Opskrift på laks søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.791 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

6800

Har lige taget et par stykker laks op af fryseren...men kunne godt bruge ny inspiration, i stedet for at lave det på samme måde hver gang...

nogle ideer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Valle81

6800 skriver:

Har lige taget et par stykker laks op af fryseren...men kunne godt bruge ny inspiration, i stedet for at lave det på samme måde hver gang...

nogle ideer??

Her er mit forslag:0)

https://www.baby.dk/debat/31969pi1/madopskrifter/kan-i-lide-laks-saa-er-her-en-himmelsk-opskrift0.aspx

Anmeld

4. oktober 2010

MariaJ

Her er en af mine favoritter:

Dæk fileterne med hakket persille (der skal bruges meget, gerne et helt bundt), hakkede kapers og stænk med olie. I ovnen til fileterne er færdige. Smut, hak og rist en stor håndfuld mandler imens. Mandlerne drysses over lige før servering. Smager godt med ris, og ikke nødvendigt med sauce, da persillen i sig selv giver et "tilbehør" til risen.

Det går lynhurtigt og ser lækkert ud. Jeg har tit brugt opskriften til gæstemad.

Anmeld

4. oktober 2010

2babygirls

6800 skriver:

nogle ideer??

Vi plejer at bage laksen i et ovnfastfad med tomat både i bunden, laks ovenpå, løgringe og citronskiver (TYKKE ) og karse på toppen. Det er muuuums, og så en god salat til og nogle flutes !!

Tror vi plejer at give det ca 30min i ovnen. Det er en Lene Hansson opskrift

Anmeld

4. oktober 2010

Mathilde

Jeg plejer at lave lakselasagne. Der er altid godt vi fik det faktisk igår og skal have rester idag!

Anmeld

4. oktober 2010

Meliora

6800 skriver:

nogle ideer??

jeg plejer at tage en rest tørt/gammelt brød, rive det i småstykker, og så blende det med olie, citron/lime, masser af frisk persille, 2 fed hvidløg og salt og peber. Det skal blive sådan en tyk masse som du kan smøre ovenpå lakestykkerne.

Og så i ovnen:-) Det smager SÅ godt:-)

Anmeld

19. oktober 2010

Mussi30

uh jeg faldte over den her opskrift forleden

http://hanneksverden.blogspot.com/2010/09/lakskotelet-med-sma-ristede-kartofler.html

Det SKAL jeg bare prøve at lave snart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.