vi skulle have børn var det først når både jeg og min kæreste havde fast job, bolig, bil og hele pakken.

Men nu står vi pludselig i den situation, hvor jeg er uden arbejde p.g.a. et sygdomsforløb med stress, Min kæreste har et arbejde, der indebærer at han er væk i lange perioder (han søger som vanvittig efter andet arbejde), vi bor til leje (godt nok i et hus med plads til i hvert fald et lille barn), bilen er ikke ligefrem af familiebil modellen.

Men alligevel har vi besluttet os, at nu vil vi gerne have vores ønskebarn Jeg ser både venner og bekendte omkring os, der har betydeligt "værre omstændigheder" end os, som får de dejligste børn. Og selv er jeg egentlig vokset op i et hjem, hvor det ikke flød med penge, men med kærlighed, og jeg har haft den dejligste barndom. Så hvorfor ikke os? Vi er begge fyldt 30 og er virkelig modne til at få det her barn, og vi glæder os!

Hvordan har I andre det med tidspunktet? Findes "Det rigtige tidspunkt"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

oo

det er i hvert fald ikke et købt hus, den rigtige bil eller perfekt arbejde der udgør det perfekte tidspunkt i mit hoved! den slags giver jo ingen garantier HELLER, man må skismer prøve sig frem her i livet og det vigtigste er jo netop kærlighed, at man mener man kan give de ting der rent faktisk er nødvendige for at børnene vokser op som sunde, forstandige mennesker. Og her spiller bilmodellen eller om I har købt jeres hus altså ikke ind - i mine øjne

held og lykke med projekt baby

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

goodiedk skriver:

Vi er ikke et af det par, der har været sammen i mange år. Men vi klikkede sammen fra dag 1 og jeg er slet ikke i tvivl om, at han er manden i mit liv og skal være far til mine børn. Han har det heldigvis på samme måde.

Vi har altid haft en forventning om, at når vi skulle have børn var det først når både jeg og min kæreste havde fast job, bolig, bil og hele pakken.

Men nu står vi pludselig i den situation, hvor jeg er uden arbejde p.g.a. et sygdomsforløb med stress, Min kæreste har et arbejde, der indebærer at han er væk i lange perioder (han søger som vanvittig efter andet arbejde), vi bor til leje (godt nok i et hus med plads til i hvert fald et lille barn), bilen er ikke ligefrem af familiebil modellen.

Men alligevel har vi besluttet os, at nu vil vi gerne have vores ønskebarn Jeg ser både venner og bekendte omkring os, der har betydeligt "værre omstændigheder" end os, som får de dejligste børn. Og selv er jeg egentlig vokset op i et hjem, hvor det ikke flød med penge, men med kærlighed, og jeg har haft den dejligste barndom. Så hvorfor ikke os? Vi er begge fyldt 30 og er virkelig modne til at få det her barn, og vi glæder os!

tja det er jo når man føler at nu er tidne inde, tingene bliver ikke altid som forventet, men er jo ikke ensbetydende med at de ikke kan bliver gode alligevel   Så held og lykke

Anmeld

7. oktober 2010

B&J

goodiedk skriver:

Min personlig mening ville jeg gerne have faren tæt på hele tiden og det med du lider af strees håber du er over det for et barn kræver jo rimelig meget... men ja i har jo tænk rigtigt meget over det så burde i bare gøre det for der er jo ingen rigtige tidspunkter for hvem ved om du bliver gravid efter 2mdr eller 3år ja det er ingen der ved desværre så held og lykke med det hele

Anmeld

7. oktober 2010

Dictes mor

Jeg tror ikke, at der findes det, der hedder det rigtige tidspunkt, i hvert fald ikke materielt, for der vil altid være et eller andet, som ikke lige er rigtigt. Det er det rigtige tidspunkt, fordi I begge to har lyst til at få en lille. Da Per og jeg startede på PB havde vi lige købt hus og stod med begge ben begravet i byggerod. Det tog så mange år inden babyen kom, at byggeriet var færdigt inden. Jeg synes helt klart, at det er det rigtige tidspunkt, for ved du hvad babyen ved ikke om i ejer et hus, har faste jobs begge to osv, men det som den ved er at dens forældrer elsker den og fik den fordi de havde lyst

Anmeld

7. oktober 2010

A&F

Hej

Tjaa, det rigtige tidpunkt, hmm.

Min mand og jeg er begge studerende. Vi har været sammen i næsten 3 år. Han var klar til børn før mig, og nu føler jeg mig klar.  Vi er begge unge, men det er ikke en hindring. Vi vil rigtig gerne være forældre nu. Vi føler os modne til at tage ansvar og elske et barn. Jeg fik en følelse at, at det skal være nu. Vil rigtig gerne have et barn sammen med ham jeg elsker.

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.