2 års fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

qp

Jeg skal holde 2 års fødselsdag engang i november selv om min søn jo bliver 2 år i oktober - der er renovationsarbejde her i lejligheden samt er de også i gang med, at renovere tage og altaner, jeg har derfor mindre plads i stuen og må desværre vente til de bliver færdige.

Jeg har bestilt, tallerkner, kopper, bestik, ballonger, duge, banner til loftet i temaet "Constructionworkers" (byggepladshalløj med gravmaskiner, traktorer osv). Så alt det er på plads.

Jeg skal holde fødselsdagen over 2 dage da der kommer 30 mennesker og vi kun kan være ca 15 i lejligheden - så det bliver en lidt dyr fornøjelse.

Jeg laver 2 lagkager pr dag hvor den ene skal have en caketopper med en monster cool gravmaskine hvori der fremgår teksten "X 2 år tillykke" og på den anden skal der være med en kanin (han elsker jo kaniner)

Nå men bordet ser nogenlunde således ud:

2 fine lagkager (en med noget choko og den anden med frugt)

Boller m. og uden ost

Kakao

Sodavand

Hotwings

Pastasalat med grønt

Pølsebrød

Hvad mener i om menuen? Har i evt. andre foreslag?

Jeg har overvejet en kagemand også men bliver det ikke for meget, eller ville i erstatte noget med noget andet - please kom endelig med jeres input?

Det der er øv ved at holde 2 fødselsdage er, at der skal laves 4 kager og evt købes 2 kagemænd, man kan jo ikke invitere folk til "rester"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

tinasmor

Vi holdt selv en mindre fødselsdag da hun blev to. Hun var endnu alt for lille til at forstå hvad en fødselsdag var (kunne dog lide at åbne gaverne

Men nu hvor I har besluttet, at I gerne vil have en stor fødseldag over to dage, så synes jeg det ser fint ud.

Jeg synes sagtens i kan undvære kagemanden.

Jeg ville personligt nok sætte lagkage og boller ind sammen med cacaioen samtidig, og så vente et par timer og så sætte resten ind som du har lavet. 

Jeg er i tvivl om hvorfor du vil have pølsebrød med? Der er jo ingen pølser, eller er det pølsehorn? Pølsehorn kunne være fint. Måske du også kunne lave (eller købe- så skal det bare være at god kvalitet, og ikke de der billige fra supermarked som smager som jeg ved ikke hvad) nogle små finger-hapse frikaddeler som man kan spise sammen med pastasalaten.

ps til bollerne kunne du også have økologisk marmelade og en god pølse.

Rigtig god dag.

Anmeld

6. oktober 2010

qp

tinasmor skriver:

Vi holdt selv en mindre fødselsdag da hun blev to. Hun var endnu alt for lille til at forstå hvad en fødselsdag var (kunne dog lide at åbne gaverne

Men nu hvor I har besluttet, at I gerne vil have en stor fødseldag over to dage, så synes jeg det ser fint ud.

Jeg synes sagtens i kan undvære kagemanden.

Jeg ville personligt nok sætte lagkage og boller ind sammen med cacaioen samtidig, og så vente et par timer og så sætte resten ind som du har lavet. 

Jeg er i tvivl om hvorfor du vil have pølsebrød med? Der er jo ingen pølser, eller er det pølsehorn? Pølsehorn kunne være fint. Måske du også kunne lave (eller købe- så skal det bare være at god kvalitet, og ikke de der billige fra supermarked som smager som jeg ved ikke hvad) nogle små finger-hapse frikaddeler som man kan spise sammen med pastasalaten.

ps til bollerne kunne du også have økologisk marmelade og en god pølse.

Rigtig god dag.

Marmelade og pølse er hermed noteret!

Jamen ... jeg mente faktisk pølseHORN og ikke pølsebrød... hahaha! Jeg kan godt forstå du er forvirret

1000 tak for dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.