spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

bette

manden og jeg sad og diskuterede om det var forsvarligt at en 3 årig sad på forsædet i hans autostol.. (forudvendt) hvad mener i ? og hvad er reglerne egentlig mht airbag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

bagger26

Altså det er jo lovligt, men hvis jeg havde andre muligheder er det ikke en løsning jeg selv ville vælge.. Her ryger de altid på bagsædet, det er jeg mest tryg ved. Har 2 gange haft den lille bagudvendt stol på forsædet, grundet stort indkøb i Ikea hehe, men kun i de 2 situationer har jeg haft den lille på forsædet, eller er det ikke noget jeg kunde finde på..

Med hensyn til airbag, så er det kun ved bagudvendte stol den skal slåes fra, mener jeg men er sgu ikke helt sikker..

Anmeld

6. oktober 2010

Svei

Airbag må selvfølgelig ikke slås til og jeg ville aldrig sætte et lille barn foran, helst slet ikke sætte børn foran, da det er den mest udsatte plads.

Anmeld

6. oktober 2010

henh01

Jeg har hørt at airbag'ne slår ud så hårdt at det får autostolen til at virke som et katapultsæde. Mine børn sidder altid bag i. Synes det virker forkert at en voksen kryber ind på bagsædet fordi et barn skal sidde foran.

Anmeld

6. oktober 2010

Svei

henh01 skriver:

Jeg har hørt at airbag'ne slår ud så hårdt at det får autostolen til at virke som et katapultsæde. Mine børn sidder altid bag i. Synes det virker forkert at en voksen kryber ind på bagsædet fordi et barn skal sidde foran.

Nu kan det jo være der ikke er mere end en voksen med...men ok, hvis den ene sætter sig bagi, så har du da ret i det er mærkeligt....hø hø....

Anmeld

6. oktober 2010

mortilfreja

Børn må IKKE sidde på forsædet hvis der er airbag i bilen.. Det står oz på brugervejledningen til autostolen.

Anmeld

6. oktober 2010

FrkT

Ville bestemt ikke selv gøre det i en bil med airbag. Det ville jeg ikke turde. Plus det at barnet så ville kunne åbne døren under kørslen, da der (så vidt jeg ved) ikke kan slås børnelås til i fordørene.

Anmeld

6. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

i et nødstilfælde... men jeg ville helst ikke gøre det...

vores nabo har fismer sin lille pige i autostol på forsædet... hun fylder 2 år til februar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.