Fra løn til barselsdagpenge ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.192 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Mor til L&S

Hej Piger!!

Hjælp mig lige her...

Er det arbejdsgiver som skal meddele kommunen at de ikke længere udbetaler løn til en, så kommunen kan udtale barselsdagpenge???

Eller er det en selv som skal søge om barselsdagpenge når man ikke længere får løn fra arbejdsgiver???

PFT

Rollo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Chr-Hei

Følger lige med her ...

Anmeld

4. oktober 2010

MortilTheodor

Jeg ved at min arbejdsgiver automatisk har indleveret oplysninger omkring min barsel, når de søger lønrefusion hver måned, så jeg får barselsdagpenge, når jeg ikke længere får løn - tror det er gældende over hele landet, men ved det ikke...

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

Rollo skriver:

Hej Piger!!

Hjælp mig lige her...

Er det arbejdsgiver som skal meddele kommunen at de ikke længere udbetaler løn til en, så kommunen kan udtale barselsdagpenge???

Eller er det en selv som skal søge om barselsdagpenge når man ikke længere får løn fra arbejdsgiver???

PFT

Rollo

Hos mig skete overgangen automatisk, da ens arbejdsgiver jo får refusion for lønnen, og på den måde sker det automatisk.

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

kommunen får oplysningen gennem arb giveren, men det er en rigtig god ide selv at ring på kommunen, så du er sikker på at sagen er igang!

Anmeld

4. oktober 2010

LHB

Jeg har snakket med dagpenge kontoret og fik oplyst at ens arbejdsplads meddeler når medarbejderen ikke længere får løn og derfter får man automatisk dagpenge udbetalt selv.

Anmeld

4. oktober 2010

Mor til L&S

Hmm okay - har nemlig lige fået en mail fra min arbejdsplads at de ikke længere udbetaler løn og at jeg selv skal søge om barselsdagpenge på kommunen... Og det kan jeg nemlig ikke helt forstå... Troede arbejdsgiver skal videregive til kommunen at de ikke længere udbetaler løn...'

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Rollo skriver:

Hmm okay - har nemlig lige fået en mail fra min arbejdsplads at de ikke længere udbetaler løn og at jeg selv skal søge om barselsdagpenge på kommunen... Og det kan jeg nemlig ikke helt forstå... Troede arbejdsgiver skal videregive til kommunen at de ikke længere udbetaler løn...'

de har vidst misforstået noget ;0)

når lønnen ophører, dvs. når arb. giveren ikke længere får refusion for lønnen, så får du bare barselsdagpenge...

Anmeld

4. oktober 2010

Mor til L&S

Ni-ko-li-ne skriver:

de har vidst misforstået noget ;0)

når lønnen ophører, dvs. når arb. giveren ikke længere får refusion for lønnen, så får du bare barselsdagpenge...

Altså - min arbejdsplads skal videregive kommunen at de ikke længere udbetaler løn så jeg kan få barselsdagpenge fra kommunen???

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Rollo skriver:

Altså - min arbejdsplads skal videregive kommunen at de ikke længere udbetaler løn så jeg kan få barselsdagpenge fra kommunen???

nej, kommunen kan jo se at arb giveren ikke længere skal have refusion;0)

men ring til kommunen, ydelsescenteret og ved om at tale med den sagsbehandler der sidder med din barselsdagpenge sag:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.