Folks bemærkninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

louisevl

Hej

Skal lige ud med mine frustrationer

Jeg og min kæreste prøver at blive gravid og samtidig startede en fra min klasse og hendes kæreste samme tid som os. Hende fra min klasse er blevet gravid og synes nu hun er blevet så bedre vidende.

Men jeg kommer i skole idag og hun spørger om der er sket noget (mht pb) og jeg siger det er der ikke...hun begynder så at kommentere at jeg burde spise sundt, ikke drikke cola og ikke ryge. og har lige fået min menstruation her til morgen...så jeg følte det var lige som at få et slag i hovedet...blev simpelthen så ked af det

ikke fordi folk ikke må komme med råd, men vi ser kun hinanden i skolen, så hun ved slet ikke om jeg spiser usundt heller ikke, hvor meget cola jeg drikker eller hvor meget jeg ryger...og især fordi hun heller ikke selv stoppede med at ryge før hun stod med en positiv test...Så gider da bare slet ikke høre det fra hende...Ved godt jeg burde begynde at skære ned på smøgerne og er også ligeså stille begyndt at gøre det...synes bare hun er blevet så dobbeltmoralsk efter hun er blevet gravid.

bare lige et tude indlæg fra mig.

Tak fordi i læste med

Kram Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

A&F

Synes ikke du tage dig for meget af hende, sig fra hvis det bliver for meget for dig, og fortæl hende pænt, at du selv er klar over, hvad der er godt for dig mht sunhed osv. Ja, tillykke med hendes graviditet og at hun vil være sund.Alt i alt, tag det med et gran salt.

Anmeld

6. oktober 2010

louisevl

A&F skriver:

Synes ikke du tage dig for meget af hende, sig fra hvis det bliver for meget for dig, og fortæl hende pænt, at du selv er klar over, hvad der er godt for dig mht sunhed osv. Ja, tillykke med hendes graviditet og at hun vil være sund.Alt i alt, tag det med et gran salt.

prøver også, men synes det kan være lidt svært...

har også overvejet at skrive til hende i morgen og sige til hende på en pæn måde jeg ikke vil have der bliver sagt mere om vores projekt baby...

Anmeld

6. oktober 2010

A&F

Det synes jeg lyder som en god ide. gør det så du ikke bliver stresset og mere ked af det. Set fra hendes perspektiv er hun jo selvfølgelig overlykkelig grundet sin graviditet, og det må hun da også være.  Din tur kommer jo også snart, og jeg synes ikke, at det hander om konkurrence, hvis du forstår hvad jeg mener. Enhver kvinde er unik, og vi, er som vi er, nogen opnår graviditet med det samme, andre må vente lidt på det.  fingre for dig og mig

Anmeld

6. oktober 2010

louisevl

A&F skriver:

Det synes jeg lyder som en god ide. gør det så du ikke bliver stresset og mere ked af det. Set fra hendes perspektiv er hun jo selvfølgelig overlykkelig grundet sin graviditet, og det må hun da også være.  Din tur kommer jo også snart, og jeg synes ikke, at det hander om konkurrence, hvis du forstår hvad jeg mener. Enhver kvinde er unik, og vi, er som vi er, nogen opnår graviditet med det samme, andre må vente lidt på det.  fingre for dig og mig

Lige præcis, kan kun give dig ret...

Krydser også fingre for os begge to

Anmeld

6. oktober 2010

A&F

Taaak ven

Anmeld

7. oktober 2010

Muffinmus

DEt handler jo ikek kun om dobbeltmoralitet:-)

DEt handler om at hun r gravid og DU ikke er, så derfor vil du frem over tage alting fra hende på en helt anden måde. For hun har jo ret i sine udsagn selv om du føler det er lortet at sige, så siger hun det jo kun fordi hun synes i skal have lov til at føle samme glæde ved at blive gravid som hun føler.

Og faktum er jo at rygning giver dig 25 % dårligere hcance for at bliev gravid HVER måned....det er sgu mange procent i går glip af.

Så selvfølgelig burde hun måske sige det lidt pænere, men alt ia lt vil hun sikkert bare jer det bedste selv om du føler dig truffet. Måske fordi du ved hun har ret over bliver lidt sur over at du selv kan være skyld at i der ikke sker noget på abbyfronten, det er sikkert det hun gerne vil fortælle dig så du også snart kan få den lille spire derind:-)

Anmeld

7. oktober 2010

Mussi30

Hvor længe har I forsøgt at blive gravide?

