er der noget galt med Lærkes immunforsvar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. juli 2008

finkedinke

Jeg har en datter der fylder 3 år om 3 uger.
Hun har haft øreprøblemer siden hun var 7 mdr. Hun havde næsten kronisk mellemørebetændelse og fik penincillin utallige gange indtil hun fik dræn i en alder af 14 mdr. Efter drænet havde hun mellemørebetændelse ca. hver 6-8 uge. Her kunne hun oftest kunne nøjes med øredråber. Hun har haft permanent væske på ørene lige indtil for en måned siden.
Udover ørene har hun også haft et utal af børnesygdomme, virusser og børnesår mange gange. Den sidste tid har det især været børnesår der plager hende.
Jeg har spurgt egen læge om hun fejler noget, det mener lægen ikke. Og hun virker heller ikke "rigtig" syg. Vores ørelæge sagde for 1½ år siden at al den penincillin havde nedsat immunforsvaret og at der ville gå tid før det var tilbage til normalen.
Men vi er ved at køre trætte i alt den sygdom, dels er det synd for Lærke og dels er det hårdt for os. Begge vores arbejdspladser har været meget fleksible men nu strammer nettet. Vi har desværre ikke noget familie der kan træde til.
Lærke er en frisk og glad pige, hun spiser godt og er ikke kræsen. Vi er meget omhyggelige med hygiejne. Lærke har været hjemme til hun blev 15 mdr. og derefter i dagpleje hos mig selv så jeg har ret godt styr på det miljø hun har befundet sig i. Vi ryger ikke og gæster ryger udenfor.
Lærke sover ikke helt godt om natten, idet hun pga ørene aldrig har lært at det kan være rart at lægge sig ned og sove. Men hun går heller ikke rundt i konstant søvnunderskud.

Jeg håber der er nogen af jer der kan fortælle mig om det er helt normalt at skulle igennem så meget sygdom. Nu har jeg dog kun været dagplejer i 1½ år men jeg har ikke oplevet andre der har været så plaget som hende.
Er der nogen der kender til at have nedsat immunforsvar pga sygdom? Bliver det nogen sinde bedre? hvornår? kan vi overhovedet gøre noget?

Berith - der håber på et mirakel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2008

H+S Skjolgborg.

Lyde pus...:'( Jeg kan kun komme med to råd for alt det du skriver er som da min søn var lille til han blev 5½ år.... 1 biotra fra aldi er ikke sikker på det er stave helt rigtigt.... 2++ så ville jeg kontakte en børnelæge. Det gjorede vi og han tog en masse blodprøve på benjamin havde meget lavt immunforsvaret .Han starte ude med af få RS virus som 7 uge gammel 112 indlagt i 10 dag på lukke stue. Igen indlagt som 12 uge med brok og operere Indlagt igen som 24 mdr med lungebetændelse for 2 gange. 11 dec 2001 astma og maske osv 12 dec første gang han fik bræn i begge ørne pga mellemørebetændelse 7 gange på de 10½ mdr mega syg oven i om aften høj feber 41.3 i lunken bad efter lægevagtens ord over tlf 25 min efter bade var han hvid grå og mega varm og havde 41.6 ringede 112 og de kom efter meget kort tid gav ham ilt og afsted til roskide sygehuseholde pga der næsten ingen vejrtrækkeningen var..Han bleve indlagt og havde atsma anfald.lungebetændelse og stafelikokker... Han har så haft børnsår halsbetændelse skoldkopper og en del viruser også... første nu de sidste par år har han ikke haft det vilde..dejligt... Så jeg ville nok lige kontakte en børnelæge... Mvh Henriette(H)

Anmeld

29. juli 2008

Christinahr

Ja jeg ville også sige biostrat og evt vitamin piller hvis man tror på dem - det gør jeg:P

Og ja stakkels lille mus

Anmeld

29. juli 2008

gda

Stakkels lærke. Det lyder meget som min datter Josephine. Hun har været syg (me mllemsørebetændelse og lungebetændelse) siden hun var 7 måneder indtil hun blev 2½ år. Hun har fået dræn i 5 gange og de falder ud alligevel.
Vi har prøvet med biostrat osv
Det var først da vi kontakte en kold kone, som fortalt det skyldes jordstråler at hun blev rask og siden har der ikke været noget. Det har koste 500 kr og lidt flytten rundt på hendes værelse.

Knus Gitte, som nu tror mere på at der mere mellem himmel og jord end hvad man kan se

Anmeld

29. juli 2008

MorCamilla

Hejsa Berith...

Stakkels pige du har, det må være forfærdeligt for hende og ja for jer andre også...

Jeg har en søn der er født 10 uger før tid og har derfor stærkt nedsat immunforsvar.. Vi fik nogle piller ved lægen der skulle sætte hans immunforsvar op (og hvad de hedder kan jeg self. ikke huske:$) Men det hjalp ham rigtig meget, da han var ca 1½ år holdte han op med at være syg hele tiden...
Vi skulle give ham pillerne til han var 2 år og derefter alm vitamin piller, som han stadig får... ;)

Måske du kunne snakke med din læge om det, bare et forslag...

