Hvor tæt på ægløsning er der størst chance for graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.582 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

cecilie1984

Kan ikke lige huske hvornår er chancen størst for graviditet ved ægløsning.

Jeg tror jeg har æg løsning i dag, og var sammen med kæresten i går.

Har bare hørt at det ikke nødvendigvis er præsis på ægløsnings dagen man har størst chance for at blive gravid.

Ved i noget, kan jeg godt være blevet gravid selvom det ik er på dagen.

Mener at have hørt at sæd cellerne kan "holde" op til 5 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

henh01

Det er bedst at dyrke sex dagene op til sin æglæsning da sæden som du selv skriver kan holde sig levedygtige i op til 7 døgn.

Anmeld

6. oktober 2010

tinasmor

bedst at gøre det på selve dagen på ægløsningen eller få timer før ægløsningen. Det er derfor de ved inseminering timer det til at det sker enten lige inden eller lige på ægløsningstidspunktet.

Det er dog rigtigt at sædcellerne kan gøre holde sig et par dage (5 ville jeg nok ikke satse på, men hvis parret er ungt, og manden er super fertil ved man jo aldrig

Men hvis det er dagen før, skulle der også være en god chance. Men hvis du kan mærke du har æl i dag og i ønsker graviditet, ville jeg helt klart finde sengen

for jer.

Anmeld

6. oktober 2010

Muffinmus

hmm, nu har en fertilitetslæge netop sagt at mange vneter til det er for sent, nemlig på selve dagen for øl...fordi man ikke ved præcist hvornår man har mulighed for at fange ægget kan det være for sent. Han foreslog at man gjorde det min 2-3 dage før og så frem til æl....

Anmeld

6. oktober 2010

tinasmor

MariaE skriver:

hmm, nu har en fertilitetslæge netop sagt at mange vneter til det er for sent, nemlig på selve dagen for øl...fordi man ikke ved præcist hvornår man har mulighed for at fange ægget kan det være for sent. Han foreslog at man gjorde det min 2-3 dage før og så frem til æl....

ja enig. Gør det i alle dagene og dagen efter æl for at være helt sikker.

Anmeld

6. oktober 2010

Malthes mor

Lad være med at spekulere over hvornår du har ægløsning. Sex bliver så mekanisk. Jeg taler af erfaring. Da jeg droppede planlægningen blev jeg gravid:-)  

Anmeld

7. oktober 2010

mialt

Malthes mor skriver:

Lad være med at spekulere over hvornår du har ægløsning. Sex bliver så mekanisk. Jeg taler af erfaring. Da jeg droppede planlægningen blev jeg gravid:-)  

i skal elske, og ikke tænke på at lave børn. 

tænk på at i elsker hinanden og nyder sexen, i stedet for at tænke over om der nu kommer nok sæd op, om det blir der, ligge med benene oppe osv. 

jeg taler ikke erfaring. kæresten og jeg prøver selv på at blive gravide. og han tænker rigtig meget på at blive ovenpå mig lidt osv. men ja. det ødelægger ikke sexen, og alligevel gør det. for det handler lige pludselig ikke om jeres lyst til hinanden, men kun at blive gravid. 

så enig med hende den anden. tænk ikke på hvornår du har ægløsning. hyg jer nu bare. og ja. når du så ikke tænker mere på graviditet, så er du pludselig gravid :d

jeg er selv ved at blive skruk. jeg er gået 11 dage over, så tænker ikke på andet, end at jeg håber inderligt på jeg er gravid. det samme gør min kæreste.

ellers held og lykke.

tanker fra mia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.