Marcus og hans vuggestue.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

301 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

Karo

I Marcus vuggestue skal der fra 1 novmeber til 1 maj køre et projekt med en cykel gruppe. Man gør det at man tager 12 eksisterende børn i vuggestuen og opretter en ny stue (pandaerne). 12 nye børn vil få plads i vuggestuen og derved bliver vuggestuen opnormeret med 12 ekstra pladser. Stuen vil høre til vuggestuen, men der vil ikke være plads til de ekstra børn derned så planen er at pandaerne hver dag skal ud og cykle.

Der er blevet købt 3 cykler hjem med lad foran hvor der kan sidde 4 børn. Hver dag kl 9 køre disse 12 børn sammen med 3 personaler ud i Hvidovre og omegn og så skal de være herude hele dagen indtil de køre hjem igen ved en 15 tiden. De vil være tilknyttet en spejdehytte som de kan være i hvis vejret er helt af pommerens til, men ellers er ideen at de skal være ude. der er blevet indkøbt telte som børnene kan sove i (dog mest om sommeren) biotoiletter så børnene kan renliggøres og cykelhjelme til alle børnene.

Til at starte med var jeg ikke så meget for projektet, men efter at have stillet en masse spørgsmål tror jeg faktisk at de vil have godt af det. Jeg har kendt til projektet et stykke tid, men ved stadig ikke om Marcus skal med i denne cykelgruppe. Det hedder sig nemmelig at det er 12 af de storer børn der skal afsted og ikke de 12 største børn. Man har nemmelig vurderet hvert enkelt barn om de er klar til dette projekt samt taget hensyn til deres legerelationer.

Igår var vi til forældremøde omkring dette nye tiltag og her ville de heller ikke ud med hvem der skal flyttes til denne gruppe. De børn der skal afsted vil nemmelig først få besked senere i denne uge. Da vi bagefter sidder på stuerne fortæller en af pædagoerne så at det bliver noget af en udfordring for dem på stuen da de i forvejen har mange små børn og med 4 ekstra så bliver der meget arbejde i gulvhøjde. Og så kan jeg jo godt regne ud at når der skal flyttes 4 at Marcus er en af dem, da der ingen børn under 2 år skal afsted og der er kun 4 på hans stue over.

Så nu bliver det spændende om det er rigtigt at Marcus skal til at være en panda i stedet for en bavian

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Bondepigen

Årh, det bliver da vildt fedt, hvis han bliver en panda... Være ude hele dagen (er der noget bedre, når man er 2 år gammel!?), og han vil garanteret sove godt om natten.

Håber  i hvert fald, at det bliver som I håber...og at Marcus vil nyde det uanset hvad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.