Hvilken afdeling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

312 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Silas&Mille

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette:

Hvilken kommunal afdeling skal man kontakte for at få mere afvide om starthjælp/kontanthjælp/bistand ?

Vi står nemlig og overvejer MEGET kraftigt at flytte hjem til DK og er derfor i gang med at undersøge diverse ting og sager og har da også meldt os ind i et par bolig foreninger.

Jeg ved bare ikke hvilken afdeling jeg skal snakke med. Da jeg ringede til kommunen for at spørge om hjælp til bolig indskud, blev jeg sendt mellem 4 forskellige afdelinger inden jeg kom til at tale med den rigtige, bare fordi omstillingen ikke forstod en skid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

afrobabies

MoriSverige skriver:

Hvilken kommunal afdeling skal man kontakte for at få mere afvide om starthjælp/kontanthjælp/bistand ?

Vi står nemlig og overvejer MEGET kraftigt at flytte hjem til DK og er derfor i gang med at undersøge diverse ting og sager og har da også meldt os ind i et par bolig foreninger.

Jeg ved bare ikke hvilken afdeling jeg skal snakke med. Da jeg ringede til kommunen for at spørge om hjælp til bolig indskud, blev jeg sendt mellem 4 forskellige afdelinger inden jeg kom til at tale med den rigtige, bare fordi omstillingen ikke forstod en skid...

I vores kommune skal man gå til ydelseskontoret på kommunen, men det skal vist igennem arbejdsformidlingen først....

Anmeld

6. oktober 2010

Silas&Mille

victoria2008 skriver:

I vores kommune skal man gå til ydelseskontoret på kommunen, men det skal vist igennem arbejdsformidlingen først....

tak for svar

Tror jeg prøver a t ring til Arbejdsformidlingen i morgen, de må da kunne hjælpe lidt på vej.

Kæresten skal jo i arbejde hurtigst muligt, hvor jeg jo går på barsel den 7. december

Anmeld

6. oktober 2010

FruEllingsen

I herning kommune er det social, ydelse og intrigration der står for det med kontanthjælp...

Er næsten sikker på at du godt kan ringe direkte der til, når du har nogle spørgsmål

Anmeld

6. oktober 2010

helora

Det er ydelseskontoret/servicecenteret/borgerservice (eller hvad det nu hedder i pågældende kommune), der kan oplyse om den økonomiske del og om hvorvidt du er berettiget til det ene eller andet.

Jobcenteret (arbejdsformidlingen eksisterer ikke længere ) kan oplyse om hvilke krav det indbærer at modtage en ydelse.

Anmeld

6. oktober 2010

Silas&Mille

Drømmer skriver:

I herning kommune er det social, ydelse og intrigration der står for det med kontanthjælp...

Er næsten sikker på at du godt kan ringe direkte der til, når du har nogle spørgsmål

ok... det vil jeg også prøve

tak for svar

Anmeld

6. oktober 2010

SoffiLine

Du skal melde dig ledig på Job centret i din kommune & så derfra bliver du sendt videre

Anmeld

6. oktober 2010

Silas&Mille

helora skriver:

Det er ydelseskontoret/servicecenteret/borgerservice (eller hvad det nu hedder i pågældende kommune), der kan oplyse om den økonomiske del og om hvorvidt du er berettiget til det ene eller andet.

Jobcenteret (arbejdsformidlingen eksisterer ikke længere ) kan oplyse om hvilke krav det indbærer at modtage en ydelse.

Hehe har da vist boet i Sverige for længe, vidste ikke det havde ændret navn

Men vil i hvert fald prøve at ringe til de forskellige steder og få lidt oplysninger og guidence til hvad vi skal og kan gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.