15 mdr. og fester om natten. Mor mangler råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

CamiRon

Hej Piger.

Først lidt forhistorie:

Min datter, Emma, er 15 mdr. Hun har altid haft et sært sovemønster eller nærmere intet mønster. Hun har kun sovet igennem et par gange i hendes liv, ellers skal vi ind og give sutten mellem 1 og 5 gange på en nat. Det er egentlig også ok selvom man kunne ønske sig at hun snart sov natten igennem. 

Pga. hendes sære soverytmer sov hun inde hos os - i sin tremmeseng - indtil hun blev et år. I starten på eget værelse gik det ok, men hun har de sidste 2 mdr. vågnet om natten og vil ikke sove igen. Så er hun vågen imellem 1-2½ time. Hun ender med at komme ind til os i vores seng, for det nytter slet ikke at kæmpe med hendes inde på sit eget værelse. Så ligger hun imellem os og snakker, hiver far i håret, kaster med sutten osv. Hun er vældig tilfreds og græder ikke. Vi taler ikke med hende eller sammen, og lyset forbliver slukket. Vi ligger stille og lader som om vi sover ( og prøver at hvile bare lidt ) mens hun ligger og hygger sig.  

Vi har overvejet mange gange hvad det kan skyldes, f.eks:

Er hun syg? Nej, for det har stået på så længe og hun har i perioder været snottet og det har intet ændret.

Har hun ondt i ørerne? Nej for hun er undersøgt for dette og fik dræn i da hun var 10 mdr. Vi kender symptomerne på ørepine.

Er hun sulten? Nej for at give mad eller flaske ændre intet. Det er prøvet.

Hvad filan kan det efterhånden være??

Vi var på besøg hos noget familie i weekenden og her sov hun som en sten begge nætter. Hun sov i samme værelse som os i sin rejseseng. Hun skulle kun have sutten 1 eneste gang hver nat!! Det var ren luksus!  Men så i nat i sin egen seng vågner hun kl. 03.30 og falder først i søvn igen kl. 05.40. Det er fanme lang tid.

I dag tænker jeg så: Kan det være at hun sover så dårligt fordi hun ikke kan høre os? Altså vores vejrtrækning, når vi vender os osv?

Hendes værelse ligger op af vores så vi er ikke lang væk, men alligevel...

Og det kan da ikke passe at hun skal sove inde hos os om natten? Det skal også lige siges at vi venter barn til januar så jeg ville rigtig gerne have det her problem løst inden.

Hvad ville I gøre? Jeg mangler virkelig input!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

serinasmor

Det lyder hårdt

hvordan sover hun i dagplejen ?

måske sover hun for lidt eller for meget der ??

og hvordan er der ellers i dagplejen .. hvad laver de .. er de udenfor og i legestue og den slags..

Jeg spørger fordi hun jo sov så godt da i var på weekend og det måske kan skyldes alle de nye indtryk hun har fået der.. så måske får hun ikke nok indtryk i løbet af dagen..

ellers ved jeg ikke hvad det kan skyldes når nu hun hverken er sulten eller syg

serinasmor

Anmeld

4. oktober 2010

CamiRon

serinasmor skriver:

Det lyder hårdt

hvordan sover hun i dagplejen ?

måske sover hun for lidt eller for meget der ??

og hvordan er der ellers i dagplejen .. hvad laver de .. er de udenfor og i legestue og den slags..

Jeg spørger fordi hun jo sov så godt da i var på weekend og det måske kan skyldes alle de nye indtryk hun har fået der.. så måske får hun ikke nok indtryk i løbet af dagen..

ellers ved jeg ikke hvad det kan skyldes når nu hun hverken er sulten eller syg

serinasmor

Hun sover 2-2½ time i dagplejen. De er rigtig meget ude og er i heldags-legestue hver mandag, så jeg tror egentlig ik det er indtryk hun mangler...

Anmeld

4. oktober 2010

serinasmor

CamiRon skriver:

Hun sover 2-2½ time i dagplejen. De er rigtig meget ude og er i heldags-legestue hver mandag, så jeg tror egentlig ik det er indtryk hun mangler...

nej det kan det jo ikke rigtigt være ..

hmmm...

har desværre ikke flere gode ideer så

Anmeld

4. oktober 2010

CamiRon

serinasmor skriver:

nej det kan det jo ikke rigtigt være ..

hmmm...

har desværre ikke flere gode ideer så

Øv men tak fordi du prøvede!

Anmeld

4. oktober 2010

serinasmor

CamiRon skriver:

Øv men tak fordi du prøvede!

det var da så lidt

Anmeld

4. oktober 2010

CamiRon

Slet ingen med gode ideer??

Anmeld

4. oktober 2010

mor-til-vanessa

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Først lidt forhistorie:

Min datter, Emma, er 15 mdr. Hun har altid haft et sært sovemønster eller nærmere intet mønster. Hun har kun sovet igennem et par gange i hendes liv, ellers skal vi ind og give sutten mellem 1 og 5 gange på en nat. Det er egentlig også ok selvom man kunne ønske sig at hun snart sov natten igennem. 

Pga. hendes sære soverytmer sov hun inde hos os - i sin tremmeseng - indtil hun blev et år. I starten på eget værelse gik det ok, men hun har de sidste 2 mdr. vågnet om natten og vil ikke sove igen. Så er hun vågen imellem 1-2½ time. Hun ender med at komme ind til os i vores seng, for det nytter slet ikke at kæmpe med hendes inde på sit eget værelse. Så ligger hun imellem os og snakker, hiver far i håret, kaster med sutten osv. Hun er vældig tilfreds og græder ikke. Vi taler ikke med hende eller sammen, og lyset forbliver slukket. Vi ligger stille og lader som om vi sover ( og prøver at hvile bare lidt ) mens hun ligger og hygger sig.  

