TUSIND TAK for jeres ord - de fik mig til at tude lidt og til at tænke, at NEJ gu' skal det ej være sådan her...
Så NU har jeg sagt "det er nok!!!" - med god hjælp fra min kære husbond, som jeg sendte en mail med samme tekst som her - og hans svar var:
"Jeg kan godt forstå du er træt af det skat. Og hvis ikke du kan finde motivation selv, så hjælper jeg dig. Vi gør det sammen skat! Jeg har egentlig tænkt at det var noget du klarer selv - jeg vil ikke skubbe på, for jeg har tænkt at du synes det er træls og bliver irriteret på mig. Men jeg kan godt høre at du efterhånden sidder lidt fast og har brug for at jeg gør noget for at hjælpe dig - og det gør jeg hermed!
Din opgave for i dag, inden jeg kommer hjem er at finde Wii boardet frem, tage batterierne ud (jeg mener de er genopladelige) og få dem ladet op! (Hvis ikke de er genopladelige, så køber jeg nogle nye). Så er det klar til i aften hvor vi spiller Wii hele aften. Og så skal vi have en salat til aftensmad - så må ungerne æde rugbrød til. Jeg skal nok handle.
Og nu smutter de andre til frokost - så jeg vender lige tilbage efter frokost.
Jeg elsker dig!"
Hvor skøn er han lige?!! Så nu har jeg stået og motioneret hver aften foran fjernsynet - og følger nu en madplan der hedder:
Havregryn til morgenmad - SKAL spises inden jeg afleverer ungerne (tidligere har jeg først spist efter jeg har afleveret dem - dvs. der går hurtigt 2 timer om morgenen inden jeg får noget i skrutten)
Frugt om formiddagen
Rugbrød med magert pålæg til frokost - dertil masser af grønt
Frugt, nødder, mandler, groft knækbrød o.lign. til eftermiddag
Enten kød eller pasta/kartofler/ris og så grøntsager for resten - så aldrig proteiner og kulhydrater sammen (Lene Hansson) - men det gælder kun aftensmaden - idéen er at sørge for at hovedparten af aftensmåltidet består af grønt
Frugt, god mørk chokolade (1 firkant), nødder el.lign til aften
Og det går knaldgodt! Jeg HAR det bare så meget bedre med mig selv...har ikke været på vægten, og kan mærke, at vægten er sekundær for mig...det primære er, at jeg nu ved, at jeg lever sundt og at jeg får rørt mig...
Så jeg har nu endelig fået det skub, der skulle til...tror virkelig jeg nåede et lavpunkt i mandags...