Hej Piger.
Først lidt forhistorie:
Min datter, Emma, er 15 mdr. Hun har altid haft et sært sovemønster eller nærmere intet mønster. Hun har kun sovet igennem et par gange i hendes liv, ellers skal vi ind og give sutten mellem 1 og 5 gange på en nat. Det er egentlig også ok selvom man kunne ønske sig at hun snart sov natten igennem. 
Pga. hendes sære soverytmer sov hun inde hos os - i sin tremmeseng - indtil hun blev et år. I starten på eget værelse gik det ok, men hun har de sidste 2 mdr. vågnet om natten og vil ikke sove igen. Så er hun vågen imellem 1-2½ time. Hun ender med at komme ind til os i vores seng, for det nytter slet ikke at kæmpe med hendes inde på sit eget værelse. Så ligger hun imellem os og snakker, hiver far i håret, kaster med sutten osv. Hun er vældig tilfreds og græder ikke. Vi taler ikke med hende eller sammen, og lyset forbliver slukket. Vi ligger stille og lader som om vi sover ( og prøver at hvile bare lidt ) mens hun ligger og hygger sig.
Vi har overvejet mange gange hvad det kan skyldes, f.eks:
Er hun syg? Nej, for det har stået på så længe og hun har i perioder været snottet og det har intet ændret.
Har hun ondt i ørerne? Nej for hun er undersøgt for dette og fik dræn i da hun var 10 mdr. Vi kender symptomerne på ørepine.
Er hun sulten? Nej for at give mad eller flaske ændre intet. Det er prøvet.
Hvad filan kan det efterhånden være?? 
Vi var på besøg hos noget familie i weekenden og her sov hun som en sten begge nætter. Hun sov i samme værelse som os i sin rejseseng. Hun skulle kun have sutten 1 eneste gang hver nat!! Det var ren luksus!
Men så i nat i sin egen seng vågner hun kl. 03.30 og falder først i søvn igen kl. 05.40. Det er fanme lang tid. 
I dag tænker jeg så: Kan det være at hun sover så dårligt fordi hun ikke kan høre os? Altså vores vejrtrækning, når vi vender os osv?
Hendes værelse ligger op af vores så vi er ikke lang væk, men alligevel...
Og det kan da ikke passe at hun skal sove inde hos os om natten? Det skal også lige siges at vi venter barn til januar så jeg ville rigtig gerne have det her problem løst inden. 
Hvad ville I gøre? Jeg mangler virkelig input!!