Spørgsmål ang. folinsyre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Chewy

Hej med jer,

Jeg er i dag 11+1 og har lige præcis kun folinsyrepiller nok til og med 11+5 i det glas, jeg har nu. Skal jeg købe et glas mere så jeg kan tage dem lidt endnu, eller tror I det er ok at tage dem jeg har og så ikke mere? De siger jo, man skal tage til og med uge 12 så er i tvivl....

Var ellers til scanning igår, men glemte bare at spørge

Hvor længe tog i folinsyre?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Moar2011

Chewy skriver:

Hej med jer,

Jeg er i dag 11+1 og har lige præcis kun folinsyrepiller nok til og med 11+5 i det glas, jeg har nu. Skal jeg købe et glas mere så jeg kan tage dem lidt endnu, eller tror I det er ok at tage dem jeg har og så ikke mere? De siger jo, man skal tage til og med uge 12 så er i tvivl....

Var ellers til scanning igår, men glemte bare at spørge

Hvor længe tog i folinsyre?

Knus

- jeg har fået afvide af min læge at jeg skal tag dem hele vejen igennem graviditeten ..

Anmeld

5. oktober 2010

kkk

Altså jeg har produceret tre sunde og raske børn uden at spise en eneste folinsyre-pille. Tror roligt du kan nøjes med dem du har tilbage i glasset. Hvis du er en snært af bekymret over at gøre det, så kan du jo sørge for at spise lidt ekstra broccoli til frokost og aften. Der er folin i alle grønne grøntsager

Anmeld

5. oktober 2010

AnneBJ

Jeg troede det var TIL 12. uge... og ikke 12. uge MED.. og pga. kvalme var det enormt svært for mig at sluge piller, så da jeg var 11+6 tog jeg sidste folinpille... Med andre ord - jeg ville bare spise dem der er tilbage og så stoppe..

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

tager du graviditets vitaminer? for så er der nok folinsyre i...

Anmeld

5. oktober 2010

Chewy

Ni-ko-li-ne skriver:

tager du graviditets vitaminer? for så er der nok folinsyre i...

Jeg tager almindelige multivitaminer og så folinsyre ved siden af. Har temmelig mange vitaminer tilbage, ellers kunne jeg jo bare skifte til nogle med folinsyre i, men synes det er lidt dumt nu hvor der er så mange tilbage.

Tror jeg køber et glas folinsyre mere. Det kan jo ikke skade at tage dem længere end man "ska"l, og så går jeg ikke og bekymrer mig om det

Så må jeg spørge min jordemoder næste gang - der er jeg 12+4, så det passer vidst fint nok

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Chewy skriver:

Jeg tager almindelige multivitaminer og så folinsyre ved siden af. Har temmelig mange vitaminer tilbage, ellers kunne jeg jo bare skifte til nogle med folinsyre i, men synes det er lidt dumt nu hvor der er så mange tilbage.

Tror jeg køber et glas folinsyre mere. Det kan jo ikke skade at tage dem længere end man "ska"l, og så går jeg ikke og bekymrer mig om det

Så må jeg spørge min jordemoder næste gang - der er jeg 12+4, så det passer vidst fint nok

du må tage dem lige så længe du vil:0) overflødig folinsyre tisser man bare ud...

det eneste man skal være obs på ang multivitamin er at der ikke må være mere end 400ug A vitamin pr. dag så længe du er gravid...

A-vitamin er fedtopløseligt og derved tisser du ikke det overflødige ud, men lagrer det....

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

Jeg tog bare alm. vitaminer og der var folinsyre nok i til at dække behovet

Anmeld

5. oktober 2010

Miss.Sunshine

Man skal kun spise folinsyre i starten,da det forebygger rygmargsbrok hos fosteret. Så der er ingen mening i at fortsætte efter 12 uge.

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Miss.Sunshine skriver:

Man skal kun spise folinsyre i starten,da det forebygger rygmargsbrok hos fosteret. Så der er ingen mening i at fortsætte efter 12 uge.

men hvis man tidl har haft båret et foster der har fået rygmarvsbrok rådes man til at fortsætte hele graviditeten igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.