Knus fra Camilla.

Anmeld

30. juli 2008

H+S Skjolgborg.

det skulle stå lille pus.... ++ glemt af skrive benjamin har fået lagt dræn i 6 gange i alt fra han var de 10 ½ mdr til 7 år.. [citat][f][småt]henriette larsen skriver:[/småt][/f] Lyde pus...:'( Jeg kan kun komme med to råd for alt det du skriver er som da min søn var lille til han blev 5½ år.... 1 biotra fra aldi er ikke sikker på det er stave helt rigtigt.... 2++ så ville jeg kontakte en børnelæge. Det gjorede vi og han tog en masse blodprøve på benjamin havde meget lavt immunforsvaret .Han starte ude med af få RS virus som 7 uge gammel 112 indlagt i 10 dag på lukke stue. Igen indlagt som 12 uge med brok og operere Indlagt igen som 24 mdr med lungebetændelse for 2 gange. 11 dec 2001 astma og maske osv 12 dec første gang han fik bræn i begge ørne pga mellemørebetændelse 7 gange på de 10½ mdr mega syg oven i om aften høj feber 41.3 i lunken bad efter lægevagtens ord over tlf 25 min efter bade var han hvid grå og mega varm og havde 41.6 ringede 112 og de kom efter meget kort tid gav ham ilt og afsted til roskide sygehuseholde pga der næsten ingen vejrtrækkeningen var..Han bleve indlagt og havde atsma anfald.lungebetændelse og stafelikokker... Han har så haft børnsår halsbetændelse skoldkopper og en del viruser også... første nu de sidste par år har han ikke haft det vilde..dejligt... Så jeg ville nok lige kontakte en børnelæge... Mvh Henriette(H)[/citat]

Anmeld

30. juli 2008

moniquesmor

hvis hun stadig har mange problemer med øren kan jeg anbefalde noget der hedder ørelys kan godt nok kun købes på nettet.
og kan tag de hvers ting som forkøles og mellemøresbetændels..;)
har vi prøvet med hvors datter hun have også meget mellemørebetændelse. og fik langt dræn inden hun var 1år

Anmeld

30. juli 2008

tascia

hvad med alternativ behandling? der findes flere hømopatiske produkter som evt. kunne hjælpe! der findes bla. noget man kan tage hvis en mellemørsbetændelse er ved at snige sig ind på en...

Ellers ville jeg nok også kontakte en børnelæge

//Natascia

i øvrigt, så siger man jo mælkeprodukter er skidt for ørebørn! var i mg med en som ikke har givet hendes 2 børn mælkeprodukter da den store hele tiden havde mellemørsbetændelse, og det har hjulpet.

Anmeld

30. juli 2008

Doktor Doolittle

Sikke en omgang :'( Det er synd for jer alle. Jeg tror ikke som sådan der er noget i vejen med hendes immunforsvar. Jeg ville alligevel opsøge en børnelæge og høre, om de har nogle tricks. Børn er så forskellige fra voksne. Jeg ville prøve at droppe mælkeprodukter, da der, som en anden skriver, for nylig ER påvist en sammenhæng mellem mælkeprodukter og mellemørebetændelser. Jeg håber I snart kommer over al den sygdom. (H) fra Tina

Anmeld

2. august 2008

finkedinke

Tak for alle svarene.
Vores læge mener ikke der er grund til at sende hende videre til børnelæge og jeg der har en snært af autoritetstro er tilbøjelig til at tro hende. Men samtidig vedjeg snart heller ikke hvad vi skal stille op.

Da Lærke blev ammet fik hun gevaldige skrigeture når jeg drak mælk, i samråd med sundhedsplejersken, ventede vi derfor med at introducere komælk til nogle måneder efter anbefalingen. Og vi startede stille og roligt med komælken. Da der ikke kom nogen reaktion mente læge og sp at hun godt kunne tåle mælk. Senere fortalte ørelægen os at der ikke var påvist en sammenhæng mellem øreproblemer og mælk. Og vi har jo stolet på sagkundskaben omkring os.
Nu vil vi prøve at tage fat i mælken, og se om det gør en forskel.

Jeg har i går fået anbefalet en zoneterapeut her i byen, det vil vi nu prøve.
Lægen har podet hendes børnesår og fundet stafylokokker, derfor skal vi nu alle op og podes og se om der er en af os der smitter hende.
Jeg tror desværre bare det kommer fra børnehaven, for det er hver gang hun har været der, at hun får børnesår. Men det kan jeg jo ikke sige med sikerhed. BL.a. er det kun hende i børnehaven der er syg, hvis vi altså går ud fra at forældrene fortæller børnehaven at deres børn har børnesår. Men ifølge lægen har 10-30% stafylokokker på sig, det er bare ikke alle der bliver syge af det. Og jeg får nok svært ved at få hele byen til at gå til lægen:-(

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.