Selv er jeg overvægtig, så jeg står også med dårlige odds ligesom rygerne. Og jeg ved vi ikke kan forvente at blive gravide med det samme.

Der er nogle få i vores omgangskreds, der ved vi er begyndt på PB, og der har da også været flere kommentarer omkring min vægt og at jeg skal være opmærksom på, at det vil have indflydelse på chancerne.

Men jeg har valgt at tage mig selv i skindet og sige: "Ja, du har ret og jeg arbejder på sagen", for det er jo egentlig sådan virkeligheden er. Og så er der faktisk ikke blevet talt mere om det

Dem, der har nævnt det, har sagt det i en god mening, og da jeg ligesom har bekendtgjort på en pæn måde, at jeg er helt med på situationen, har der ligesom ikke været mere at tale om.

Grunden til jeg skriver som jeg gør (for jeg kan godt høre at det lyder død-helligt!!), det er simpelthen at når VI står i denne situation som vi gør - Jamen så er der sgu meget der hurtigt kan slå én ud af kurs. Jeg går i hvert fald selv til tider med følelserne uden på tøjet og der skal ikke meget til for at vælte mig. Og jeg har simpelthen besluttet, at dette ikke skal være en af de ting, der skal gøre mig ked af det. Og jeg vil slet ikke ødelægge nogle forhold til mennesker omkring mig, fordi jeg lige nu bærer rundt på en sårbarhed, som med ét forsvinder.

For den sårbarhed forsvinder! En dag er det både din og min tur til at føle glæden over spiren i maven Og så er veninden/moren/søsteren (eller hvem det nu er) det bedste at have ved sin side!

Så jeg sender masser af kram, tålmodighed, styrke og held i din retning

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

louisevl skriver:

Hej

Skal lige ud med mine frustrationer

Jeg og min kæreste prøver at blive gravid og samtidig startede en fra min klasse og hendes kæreste samme tid som os. Hende fra min klasse er blevet gravid og synes nu hun er blevet så bedre vidende.

Men jeg kommer i skole idag og hun spørger om der er sket noget (mht pb) og jeg siger det er der ikke...hun begynder så at kommentere at jeg burde spise sundt, ikke drikke cola og ikke ryge. og har lige fået min menstruation her til morgen...så jeg følte det var lige som at få et slag i hovedet...blev simpelthen så ked af det

ikke fordi folk ikke må komme med råd, men vi ser kun hinanden i skolen, så hun ved slet ikke om jeg spiser usundt heller ikke, hvor meget cola jeg drikker eller hvor meget jeg ryger...og især fordi hun heller ikke selv stoppede med at ryge før hun stod med en positiv test...Så gider da bare slet ikke høre det fra hende...Ved godt jeg burde begynde at skære ned på smøgerne og er også ligeså stille begyndt at gøre det...synes bare hun er blevet så dobbeltmoralsk efter hun er blevet gravid.

bare lige et tude indlæg fra mig.

Tak fordi i læste med

Kram Louise

puh kan godt huske det, og oplevde det selv, og er bare så sårende. Synes bestemt du skal sige fra overfor det, og forklare at du ikke vil/har lyst til at høre den slags, og at det har du bare ikke brug for.

Krydser fingre for at der snart sker noget, og gør op med dig selv, og gør op med dig selv, hvordan du vil have tingene, for hvordan vil hun så reagere hvis du feks bliver gravid næste cyklus og hun jo så er lidt foran dig, skal du så hele tiden høre på hvor fantastisk dete r når du kommer til hvor hun er, det har jeg også oplevet, og det er utrolig opslidende, så husk at sige fra

Anmeld

7. oktober 2010

louisevl

Tak for de opmuntrende ord tøser

vi hat kun været igang i 5 mdr, så det er ikke så lang tid.

Jeg er rigtig glad på hendes vegne, synes bare det er frustrende at hun hver cyklus skal kommentere hvorfor jeg ikke er blevet gravid endnu...Ved godt hun har ret med det rygning, ingen tvivl om det..det gjorde mig faktisk ikke så meget og det var også en måned siden hun kommenterede det...

Det var mere med det jeg spiste, for ved hun faktisk ikke noget om. så er det ikke rart med en bemærkning, om at jeg burde lade vær med at spise usundt...ØH hvor ved du det fra...og så at det lige bliver kommenteret den dag tante rød kommer på besøg

Men nu er det en ny dag og det skal den igår ikke ødelægge

og håber da også snart der sker noget...krydser fingre for alle os der prøver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.