Total lud-doven 10 årig dreng...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. juli 2008

Kloster

Ja vores Rasmus er bare ved at drive mig til vanvid... Alt hvad han gider er, at sidde ved com, PS2 ell tv'et. Gider intet andet... Joh... Også køre i hovedet af mad. Han er meget lidt aktiv og spiser meget. Har gener for at udvikle fedme, da han ligner sin far. Men drengen er bare Sååååå ligeglad med alt. Jeg synes, vi har prøvet alt snart... I næste uge skal jeg i skole igen og de store drenge skal hen til min aktive mor i næste uge. Hun ville så tage dem med på en hyggelig cykeltur med madpakke osv. Men Rasmus vil bare IKKE med. Han vil hellere sidde alene og glo lige ud i luften, end at cykle. Jeg har det virkelig træls med, at han sidder så meget ved com, PS2 og tv'et, men sætter vi begrænsning på, flipper han. Ikke at det rører mig så meget, men han laver ikke noget andet i stedet. Sidder bare og glor ud i luften ell læser en bog. Han leger ikke med venner, cykler, kører på rulleskøjter ell lign. Og ikke nok med det... Rasmus har ALTID sat virkelig dårligt ved bordet og spist. Ja der er vi så røget tilbage til 2 års alderen igen >( Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre (?) Har bare lyst til at råbe ham ind i hovedet: SÅ TAG DIG SGU DA SAMMEN FOR HELVEDE DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det gør jeg jo heller ikke... Rasmus har ikke særlig stor selvtillid og selvværd og samtidig med det hele, vil jeg virkelig gerne have, at han får en masse mere af det. Men hvordan, når jeg overhovedet ikke kan komme ind til ham. Han er bare SÅ ligeglad (?) Ork for helvede da........... :'( :( Håbernogen har erfaring med de 10-11 årige drenge... (H) Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2008

Honningblomst

Tja...Kloster...jeg har også en rimelig inaktiv 10 årig. Men han er tynd, så det har aldrig bekymret mig så meget, selvom det jo bestemt heller ikke er sundt at være tynd-fed.
Men tja...hvad med et street board, det har mine fået og de er meget glade for det og deres trampolin er et hit...svømning er de også glade for.
Hvad med at finde en fælles interesse med ham...noget I kunne dyrke med ham, eller dig alene...fiske feks..cykle derud til. Eller noget helt andet...
Ang. maden, så er det jo om at sørge for ikke at have noget usundt og evt styre hvor meget han må få..servere på tallerknen og så frugt/gulerødder til aftenhygge, hvis han er sulten.
Rå grøntsager til maden mætter jo også meget....og sidder han meget stille, så er det jo ikke meget han skal have indenbords.
Så jeg mener du skal tage over med hans indtag af føde...er så synd når børn er overvægtige...èn ting det er usundt, men det er jo heller ikke godt for hans selvværd.
Julemærkehjem har jeg også hørt meget godt om...
Og til sidst, prøv at lade være med at irritere dig over han sidder meget, det gør nok bare det hele værre...sæt dig evt og spil med ham, spørg ind til ham og oplev hans verden...ros ham for hvor god han er til det, for alle er gode til noget og har brug for at mærke det og føle det, tror jeg på..
Knus Eva..

Anmeld

30. juli 2008

Honningblomst

Ups...min søn er sgu da 11 år...-griner.

Anmeld

30. juli 2008

Doktor Doolittle

Luddovne 10-årige har jeg endnu til gode ;)
Jeg kom bare til at tænke på, at hvis han er glad for at spille, kan han få meget glæde af en Nintendo Wee. Man kan få alle mulige sportspil til den, hvor man står op og bruger hele kroppen, mens man spiller. Vi hygger hele familien herhjemme med Wii, tænkte det var et forsøg værd?
(H) Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.