Hvor meget børnepanodil...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

Mussen2

...har i givet jeres små pus gennem deres liv. Jeg hader, når jeg skal give min datter det, men omvendt kunne jeg ikke drømme om at lade være, som nu hvor hun har smadder ondt for tænder.

Jeg synes dog ikke, der er til ret mang gange i sådan en flaske og begynder helt at føle mig som en dårlig mor, da jeg tror det er flaske nr. 3 vi har gang i. Hun er 16 mdr.

Lyder det af meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Valle81

Mussen2 skriver:

...har i givet jeres små pus gennem deres liv. Jeg hader, når jeg skal give min datter det, men omvendt kunne jeg ikke drømme om at lade være, som nu hvor hun har smadder ondt for tænder.

Jeg synes dog ikke, der er til ret mang gange i sådan en flaske og begynder helt at føle mig som en dårlig mor, da jeg tror det er flaske nr. 3 vi har gang i. Hun er 16 mdr.

Lyder det af meget?

Hmm - ikke meget men vel sådan almindeligt.

Asta var det vildeste ørebarn men tonsevis af mellemørebetændelser - så for at lindre smerten så panodiler.

Så har hun fået fjernet mandler og polypper - det krævede også lidt og nu døjer hun meget med vokseværk.

Så sådan moderat - aldrig uden grund.

Har ikke givet mod feber og sådan.

Christina - som ikke ser det mindste galt i at lindre børns smerte - hvorfor skal de have ondt når man harmløst kan lindre?

Anmeld

3. oktober 2010

ESV

Uhhhh har ingen anelse om det er meget, vi er så heldige at Emilie kun har været syg 1 gang og det var i fredags hvor vi var hos vagtlægen så der fik hun noget for første gang (hun er 10 1/2 måned) men hun starter i vuggestue i morgen så forventer/frygter en hel del sygdom fra nu af..

Men går ikke ud fra du giver dit barn det uden grund så tror ikke du skal tænke så meget på hvor meget du har givet!!

Anmeld

3. oktober 2010

Mussen2

ESV skriver:

Uhhhh har ingen anelse om det er meget, vi er så heldige at Emilie kun har været syg 1 gang og det var i fredags hvor vi var hos vagtlægen så der fik hun noget for første gang (hun er 10 1/2 måned) men hun starter i vuggestue i morgen så forventer/frygter en hel del sygdom fra nu af..

Men går ikke ud fra du giver dit barn det uden grund så tror ikke du skal tænke så meget på hvor meget du har givet!!

Nej, bestemt ikke. Føler faktisk nogen gange jeg trækker det for lang tid med at give det.

Det er en balancegang for man vil ikke give for tit, men ønser selvfølgelig at lindre.

Anmeld

3. oktober 2010

Mussen2

ESV skriver:

Glemte lige. Indtil min datter var 9 mrd (hvor hun startedei dagpleje, havde jeg aldrig givet hende noget) der havde ikke været behov for det. Men nu har piben fået en anden lyd og det uden at sige hun er syg hele tiden, men det er sørme blevet noget andet, siden dagplejestart.

Anmeld

3. oktober 2010

Maddox

Her tror jeg også vi er på flaske nr.3 siden Silas blev født og han har lige rundet 18 mdr. (har dog også to børn som får af dem)..

Silas har fået børnepanodil for tænder, MØB og når han ellers har været syg med høj feber, for at nedsætte feberen  

Han er imodsætning til søsteren, slet ikke vild med det og det er næsten en kamp at få det i ham, derfor bliver det heller aldrig særlig meget..

Anmeld

3. oktober 2010

ESV

Mussen2 skriver:

Glemte lige. Indtil min datter var 9 mrd (hvor hun startedei dagpleje, havde jeg aldrig givet hende noget) der havde ikke været behov for det. Men nu har piben fået en anden lyd og det uden at sige hun er syg hele tiden, men det er sørme blevet noget andet, siden dagplejestart.

Tror ikke du har det store at bekymre dig om, når vi har det skidt tager vi også gerne noget der lindre.. Og selvfølgelig vil vi gerne sørge for at vores børn har det bedst muligt også under sygdom..

Anmeld

3. oktober 2010

Henri84

Puh vi har brugt meget til Elias, hvor meget præcis ved jeg ikke, vi bruger stikpiller.. Vi bruger aldrig 'kun' på grund af feber, men giver ved ondt i ører, ondt i led, hvis han er syg og ikke drikker, og så får han når hans astma er allerværst også en panodil til natten (det hjælper kroppen med at finde en smule ro). Han er 2 år.
Alberte på knap 5 mdr. har fået 3 panodiler for nylig i forbindelse med hun var syg og ikke spiste og drak, lægen synes vi skulle give både for at slå feberen ned så hendes væskebehov blev mindre, men selvf. også for at få hende til at drikke..

Anmeld

3. oktober 2010

NatasjaL

mine børn har aldrig nogensinde fået det.

de er 2 år, og 4 måneder

Anmeld

3. oktober 2010

klmf

Børn er jo forskellige og det er meget forskelligt hvor syge de bliver. Har både flydende og stikpiller liggende, men har ikke haft brug for det endnu og han er 10 måneder.... HVorimod min venindes barn konstant havde MØB, så de brugte panodil mange gange i hans 10 første måneder.

Hvis du har brugt det når han har haft brug for lindring, så er det jo bare sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.