Gylper alt op kort efter amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.892 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Tina&Laura

Hej piger.

Er der nogle af jer der har prøvet følgende; min datter gylper alt op lige så snart hun er færdig med at spise ved amningen.
Jeg har forsøgt mig med at tage hende fra i perioder og lader hende bøvse.

Når hun gylper det hele op igen kort efter har hun tit problemer med vejrtrækningen og det er selvfølgelig virkelig ubehageligt.

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt.

Nu tager vi i hvertfald ned på sundhedshuset for at høre om hun har taget på og om de mon har en bud på hvad problemet kunne være og hvordan vi nemmest løser det.

Knus herfra. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

SussieThyssen

Hej piger.

Er der nogle af jer der har prøvet følgende; min datter gylper alt op lige så snart hun er færdig med at spise ved amningen.
Jeg har forsøgt mig med at tage hende fra i perioder og lader hende bøvse.

Når hun gylper det hele op igen kort efter har hun tit problemer med vejrtrækningen og det er selvfølgelig virkelig ubehageligt.

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt.

Nu tager vi i hvertfald ned på sundhedshuset for at høre om hun har taget på og om de mon har en bud på hvad problemet kunne være og hvordan vi nemmest løser det.

Knus herfra. 

Lyder som om du har fået et gylpebarn.
Måden at tackle dem på er at sørge for de ikke sluger luft under amning og ellers holde dem i ro i en halv times tid efter spisning.
Desuden må de ikke lægges ned, men skal holdes i skråstilling.

Gylperiet skyldes at de har en lille mavemundsforsnævring, sådan at mælken har svært ved at løbe direkte ned i maven, men hober sig op i spiserøret.
De fleste vokser fra det i løbet af en 2-3 mdr, men i grelle tilfælde kan det blive nødvendigt med en lillle operation.
Synes bestemt det er godt du lige får sundhedsplejerske og læge ind over det.
Min den ældste var også gylpebarn..så har god erfaring i det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. oktober 2010

serinasmor

jeg ved godt det ser voldsomt ud .. men er du sikker på det er det hele ??

hun spiser nok ca 100 ml pr måltid .. du kan prøve at hælde 100 ml mælk ud på gulvet og se om det er det samme ...

Jeg havde selv en gylper - har det faktisk stadig ... nu på 9 mdr .. og så kommer der altså også rugbrød med op ... det er dog på ingen måde så galt som det har været...

De gode råd hedder sig at baby skal sidde stille i 30 minutter efter spisning.. gerne skråtstillet... så det vil jeg da råde dig til så længe det er muligt... det er altså bare ikke muligt når barnet er blevet mobilt og har fået egen vilje

Anmeld

6. oktober 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

jeg ved godt det ser voldsomt ud .. men er du sikker på det er det hele ??

hun spiser nok ca 100 ml pr måltid .. du kan prøve at hælde 100 ml mælk ud på gulvet og se om det er det samme ...

Jeg havde selv en gylper - har det faktisk stadig ... nu på 9 mdr .. og så kommer der altså også rugbrød med op ... det er dog på ingen måde så galt som det har været...

De gode råd hedder sig at baby skal sidde stille i 30 minutter efter spisning.. gerne skråtstillet... så det vil jeg da råde dig til så længe det er muligt... det er altså bare ikke muligt når barnet er blevet mobilt og har fået egen vilje

Nemlig, det ser altid voldsomt ud, men det er tit ikke så meget af maden alligevel

Anmeld

6. oktober 2010

Anne85

Min datter gylpede også helt vildt i starten og jeg tænkte at hun fik da intet at spise - men da hun springer alle vægtkurver forsikrede sundhedsplejersken mig om at hun får hvad hun skal Hun æder bare - og det der kommer op er bare det hun har overspist

Anmeld

7. oktober 2010

Tina&Laura

Hej igen piger.

Tak for alle svarene - den lille har taget 400 gram på den sidste uge, så hun får da noget mad ud af det. 

Knus herfra..

Anmeld

7. oktober 2010

Diana...

Lucas var et gylpebarn og jeg var sikker på han gylpet det hele op MEN det gjorde han ikke sagde min SP det virker bare s voldsomt alt det der kom op og det var virkelig meget. Men så længe de tager på kommer der også noget ind. Så prøv at holde øje med vægten. 

Anmeld

7. oktober 2010

serinasmor

Tina&Daniel skriver:

Hej igen piger.

Tak for alle svarene - den lille har taget 400 gram på den sidste uge, så hun får da noget mad ud af det. 

Knus herfra..

400 gram er da rigtig rigtig flot ... så er der jo ingen grund til bekymring overhovedet

Anmeld

7. oktober 2010

Dictes mor

Så er der ingen grund til bekymring, men det er stadig ubehageligt. Prøv at amme hende, hvor hun sidder lidt mere op, og så hold hende helt roligt imens og bagefter.

Anmeld

7. oktober 2010

Cris

Tina&Daniel skriver:

Hej igen piger.

Knus herfra..

Så har du fået et gylpe barn, welcome to the club   Begge mine børn har gylpet sååå meget. Der var gylpeklude i alle stedder, håndklæder i sengen og hvide pletter på alle vores tøj og møbler   Men de har taget på som de skulle plus lidt mere! Når de er godt i gang med fastføde så holder det op i vores tilfæld ca 8 måneder for begge to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.