Hvor meget sover jeres børn på 7-8 mrd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Eliza/lykke

Jeg kunne godt tænkte mig at vide, hvor meget et barn på 7-8 mrd sover i løbet af dagen?

Jeg kan huske fra min første, at han bare altid var SÅ glad, da han var på alder. Han farede rundt i sin gåvogn og sad på gulvet og legede med os. Så tv og hyggede ved måltiderne. Han var bare nem altid.

MEN - jeg kan overhovedet ikke huske, om han sov en eller to gange om dagen? Eller om han sov 3 gange??? Han sov fra 20.00-08.00 - det jeg kan huske

Jeg glæder mig til at læse jeres svar og hører om jeres børn også er så glade på alder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

LR85

Hej.

Jeg har en søn på snart 8 måneder. Han sover ca 2 lure i løbet a dagen, det kan dog stadig svinge MEGET fra 10 min til 3 timer pr lur.

Men om aftenen lægger jeg ham ca melem 20-20.30 og så vågner han først omkring kl 7.30-8.00

Så er jeg måske lige inde og give ham sutten et par gange, men ellers sover han. Jeg tror dog jeg er 'heldig' når jeg snakker med de andre 5 mødre i mødregruppen, hvis børn stadig får mad om natten, og ikke sover så mange timer i træk, eller vågner meget tidligt.

Anmeld

4. oktober 2010

serinasmor

serina (nu 9 mdr imorgen ) har de sidste 2 mdr sovet 2 gange om dagen ... og i alt som lur ca 4 timer ... hun sover desuden for det meste i hvert fald hele natten ... kun afbrudt af lidt klynken efter en sut eller et mareridt ( det sidste har vi dog ingen haft af i en hel uge &nbsp ... hun har ikke spist om natten siden hun var 3 mdr ...

hun er en glad pige der tonser rundt ... kravler meget stærkt .. rejser sig op ad alt ... lærte igår at åbne skabe - hvilket moren håber på hun har glemt igen ...hun leger med bolde og klodser og læser i bøger ... og har også en gåvogn men den er lidt for ustabil så hun vælter med den ... hun er af og til pylret og vil op på mors eller fars arm og hænge - ofte når vi laver mad  så er jeg alene hjemme og skal lave mad er vi meget glade for vores slynge .. hun VIL ikke ligge på ryggen så det er svært at skifte ble og børste tænder .. men det går da

alt i alt en glad baby med sin egen vilje

Serinasmor

Anmeld

4. oktober 2010

Eliza/lykke

serinasmor skriver:

serina (nu 9 mdr imorgen ) har de sidste 2 mdr sovet 2 gange om dagen ... og i alt som lur ca 4 timer ... hun sover desuden for det meste i hvert fald hele natten ... kun afbrudt af lidt klynken efter en sut eller et mareridt ( det sidste har vi dog ingen haft af i en hel uge &nbsp ... hun har ikke spist om natten siden hun var 3 mdr ...

hun er en glad pige der tonser rundt ... kravler meget stærkt .. rejser sig op ad alt ... lærte igår at åbne skabe - hvilket moren håber på hun har glemt igen ...hun leger med bolde og klodser og læser i bøger ... og har også en gåvogn men den er lidt for ustabil så hun vælter med den ... hun er af og til pylret og vil op på mors eller fars arm og hænge - ofte når vi laver mad  så er jeg alene hjemme og skal lave mad er vi meget glade for vores slynge .. hun VIL ikke ligge på ryggen så det er svært at skifte ble og børste tænder .. men det går da

alt i alt en glad baby med sin egen vilje

Serinasmor

Hvor lyder det bare hyggeligt. Det er jo noget anderledes end med en baby på 5 mrd... hi hi hi. Men det er selvfølgelig også hyggeligt.

Jeg glæder mig rigtig meget til min datter vil kravle rundt og rejse sig og smile og grine. Det er så livsbekræftende - men det kommer jo.

Så sover hun måske kl. 11.30 eller så noget, og så igen kl. 17.00 ?? Eller noget andet?

Anmeld

4. oktober 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Hvor lyder det bare hyggeligt. Det er jo noget anderledes end med en baby på 5 mrd... hi hi hi. Men det er selvfølgelig også hyggeligt.

Jeg glæder mig rigtig meget til min datter vil kravle rundt og rejse sig og smile og grine. Det er så livsbekræftende - men det kommer jo.

Så sover hun måske kl. 11.30 eller så noget, og så igen kl. 17.00 ?? Eller noget andet?

...

lad os se .. hun sover nu kom ud kl 9.15 og sover måske til 11.15 ... hvis jeg er heldig .. så kommer hun ud igen omkring kl 14 og sover til omkring kl 16 ... men det kommer også an på om hun vågner lige om lidt eller der går lidt længere

og så kommer hun i seng omkring kl 20 og sover for det meste til kl 7

Anmeld

4. oktober 2010

nynne-l

jeg har en på 7 mdr og han sover en gang om dagen fra 10 til 13 også sover han kl 20 til 7 30

Anmeld

4. oktober 2010

Mathilde

Da Celina var 8mdr begyndte hun at sove om dagen. Før sov hun kun 10min hist og her...

Men hun sov en lille time om formiddagen og så 1½ time om eftermiddagen.

Om natten sov hun fra ca. 20.00 - 6-7 og var vågen mellem 2 og 6 gange om natten for at spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.