Vi har overvejet mange gange hvad det kan skyldes, f.eks:

Er hun syg? Nej, for det har stået på så længe og hun har i perioder været snottet og det har intet ændret.

Har hun ondt i ørerne? Nej for hun er undersøgt for dette og fik dræn i da hun var 10 mdr. Vi kender symptomerne på ørepine.

Er hun sulten? Nej for at give mad eller flaske ændre intet. Det er prøvet.

Hvad filan kan det efterhånden være??

Vi var på besøg hos noget familie i weekenden og her sov hun som en sten begge nætter. Hun sov i samme værelse som os i sin rejseseng. Hun skulle kun have sutten 1 eneste gang hver nat!! Det var ren luksus!  Men så i nat i sin egen seng vågner hun kl. 03.30 og falder først i søvn igen kl. 05.40. Det er fanme lang tid.

I dag tænker jeg så: Kan det være at hun sover så dårligt fordi hun ikke kan høre os? Altså vores vejrtrækning, når vi vender os osv?

Hendes værelse ligger op af vores så vi er ikke lang væk, men alligevel...

Og det kan da ikke passe at hun skal sove inde hos os om natten? Det skal også lige siges at vi venter barn til januar så jeg ville rigtig gerne have det her problem løst inden.

Hvad ville I gøre? Jeg mangler virkelig input!!

hvad hvis i tager nogle nætter og kæmper med at hun skal være og sove på hendes værelse???

min datter er 9 mdr og har sovet på hendes værelse fra hun var omkring 6-7mdr. men hvis hun vågnede om natten, så tog jeg hende som regel ind til mig. ( i hver fald hvis det var mere end 1 gang hun skulle have sutten ) men tror hun synes det var rigtig hyggeligt at komme ind til mor, så hun begyndte at vågne rigtig meget og kunne også som du skriver din datter gør, ligge og snakke i en time inden hun faldt i søvn. så både hun og jeg sov rigtig dårligt.

så besluttede mig for en kold tyrker, og nu sover hun kun på hendes værelse med mindre hun er syg. og hun sover rigtig godt nu. er måske inde ved hende 1 eller 2 gange og nogen gange slet ikke. 

så tænker hun måske synes det er vildt hygge at ligge mellem mor og far og snakke kl 04 om natten?!?!?!?

Anmeld

4. oktober 2010

quar20

Tino er 19 måneder nu snart 20 mdr ( d. 13 )..!!

Og siden han var 16 måneder har vi KÆMPET en kamp.. han har sovet fint på hans eget værelse dog givet ham sutten et par gange..! Men er så faldet i søvn igen..!!

Jeg kender ALT TIL HVAD DU/I gennemgår ligenu..! Og det er SINDSYG hårdt...!! Hvad med at stille tremmesengen ind til jer igen? Tino har en periode nu hvor han bare er SÅ tryghedssøgende..! Måske det også er det hos jer?..!! Prøv det.. Det er altså bedre at havde et sovende barn om natten i sit soveværelse, end at have en vågen cirkusbaby som er frisk på leg HELE natten..!! Tino sover inde ved os igen i hans tremmeseng..

vi har virkelig prøvet ALT.. Lige fra at tage en kold tyrker, lave en vagtplan og ja.. har sågar snakket med min læge om hva dælen jeg dog kan stille op..!!

Anmeld

4. oktober 2010

Skouboe

mor-til-vanessa skriver:

hvad hvis i tager nogle nætter og kæmper med at hun skal være og sove på hendes værelse???

min datter er 9 mdr og har sovet på hendes værelse fra hun var omkring 6-7mdr. men hvis hun vågnede om natten, så tog jeg hende som regel ind til mig. ( i hver fald hvis det var mere end 1 gang hun skulle have sutten ) men tror hun synes det var rigtig hyggeligt at komme ind til mor, så hun begyndte at vågne rigtig meget og kunne også som du skriver din datter gør, ligge og snakke i en time inden hun faldt i søvn. så både hun og jeg sov rigtig dårligt.

så besluttede mig for en kold tyrker, og nu sover hun kun på hendes værelse med mindre hun er syg. og hun sover rigtig godt nu. er måske inde ved hende 1 eller 2 gange og nogen gange slet ikke. 

så tænker hun måske synes det er vildt hygge at ligge mellem mor og far og snakke kl 04 om natten?!?!?!?

Dette var nok også en jeg umiddelbart ville vælge. Det lyder til at hun hygger i jeres seng, selvom I ignorerer hende.

Hun er gammel nok til at forstå at det er nat og om natten sover man - basta! Hendes opvågninger lyder som om de er blevet en vane or hende.

Prøv evt. at rykke rundt på hendes værelse så tingene står anderledes osv - det kan nogen gange bryde vanen. Og ellers ville jeg lade hende ligge hvis hun ikke græder og begynder hun at græde ville jeg gå ind og putte, kysse godnat og gå igen.

Det kommer nok til at tage nogle nætter, men jeg tvivler på det kommer til at tage mere end en uge.

Mht. til hendes opvågninger efter sutten. Jeg ville give hende 4-5 sutter i sengen og derefter lade være med at gå derind når hun klynker, men lige vente et øjeblik og kun gå derind hvis hun græder og bliver ved.

Igen er det en vane at vågne og pibe og vente på mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.