Meget brug for hjælp piger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej piger. Håber meget i kan hjælpe har 2 problemer med vores hund.
Vores hund er meget tynd og vi gør alt for og fodre hende op men intet hjælper hun spiser som hun skal. Hvad kan vi gøre?

Vi har også masser af lopper efter hun blev passet i sommers og de vil ikke gå væk. Vi har købt de der pipetter der hedder Frontline. Efter en behandling går der et par uger så er lopperne stort set væk men kommer så tilbage igen op til næste behandling. Og de hopper rundt på os og bider og vil ikke gå væk. Nogle råd?

Er meget desperat for jeg er 5 måneder gravid og synes ikke lopper er sagen når man skal have en baby og vi skal snart flytte og vil ikke have lopperne med. Og det er synd vores hund er så tynd.

Håber i kan hjælpe os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

quar20

Mht. til vægten..! HVALPEFODDER...!! Virker det hellere ikke må i simpelthen tage til dyrelæge.. Også mht. til lopperne..!! De er jo trods alt  prof. og ved meget omkring behandling osv.

Vi havde en pekingeser som vi desværre måtte finde nyt hjem til pga. vores søn har fået astmatisk bronkitis - og hun kunne simpelthen ikke tage på..! Vi forsøgte i 9 måneder efter hun havde fået et kul hvalpe..! vi tog til dyrelæge flere gange med hende og først hvalpefodder osv. .Til sidst viste det sig for at det var fordi hun simpelthen havde en energi som virkelig sparede røv at hun forbrændte alt hendes mad på nul komma fem.. Så vi forsøgte ikke at gå flere km. med hende, og hun tog på allerede efter små 2 uger..!!

Anmeld

4. oktober 2010

Nemesis

Lopperne skal bekæmpes ikke kun på hunden. De ligger også i evt. tæpper og venter på at klækkes ud.

I Kan købe en loppespray til hjemmet og så skal ALT sprayes. Det er rimeligt pebret.

hunden skal have et loppebad og derefter en loppekur.

Når ALT er sprayet så forlader i skuden i 24 timer og lader sprayen virke. Dernæst er det hjem og støvsuge MEGA grundigt ALLE steder.

DEt virkede da mine forældre havde så mange lopper de kunne se dem hoppe rundt.

Ang. vægten så er der jo mange mulige årsager. Er hun så gammel at det kan være det eller er hun så ung at hun lige er blevet kønsmoden?? Har hun fået ormekur for nyligt, for ellers ville jeg prøve det, men jeg ville klart snakke med dyrlægen om hvad der kan være galt.

:-) Sisse

Anmeld

4. oktober 2010

JVIHJSH

Jeg ved ikke om det er det samme med hunde som med katte men katte kan få nyresten af at spise killingefodder.

Men det kan være din hund har fået sig en bændelorm og det er derfor den ikke får noget næring.

Mhs til lopperne så skal du være opmærksom på at lopper godt kan leve en del til udenfor hunden. Så hvis den render rundt de samme steder og der ikke er blevet gjort helt rent, kan den altså få lopper igen af det.

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

Mht. til vægten..! HVALPEFODDER...!! Virker det hellere ikke må i simpelthen tage til dyrelæge.. Også mht. til lopperne..!! De er jo trods alt  prof. og ved meget omkring behandling osv.

Vi havde en pekingeser som vi desværre måtte finde nyt hjem til pga. vores søn har fået astmatisk bronkitis - og hun kunne simpelthen ikke tage på..! Vi forsøgte i 9 måneder efter hun havde fået et kul hvalpe..! vi tog til dyrelæge flere gange med hende og først hvalpefodder osv. .Til sidst viste det sig for at det var fordi hun simpelthen havde en energi som virkelig sparede røv at hun forbrændte alt hendes mad på nul komma fem.. Så vi forsøgte ikke at gå flere km. med hende, og hun tog på allerede efter små 2 uger..!!

Hun er 1½ år men skal vi stadig prøve hvalpefoder?

Vi har længe prøvet og gøre så hun ikke har været så aktiv netop i håb om det ville hjælpe for hun er også en MEGET aktiv hund men det har ikke gjort forskel.

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

Lopperne skal bekæmpes ikke kun på hunden. De ligger også i evt. tæpper og venter på at klækkes ud.

I Kan købe en loppespray til hjemmet og så skal ALT sprayes. Det er rimeligt pebret.

hunden skal have et loppebad og derefter en loppekur.

Når ALT er sprayet så forlader i skuden i 24 timer og lader sprayen virke. Dernæst er det hjem og støvsuge MEGA grundigt ALLE steder.

DEt virkede da mine forældre havde så mange lopper de kunne se dem hoppe rundt.

Ang. vægten så er der jo mange mulige årsager. Er hun så gammel at det kan være det eller er hun så ung at hun lige er blevet kønsmoden?? Har hun fået ormekur for nyligt, for ellers ville jeg prøve det, men jeg ville klart snakke med dyrlægen om hvad der kan være galt.

:-) Sisse

Hun er 1½ år. Lige nu er pengene ikke alt for mange. Skal det sparay også på tøj osv?

Anmeld

4. oktober 2010

quar20

Anonym skriver:

Hun er 1½ år men skal vi stadig prøve hvalpefoder?

Vi har længe prøvet og gøre så hun ikke har været så aktiv netop i håb om det ville hjælpe for hun er også en MEGET aktiv hund men det har ikke gjort forskel.

Ja for pokker.. Malou var 2½ år og frem til hun var 3 år da vi måtte opstarte på hvalpefoder igen..!! Så ja..!! Det skader absolut ikke

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

Nogen der kender en god loppekur til hjemmet?

Anmeld

4. oktober 2010

Fines mor

Anonym skriver:

Nogen der kender en god loppekur til hjemmet?

Ja, du vasker alle gulve med loppeshampoo ;-) Gerne flere dage i træk, hvis du har tæpper så skal du støvsuge og tømme pose hvergang du har støvsuget;-)

Anmeld

4. oktober 2010

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

Ja, du vasker alle gulve med loppeshampoo ;-) Gerne flere dage i træk, hvis du har tæpper så skal du støvsuge og tømme pose hvergang du har støvsuget;-)

Også i guvtæpperne og tøjet eller er det kun til træ osv gulve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.