Elev og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.983 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Linekocemba

Håber i vil besvare mine spørgsmål hvis du kan relatere til overskriften.

Hvor langt var du i din elevstilling da du opdagede du var gravid?

Hvornår fortalte du din chef?

Hvorn tog han/hun det?

Hvilken branche var du elev indenfor?

Håber nogle vil svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

FruEllingsen

Jeg startede på min elevplads den 15. august. og 17 september blev jeg gravid (ved IUI) så fandt ud af det den 4 okt.

Jeg fortalte det til min elevansvarlig da jeg var 7 uger henne, da der var nogle problemer med graviditeten. Hun tog det rigtig pænt. Men min elevkordinator og resten fik det først afvide efter min prøvetid på de 3 måneder var overstået. ville ikke risikere at de ikke ville beholde mig, når jeg nu var gravid.

Da min prøvetid var ovre, fortalte jeg det til min elevkordinator. hun tog det rigtig flot. der har ingen problemer været. Min elevtid er bare blevet forlænget med det jeg har været væk pga. barsel og sygemelding.

Jeg er kontorelev inde ved kommunen.

Anmeld

5. oktober 2010

ZamanogDania

Jeg var elev hos en tandlæge. Jeg havde planlagt min graviditet på den måde at jeg var færdig uddannet før fødsel.
Min chef og jeg havde det godt sammen. Jeg fortalte hende at jeg vil gerne have et barn. Hun synes det var en god periode fordi jeg fødte hende først da jeg var færdig hos hende. Men der var så nogle ulemper. Jeg havde kvalme da jeg var omkring 3 måneder henne. Men det tog hun det nu rigtig godt.
Jeg blev færdig udd. i august 09. Fødte min datter 01-01-10. Jeg var så på a-kasse inden jeg gik på barsel.

Det blev lidt lang hehe.

Anmeld

5. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Heej . 

Jeg er selv elev og gravid . 

Jeg havde været ansat i 81/2 månede da jeg opdagede jeg var gravid . 

Jeg havde en del komplikationer i starten af min graviditet så jeg fortalte det da jeg var 9 uger henne . 

Mit rå er at man først fortæller det efter 12 uge hvis alt går som det skal og ingen kvalme osv . Men alle er forskellige . 

Jeg synes egentlig han tog det ret pænt , han blev self overrasket , men reageret faktisk rigtig positivt på mine vejene . 

Jeg er elve i detailhandlen altså i en stor Toys"R"us butik . 

Anmeld

5. oktober 2010

Linekocemba

Tak for jeres svar

Kom gerne med flere beretninger..

Var der evt nogle af jer der kun havde været ansat meget kort tid?

Anmeld

5. oktober 2010

Ox.

Jeg startede august 2008, og fandt udaf at jeg var gravid i slutningen af nov. 2008, fortalte det i december ..

Min chef tog det ikke videre pænt, men kom over det

Jeg er elev med speciale i vin, jeg tog barsel i 8 måneder, og er nu færdig til marts

Anmeld

5. oktober 2010

Loa

Jeg er på barsel nu mens jeg er elev inden for finansbranchen. Jeg blev gravid kort tid efter jeg var blevet 2 års elev, så nu når jeg vender tilbage mangler jeg kun 2 1/2 måned
Min elevansvarlig tog det bare fantastisk, og jeg har bare haft de bedste vilkår, og stor støtte.... Så jeg ville ikke være bange for at fortælle det, dog kan jeg forestille mig en arbejdsgiver måske ville være knap så glad hvis man kun havde været der en måned eller sådan noget... Men jeg ved det selvfølgelig ikke.....

Anmeld

5. oktober 2010

Sommersko

Jeg var kontorelev i en personaleafd og havde hele min elevtid prøvet at blive gravid. Det lykkedes endelig ved 1. IUI da jeg havde 3 mdr tilbage.

Da jeg var omkring 7-8 uger henne fortalte jeg min chef det, da jeg vidste de var ved at finde ud af om jeg kunne blive fastansat efter endt elevtid, og jeg ville have det rigtig skidt med hvis de ville beholde mig og jeg så et par uger senere fortalte jeg var gravid.

Så jeg fortalte mig chef det og hun tog det rigti gpænt med knus og det hele, og sagde at hun ikke troede det ville påvirke deres beslutning. Det gjorde det så heller ikke, for ca 1 mdr senere kom de med en god fast kontrakt.

Jeg skulle have gået på barsel i januar 2010, men allerede i november, ½ måned i min nye stilling, bliver jeg sygemeldt med bækkenløsning. Ikke lige det fedeste.. Så nervøsiteten var stor, da jeg for 1 måned siden måtte ringe til min chef og fortælle jeg kun vil komme tilbage fra barsel 2 ½ måned, inden jeg smutter på barsel igen... Ups

Så jeg må bare være total ynglingsmedarbejder, hehe !!!

Anmeld

5. oktober 2010

NessaXenia

følger lige med da jeg skal starte på Ssh her d. 1 nov og jeg er gravid i 9 uge..

Anmeld

5. oktober 2010

2babygirls

Jeg var også under uddannelse i en butik, og fortalte det til min chef i uge 9, da vi havde været ved lægen og fået det bekræftet.. Måske jeg skulle have ventet, men blev jo udlært til august, og baby har termin idag. Min chef tog det rigtig pænt, han var selv lige blevet far et halvt år inden, og da jeg begyndte at have problemer i graviditeten med smerter i ryg og lænd gjorde han alt hvad han kunne for at hjælpe mig.

Ville ikke fast ansættes, og tvivlede også på det ville kunne lade sig gøre pga finanskrisen og det var i en pro. håndværkerbutik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.