Forhøjet levertal???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.894 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

ekzunz

Min læge tror jeg drikker..... ej, det gør hun ikke, men jeg skulle have svar på en blod-screening idag, og mit levertal (eller et af dem måske...) var forhøjet, mit var 69 hvor normalen er max 45.

Hendes forklaring var alkohol, men der kan altså gå måneder imellem at jeg får noget at drikke, så det er bestemt ikke det - men hvad er det så??

Jeg spurgte og hun ville vende tilbage til det, men det glemte vi altså at få talt om, og google synes jeg ikke er min ven når det gælder det her....

Hvad kan det skyldes (og jeg er ikke gravid)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

<3

Din lever kan komme på overarbejde hvis du har en infektion eller virus eller er ved at komme dig ovenpå infektion eller virus.

Nu ved jeg ikke om det er det, men det kunne være en forklaring. Du må nok få taget en test igen også se hvad tallet er der. Hvis din lever arbejder dårligt så er det jo ret vigtigt at den får hjælp.

Anmeld

6. oktober 2010

Carina1977

Znuzke skriver:

Min læge tror jeg drikker..... ej, det gør hun ikke, men jeg skulle have svar på en blod-screening idag, og mit levertal (eller et af dem måske...) var forhøjet, mit var 69 hvor normalen er max 45.

Hendes forklaring var alkohol, men der kan altså gå måneder imellem at jeg får noget at drikke, så det er bestemt ikke det - men hvad er det så??

Jeg spurgte og hun ville vende tilbage til det, men det glemte vi altså at få talt om, og google synes jeg ikke er min ven når det gælder det her....

Hvad kan det skyldes (og jeg er ikke gravid)

Jeg fik også målt mine levertal inden jeg skulle starte på noget medicin, og mine var også forhøjet, så jeg kunne derfor ikke starte på medicin på det tidspunkt. 1 måned efter var de normale. Sygeplejersken forklarede mig, at hvis man lige har været syg, haft en infektion osv. så kan ens levertal også blive forhøjet.

Anmeld

6. oktober 2010

ekzunz

Kirle skriver:

Din lever kan komme på overarbejde hvis du har en infektion eller virus eller er ved at komme dig ovenpå infektion eller virus.

Nu ved jeg ikke om det er det, men det kunne være en forklaring. Du må nok få taget en test igen også se hvad tallet er der. Hvis din lever arbejder dårligt så er det jo ret vigtigt at den får hjælp.

Jamen screeningen viste ingen tegn på infektioner eller lign.

Jeg har stress og måske en begyndende depression, og derfor fik jeg taget blodprøver - det er vist almen praksis, og udover et lettere forhøjet kolestoroltal, så var der ingen afvigelser....

Jeg skal jo snart derop igen, så må jeg prøve at huske at spørge lidt mere ind til det.

Tak for hjælpen...

Anmeld

6. oktober 2010

forår

Jeg har været i gennem en undersøgelse da jeg har en hævet fod. Fik taget en million blodprøver, og har osse forhøjet levertal!

Dog har min hævet fod og levertallet ikke noget med hinanden at gøre

Jeg blev ultralydscannet(alle organer) og har en fedt lever! og det har man enter pga alkohol eller overvægt. Dvs min lever er lidt for stor pga fedt der er omkring den.

Det er ikke noget farligt noget, jeg skal "bare" tabe mig

Dea

Anmeld

6. oktober 2010

<3

Jamen screeningen viste ingen tegn på infektioner eller lign.

Jeg har stress og måske en begyndende depression, og derfor fik jeg taget blodprøver - det er vist almen praksis, og udover et lettere forhøjet kolestoroltal, så var der ingen afvigelser....

Jeg skal jo snart derop igen, så må jeg prøve at huske at spørge lidt mere ind til det.

Tak for hjælpen...

Selvom dine infektionstal ikke viste noget ud over det sædvanlige så kan det godt stadig være en rest som lever arbejder med.

Men godt du skal op igen. Tager du b kombi? For der er vist noget med at stress kan gøre at al b vitaminen ryger for hurtigt ud af kroppen og der er bla. leveren der går ud over... Og kan vist også give depression - hvis man tror på sådan noget. Jeg er ikke specielt overbevist men har samtidigt også den holdning at hvis det ikke skader så tager jeg div. vitamintilskud. Bare for en sikkerhedsskyld Du må selv undersøge det nærmere om jeg husker rigtigt. Men godt at du skal op igen og checkes...

Og det var da så lidt

Anmeld

6. oktober 2010

ekzunz

forår skriver:

Jeg har været i gennem en undersøgelse da jeg har en hævet fod. Fik taget en million blodprøver, og har osse forhøjet levertal!

Dog har min hævet fod og levertallet ikke noget med hinanden at gøre

Jeg blev ultralydscannet(alle organer) og har en fedt lever! og det har man enter pga alkohol eller overvægt. Dvs min lever er lidt for stor pga fedt der er omkring den.

Det er ikke noget farligt noget, jeg skal "bare" tabe mig

Dea

Ahhh - se det lyder straks mere som mig....

Så må jeg jo se om jeg kan gøre noget ved det selv, og så samtidig få kolestorol-tallet ned også

Anmeld

6. oktober 2010

forår

Znuzke skriver:

Ahhh - se det lyder straks mere som mig....

Så må jeg jo se om jeg kan gøre noget ved det selv, og så samtidig få kolestorol-tallet ned også

Jeg fik osse tjekket kolesterol og stofskifte, men det var som det skulle være...så ja jeg skal bare gøre noget med vægten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.