hvad gør far til far ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

3xM

i forhold til nok min egen situation, men også et indlæg igår og min fornemmelse er at vi alligevel er nogle stk der er blevet forladt i sin graviditet men hvor der skal etableres samarbejde/samvær omkring den nye.

hvor meget samvær fik faderen der IKKE var en del af graviditet og så babyen måske senere end en uge efter fødsel ?

og som overskrift er man far fordi man har lavet baby eller er det omsorgen og ansvaret der gør faren ?

Milas far har set ham da han var 3 uger gammel og mødet gik fint, indtil dagen efter hvor jeg modtager et hav af opslidende smser om krav og deraf melder jeg fra : han kan se sit barn når noget bliver fastlagt i amtet så er det ude af mine hænder og om der går 1 uge eller ½ år ikke mit prob. så må han hive fat i amtet og be om de arbejder på sagen hurtigere.

i mine øjne er der en kæmpe forskel på om man nogensinde har boet sammen efter barnet er født, lige pt. er det jo mig, karsten, marcus og karstens datter milas kender han ved ikke der er en mand som engang går efter en 7/7 ordning med ham... altså venter der milas engang i fremtiden 2 famillier at forholde sig til, slåskampe i ret og amt, ingen kommunikation da alt skal sendes på skrift, og ingen tvivl om han vil blande sig ialt fordi han kan og må

og at han så har 2 børn ( ikke samme mor) som han begge slås med således vil man jo kunne se hvordan min fremtid med milas bliver-er man dybt ligeglad med fordi han er far....

barnets tarv ???????

kom med erfaringer, meninger og holdninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Vingummien

mariaogmarcus skriver:

i forhold til nok min egen situation, men også et indlæg igår og min fornemmelse er at vi alligevel er nogle stk der er blevet forladt i sin graviditet men hvor der skal etableres samarbejde/samvær omkring den nye.

hvor meget samvær fik faderen der IKKE var en del af graviditet og så babyen måske senere end en uge efter fødsel ?

og som overskrift er man far fordi man har lavet baby eller er det omsorgen og ansvaret der gør faren ?

Milas far har set ham da han var 3 uger gammel og mødet gik fint, indtil dagen efter hvor jeg modtager et hav af opslidende smser om krav og deraf melder jeg fra : han kan se sit barn når noget bliver fastlagt i amtet så er det ude af mine hænder og om der går 1 uge eller ½ år ikke mit prob. så må han hive fat i amtet og be om de arbejder på sagen hurtigere.

i mine øjne er der en kæmpe forskel på om man nogensinde har boet sammen efter barnet er født, lige pt. er det jo mig, karsten, marcus og karstens datter milas kender han ved ikke der er en mand som engang går efter en 7/7 ordning med ham... altså venter der milas engang i fremtiden 2 famillier at forholde sig til, slåskampe i ret og amt, ingen kommunikation da alt skal sendes på skrift, og ingen tvivl om han vil blande sig ialt fordi han kan og må

og at han så har 2 børn ( ikke samme mor) som han begge slås med således vil man jo kunne se hvordan min fremtid med milas bliver-er man dybt ligeglad med fordi han er far....

barnets tarv ???????

Nu var jeg nok med i en diskution igår :p

sÅ bliver kort hehe

En far er en far når han tager sig af barnet og er der for barnet. At man bare har lavet barnet gør ikke en til far, jov via blod. Men ellers ikke. Man skal også vise at man vil være der for barnet.

Og det er min mening

Og jeg syntes kun du gør det rigtige, at lade det gå videre. Og sker det meget langsomt fra hans side af, ja så viser det bare lidt. I mine øjne

Anmeld

5. oktober 2010

frk Jensen

mariaogmarcus skriver:

barnets tarv ???????

blod og dna gør dig ikke til far-- du er ikke far bare fordi du har lagt en klat..

Hvis du er der for barnet når det har slået sig, krammer det når det er ked og tørre tårene væk.

du er med barnet til fodbold og står gerne på sidelinjen og venter og fryser, men du er MED..

du lære barnet hvad der er rigtigt og forkert. du råder og vejleder barnet, og hjælper det med lektier og har timevis af tålmodighed fordi det skal lære at læse..

Du er ikke far fordi du bære samme dna som barnet.

Anmeld

5. oktober 2010

Alberts/

i mine øjen er en far en tryg hed, og jeg mener at en tryghed er en som er der for  en, en far er alt det som mor ikke er, og self også lidt det en mor også er,

en far er ikk bar en far fordi at dna´en passer. men fordi han er der for barnet(;

bar min mening(:

Anmeld

5. oktober 2010

3xM

tak de tøser

er der virkelig ikke flere med input-vi er da nok en snes som ikke lever med bio far

Anmeld

5. oktober 2010

wamse

Ork jeg har da masser af meninger om det, specielt i dag tror jeg, for jeg har da lige for 500.000´ende gang diskuteret med Lærke´s far om lige netop det at være far.

For mig er en far en der er der for barnet, når barnet har brug for det og ikke når han gider det.

En far hjælper, støtter og dækker barnets behov.

En far magter at tilsidesætte sine egne behov frem for barnets behov.

En far lader ALDRIG en anden komme før sit barn.

Man er ikke far, bare pga af biologien eller fordi man har boet sammen. De samme ting som jeg mener definerer en far, gælder også for en mor

Anmeld

5. oktober 2010

Svei

En far er det man er når man har fået et barn, det samme med en mor.

Men hvor meget den enkelte gør ud af at udfylde sin titel, det er jo meget forskelligt.

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

Bare fordi man kan sætte børn i verden, gør ikke uden videre en til far!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.