Erfaringer med kolik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. oktober 2010

Risen

Så fik vi det fortalt af lægen. Vores lille pige har kolik. Er faktisk ikke skræmt over det da jeg ellers synes hun er en dejlig glad og nem pige. Men ville lige hører jer og jeres erfaringer når jeres barn fik de "slemme" dage. Hvad gjorde I? Hvad hjalp - og hvad hjalp ikke?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

SussieThyssen

Risen skriver:

Så fik vi det fortalt af lægen. Vores lille pige har kolik. Er faktisk ikke skræmt over det da jeg ellers synes hun er en dejlig glad og nem pige. Men ville lige hører jer og jeres erfaringer når jeres barn fik de "slemme" dage. Hvad gjorde I? Hvad hjalp - og hvad hjalp ikke?

Knus

Jeg har haft kolikbarn..og det varer i ca 3 mdr, så klinger det langsomt af.

Zoneterapi er supergodt for kolikbørn, så det vil jeg afsolut anbefale.
Nu ved jeg ikke helt hvor du bor...men hvis du vil have det, kan jeg finde en zoneterapeut til dig i dit område, som behandler netop babyer for det.

Derudover så er det godt hvis du sørger for at holde barnet i ro en halv times tid når hun har spist.
Placer hende i en skrå stol eller i skråtholdt stilling, så hun kan sidde i ro og mag og fordøje, samt få bøvset uden at blive skvulpet for meget.
Og så elsker kolikbørn at blive anbragt på maven på ens arm, sådan at de hænger der og gynger, eller på ens lår.
Det letter åbenbart trykket i tamene.
Kamillete er også godt nogle gange om dagen, det bedøver en lille smule og tager trykket af.
Og ved særligt slemme anfald, vil jeg anbefale lidt smertestillende i form af en panodilstikpille.
Du skal ikke give hende flydende panodil, for det vil hendes mavse ikke bryde sig om.
Det hjælper også meget med babysvømning og ganske enkelt det at komme en tur i vaskebaljen under særligt slemme anfald.

Og ellers så er der ikke så meget du kan gøre.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. oktober 2010

Ox.

Jeg havde varme klæder omkring hende, og havde hende tæt inde ved mig hele tiden når det var allerværst, og det kunne man nemt mærke hun hellere ville, end andet .. Medicin valgte vi fra da vi ikke havde lyst til at give hende det da hun var så lille, og vores læge kunne sagtens forstå det, og hun ville heller ikke decideret anbefale det ..

Men Kamillethe med lidt sukker i, virkede også indimellem for os, og så pas på med hvad du selv spiser/drikker nu hun har det sådan, jeg drak selv meget kamille osv, ting som jeg kunne give videre igennem mælken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.