Anbefalinger af fødselsbøger søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Riksen

Hej piger!

Jeg har brug jeres anbefalinger af bøger om fødsler.

Jeg vil gerne læse om fødsler, smertelindring og alt det, der følger med en fødsel, men det er - ligesom så meget andet baby-relateret - en jungle at finde rundt i!

Hvad skal jeg, som førstegangsmor, læse? Og hvad skal jeg holde mig fra?

Hjælp!

- Rikke 25+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Riksen

Slet ingen som har en super bog om fødsler, de gerne vil anbefale?

Anmeld

6. oktober 2010

Maise86

Jeg læste selv en bog der hed "Fødsel og smerte" og skal bestemt også læse den nu her op til denne fødsel :-)

Anmeld

6. oktober 2010

Riksen

Maise86 skriver:

Jeg læste selv en bog der hed "Fødsel og smerte" og skal bestemt også læse den nu her op til denne fødsel :-)

Uh, tak! Den vil jeg kigge på

Anmeld

6. oktober 2010

Maise86

Der er også en bog der hedder fødsel uden smerte. den teknik brugte jeg under min første fødsel og havde ikke brug for smertelindring... På trods af de modstridende titler støtter de faktisk hinanden godt :-)

Anmeld

6. oktober 2010

Riksen

Maise86 skriver:

Der er også en bog der hedder fødsel uden smerte. den teknik brugte jeg under min første fødsel og havde ikke brug for smertelindring... På trods af de modstridende titler støtter de faktisk hinanden godt :-)

Den må jeg vist også hellere se på! Jeg vil jo gerne føde så naturligt som det kan lade sig gøre - helst uden smertelindring...

Anmeld

6. oktober 2010

Bavianis

Jeg ser lige med her :-)

Anmeld

6. oktober 2010

oo

vi har hele graviditeten igennem haft "Du bliver en skøn mor" og "hjemmefødselsbogen" hjemme fra biblioteket. Den sidste af indlysende årsager og den første fordi een fra NS anbefalede den i tidernes morgen og den gennemgår fødslens faser, smertelindring osv osv meget pædagogisk og overskueligt. den er skrevet af en jordemoder og en sundhedsplejerske (eller også er det to jordemødre, det kan jeg ikke lige huske).

Anmeld

6. oktober 2010

Mor til L&S

Jeg læste bogen som hed:

Fødslen trin for trin...

Deeen var super og med alle oplysninger man har brug for

Rollo

Anmeld

6. oktober 2010

Riksen

Tjuhl skriver:

vi har hele graviditeten igennem haft "Du bliver en skøn mor" og "hjemmefødselsbogen" hjemme fra biblioteket. Den sidste af indlysende årsager og den første fordi een fra NS anbefalede den i tidernes morgen og den gennemgår fødslens faser, smertelindring osv osv meget pædagogisk og overskueligt. den er skrevet af en jordemoder og en sundhedsplejerske (eller også er det to jordemødre, det kan jeg ikke lige huske).

Jeg har netop reserveret den første, du nævner. Den anden kan jeg vist ikke bruge til så meget, da jeg ikke skal føde hjemme.

Tak for tippet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.