Har du en god opskrift på noget wok-mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Bare mig..

Min kæreste har fået en wok i svendegave, og vi ville lige prøve den af idag og lave noget ordentligt wokmad, men ved ikke om der er nogen desiderede opskrifter på det?

Hvis du har en, så skriv den gerne..

Vi har købt lidt forskelligt til det, kød osv osv som man kan komme i, men hvordan forbereder man det så i gryden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Mette.

Min kæreste har fået en wok i svendegave, og vi ville lige prøve den af idag og lave noget ordentligt wokmad, men ved ikke om der er nogen desiderede opskrifter på det?

Hvis du har en, så skriv den gerne..

Vi har købt lidt forskelligt til det, kød osv osv som man kan komme i, men hvordan forbereder man det så i gryden??

Vi laver det af og til.

Men, vi bruger for det meste kylling. Først bruner vi det i wok-panden. Vi plejer at købe sur/sød sauce til wok fra santa Maria og hælde over kødet når det er brunet.

Herefter putter vi diverse grøntsager i, som gulerødder, broccoli, peberfrugt, minimajs, bønner ... Hvad man lige har og som man mener kan bruges.

Herefter putter vi en lille kop vand og en håndfuld wok-nudler. (Sådan nogen i en lilla kasse fra Santa Maria som er specielt til wok, fordi de er vildt tynde og derfor ikke skal forkoge.)  Når det hele er gennemstegt uden at være helt kogt ud, er det klar til servering.

Anmeld

4. oktober 2010

Lotus86

Vi plejer også at stege kyllingen først, så tager vi det op, steger de "hårde" grøntsager, og derefter de "bløde", så kommer vi kyllingen i igen, kommer en dåse kokosmælk i, og noget grøn eller rød karry pasta i, og så servere vi det med nudler. Tørristede peanuts er rigtig lækkert at komme ovenpå når det er serveret.

Kan lige nævne, at vi plejer at komme gulerøder (skåret i meget tynde skiver) broccoli, forårsløg, bønnespirer, bambusskud og peberfrugt i, men man kan jo stort set bruge alle slags grøntsager

Anmeld

4. oktober 2010

Nea85

Jeg plejer for det meste at bruge kyllingekød. Sidst prøvede jeg med svinekød i tern, men det blev meget sejt, syntes vi, så det var ikke lige et hit.

Jeg bruner kødet i lidt olie og tilsætter grøntsager - hvis det skal gå hurtigt, bruger jeg bare en pose wok-blanding fra supermarkedet. Når det er varmet igennem, tilsætter jeg ca. et halvt glas rød karrypasta alt afhængigt af hvor stærkt det skal være (kan fås i føtex) og en dåse light kokosmælk og lader det komme op at koge. Det kan enten serveres med ris eller nudler, og det smager bare super!

Anmeld

4. oktober 2010

Bare mig..

Tusind tak for jeres svar Vi vil prøve os frem så.. Det lyder også enormt lækkert

Kom gerne med flere bud hvis der er nogen der gør noget helt andet eller som bare har lyst til at komme med lidt input

God aften til jer alle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.