Kæresten er ked af det, men vil ikke indrømme det. Grunden er min svigerfar.
Svigerfar er en spøjs person. Han er sød, flink og hjælpsom, men ikke den type man betror sig til. Han er følelseskold, stivnakket og nærrig som bare fanden. Lidt nogle underlige modsætniger, men han er som han er.
For 4-5 mdr siden fik han sig en veninde. Selv er han 63 og hun er 38 (4 år ældre end min kæreste) og hun har 3 børn. 1 der er flyttet hjemmefra og 2 hjemmeboende. Der er ikke noget "officielt" med at de er sammen og vi har ikke mødt hende endnu. De er naboer og vi bor 10 min fra hinanden.
Jeg har spurgt min kærste om hvordan han havde det med at hans far er sammen med en der er på vores alder, og det havde han det ok med.
MEN MEN MEN! Svigerfar fortæller en masse om hende og det yngste barn (på 11) og i weekenden tror jeg at bæret blev fuld for min kæreste.
Da kæresten var barn hed det kæft, trit og retning. Det hele er lidt svært at forklare uden at svigerfar bliver et dumt svin, men jeg forstår NEMT min svigermor at hun gik sin vej. Nu viser det sig at svigerfar gør en masse af de ting man normalt gør for sine børn. Er engageret i skolen, fritidsaktiviteter og opvækst. Alt det han IKKE gjorde for min kæreste da han var barn, eller gør for sit barnebarn. Veninden låner penge og svigerfars bil (noget der ikke kan komme på tale med til min kæreste - og svigerfar har røven fuld af penge)
Så i lørdags sagde min kæreste, "hvor er min far og hvem er det?" Og fik smidt ud i en bisætning at "det kunne han ikke finde ud af da jeg var barn, og han gør det heller ikke for mit barn"
Jeg VED at kæresten er ked af det, for jeg kender ham, men han vil ikke snakke om det eller sige det højt. Så hvordan hjælper/støtter jeg ham bedst?
Håber det hele gav mening 
Anmeld