børnehave genopstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Lone Jakobsen

ja så startede Elian i børnehave igen idag.

han havde sidste skoledag igår. morfar var med, det var super hyggeligt. og idag startede han så i hans gamle børnehave. han var lidt genert, lidt forsigtig, men meget glad. der blev taget godt imod ham, han blev budt velkommen, og fik samtidig lige genopfrisket reglerne.

efter lidt hygge på stuen, gik jeg til møde med lederen som jeg fik en lang snak med. ppr (pædagogisk psykologisk rådgivning) skal ind over fra starten af, så de kan prøve at hjælpe ham, og lykkedes det ikke inden han igen skal udsluses til april, så vil de prøve at lede efter alternative muligheder for ham.

her nede fungere det nemlig sådan at førskole børnene bliver overført til sfo fra april, så de får en blid overgang til skolen. men lederen kom (endelig) ind på den mulighed at min søn måske ikke er egnet til en alm. folkeskole. det har vi før haft oppe at vende herhjemme, men skolen har hele tiden fejet os af.

så det var lige en lille opdate herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Lone Jakobsen

hentede så en meget glad og træt dreng kl 12,15. han havde hygget sig, men trængte til en time på sofaen. så det fik han lov til

de næste par dage bliver ikke alt for lange for ham, og så håber vi at ppr ikke er alt for længe om at komme ind over.

Anmeld

6. oktober 2010

Pige2009

Det var rart for jer og ham selv at han kom i gang igen. Jeg håber han kommer til at stortrives i BH igen, så han er klar til skole næste år...

Anmeld

6. oktober 2010

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Det var rart for jer og ham selv at han kom i gang igen. Jeg håber han kommer til at stortrives i BH igen, så han er klar til skole næste år...

tak skal du ha

ja det sku gerne blive en lettelse for ham at være et sted hvor kravene ikke er så store

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

nutche skriver:

tak skal du ha

ja det sku gerne blive en lettelse for ham at være et sted hvor kravene ikke er så store

Lige præcis

Anmeld

8. oktober 2010

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Lige præcis

tror desværre bare det er svært for ham at skifte....han har været næsten umulig at styre de sidste 2 dage

Anmeld

8. oktober 2010

Mumto3

Pyha, det lyder heller ikke nemt. Jeg er sikker på I har truffet den helt rigtige beslutning, men derfor kan det måske godt være svært for ham at indstille sig på at blive børnehavebarn igen. Håber at det bare er en periode, og han derefter bare bliver en glad og harmonisk dreng der trives i børnehaven!

Anmeld

8. oktober 2010

Lone Jakobsen

Mumto3 skriver:

Pyha, det lyder heller ikke nemt. Jeg er sikker på I har truffet den helt rigtige beslutning, men derfor kan det måske godt være svært for ham at indstille sig på at blive børnehavebarn igen. Håber at det bare er en periode, og han derefter bare bliver en glad og harmonisk dreng der trives i børnehaven!

tak skal du ha

tror desværre der skal mere til, men det må ppr vurdere. men umiddelbart ser det ud til at han har flere venner i børnehaven....men jeg har så heller aldrig overværet et frikvarter i skolen.

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

nutche skriver:

tror desværre bare det er svært for ham at skifte....han har været næsten umulig at styre de sidste 2 dage

Det er jeg ked af at høre, Lone. Jeg håber, det bliver bedre, når han har fået lidt tid til at komme ind i rytmen igen

Anmeld

8. oktober 2010

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Det er jeg ked af at høre, Lone. Jeg håber, det bliver bedre, når han har fået lidt tid til at komme ind i rytmen igen

puha ja....vi håber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.