Jer der har hus, hjælp mig :) info

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Rebecca86

hej mig og min kæreste skal købe hus, vi har været i banken mv og til møder og sådanne noget. meeen, hvad er fordelen ved at være gift når man køber hus? og hva er ulempen ved at det f.eks kun er claus som låner pengene? så det er hans hus og jeg bare "lejer" mig ind. vi kan også godt købe huset sammen, det slet ikke det. jeg ville bare gerne hører lidt fordele og ulemper. banken spurgte nemlig om vi ik sku giftes ? og hun sagde at det var bedst vo købte huset sammen mv.

kh rebecca gravid i uge 33

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

AnnePedersen

det synes jeg er noget fis jeres bankdame siger....... i skal bare huske at begunstige hinanden. dvs. sker der din kæreste noget tilkommer huset og hans forsikring dig. og omvendt........

og det er altid bedst at i stå lige på både lån og hus for så kan ingen af jer smutte eller smide ud..... og sælges det en dag og i får overskud får i det begge.

Anmeld

4. oktober 2010

Dictes mor

Vi fik lavet et testamente, der sagde, at i såfald den ene af os skulle bortfalde, så skulle vores børn arve mindst muligt, således at den, som står tilbage ejer huset, eller tilfalder halvdelen af huset til barnet, hvilket betyder, at den der står tilbage ofte ikke har råd til at blive boende.
Vi blev først gift et halvt år efter, vi havde købt huset. Tilgengæld er der nogle rente og afdragsmæssige fordele ved at blive gift, da man så kan bruge hinandens skattefradrag, og på den måde spare nogle penge.

Altså jeg synes ikke, at I skal gifte jer blot fordi det tilrådes af banken også videre, I skal gifte jer, fordi I har lyst til at blive gift og holde fest mv.

Anmeld

4. oktober 2010

Rebecca86

tak for jeres svar men hva så hvis det kun er ham som låner pengene til huset og jeg bare lejer mig ind, altså betaler en husleje om måneden og betaler forsikringer mv. men huset er bare hans. er det en dårlig ide eller en fordel? banken syntes det var en dårlig ide, kan bare ikke huske hvorfor, derfor er hun igang med at regne på vores fælles økonomi nu hvor meget vi kan låne sammen

kh rebecca gravid uge 33

Anmeld

4. oktober 2010

Meliora

Rebecca86 skriver:

tak for jeres svar men hva så hvis det kun er ham som låner pengene til huset og jeg bare lejer mig ind, altså betaler en husleje om måneden og betaler forsikringer mv. men huset er bare hans. er det en dårlig ide eller en fordel? banken syntes det var en dårlig ide, kan bare ikke huske hvorfor, derfor er hun igang med at regne på vores fælles økonomi nu hvor meget vi kan låne sammen

kh rebecca gravid uge 33

MEGET dårlig ide. Så har du ingen rettiheder, og han ville i realiteten ku smide dig ud, hvis I nu gik fra hinanden. Dernlst må det da også være rarest at kunne sige 'vores hus' .

Anmeld

9. oktober 2010

*Cille*

Jeg tror også grunden til, din bankdame siger at det er en dårlig idé, er fordi hun ser det fra bankens side. De har jo større sikkerhed hvis I er to, der står på lånet og derved betaler til lånet og hæfter for lånet... Sæt I går fra hinanden og din kæreste skal afholde alle udgifter til huset selv (uden dig som "lejer". Det vil sandsynligvis ikke kunne lade sig gøre... Og på den måde vil bankens risiko for tab alt andet lige være større...

Du skal også tænke på at hvis det er din kæreste, der køber huset alene, vil en evt. friværdi tilfalde ham, hvis I går fra hinanden, for det er jo hans hus så - også selvom du har betalt en lige så stor del af udgifterne... Han får samtidig rentefradraget på kreditforenings- og banklånet...

Min kæreste og jeg har tegnet en livsforsikring og indsat den anden som begunstiget så forsikringssummen sikrer den anden ved dødsfald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.