Hvor lang behandlingstid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Mullefisen2011

Ved ikke rigtigt om man kan spørge om det da mange af jer stadig er i behandling, men er lidt interesseret i at vide noget mere om behandlingstiden, altså hvor hurtigt systemet kører når man først er i behandling.. hvor hurtigt kan man håbe at man blir gravid..

Vi er blevet henvist nu, og skal til første samtale i starten af november, manden ved vi ikke kan få børn, og jeg har fået taget blodprøver og skal ha lavet passagetesten til samtalen..

Hvad skal der derefter ske, hvor hurtigt starter vi i behandling?
Og nogen der har erfaring med hvor hurtigt man blir gravid?

Undskyld det lidt rodet spørgsmål..

Kh Mullepigen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

BubbieBear

Hej

De undersøgelser de laver er for at vudere hvilken behandling I skal igennem.

Efter første samtale skal du ringe til klinikken på din 1 mensdag og indtale Navn, CPR, dato for 1 mensdag og tlfnr. De ringer derefter tilbage til dig og fortæller om I kan komme igang

På Brædstrup er det om mandagen de ringer tilbage. Man skal nemlig godkendes. Det kommer meget an på hvor mange der starte i behandling den periode.

Vi blev desværre afvist første gang, men det var pga. sommerferien. Anden gang blev vi godkendt.

Jeg har desværre ikke erfaringer med hvor hurtigt man bliver gravid, men de siger at 2/3 af de par der starter i behandling ender med en guldklump i armene

Håber du kunne bruge mit svar.

Anmeld

7. oktober 2010

Tropez

Hejsa

På OUH er det lidt den samme procedure, man skal ringe ind og fortælle navn, cpr, dato på 1. blødningsdag, tlf, og arpotek, da der jo findes ret mange og alle på fyn sendes ind til Odense, dernæst bliver man ringet op næste dag, hvor der meddeles hvilken behandling man skal have kort eller langt forløb, eller om man er afvist, og der bliver ringet tilbage hver dag, dog ikke i weekenden der er det først om mandagen man får svar.

Hvor hurtigt det går med at blive gravid er jeg dog ikke klar over, synes desværre at kunne se temmelig mange som har en hel del forsøg bag sig, jeg skal selv i gang med andet forsøg IVF, lang behandling start 13. okt, æg udtagning efter 2 nov, så der er mega lang tid til at der sker noget, bare husk på at hvis man bliver afvist, kommer man med 99% sikkerhed til næste gang da de ikke har for vane at afvise folk 2 gange i streg

Knuz Lene

Anmeld

7. oktober 2010

Mullefisen2011

Tak for jeres svar tøser

Altså vi ved allerede nu sådan ca. hvad behandling vi skal i, men selvfølgelig skal jeg også testes først..

Så det vil sige at efter vi har været til samtalen i starten af november så starter vi behandlingen når jeg får min mens?

For det lyder ikke så slemt med hensyn til ventetid, med mindre jeg får min mens inden samtalen eller som i siger man blir afvist.. det håber jeg godt nok ikke, men det kan man vel bare krydse fingre for

Vi er i holbæk så ved ikke så meget om kø-kulturen eller ventetiden med at komme igang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.