Kan ADHD pårvirke sæden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.805 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

Mellepige

Er der nogen af jer, der har et bud, eller ved noget om dette?

Kram Mia  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

Mellepige

Skal lige rettes! Åltså om de piller man tager kan pårvirke sæden?

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

Jeg ved det ikke, men alle former for medicin kan jo påvirke forskellige ting. Tror det er et spørgsmål lægen skal tage sig af. Hvor længe har i prøvet at blive gravide?

Rygning, forkert kost, mange ting kan påvirke man ikke bliver så hurtigt gravid.

Anmeld

3. oktober 2010

Mellepige

Amso skriver:

Jeg ved det ikke, men alle former for medicin kan jo påvirke forskellige ting. Tror det er et spørgsmål lægen skal tage sig af. Hvor længe har i prøvet at blive gravide?

Rygning, forkert kost, mange ting kan påvirke man ikke bliver så hurtigt gravid.

Vi har prøvet i ca 8 mdr nu.

Der er heldigvis ingen af os som ryger, men kosten kunne da godt blive bedre..

Anmeld

3. oktober 2010

mortilflere

Slå det op på netdoktor

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

Det er meget normalt at prøve helt op til 1 år før der sket noget. hvilken medicin får han om man må spørge?

at i ikke ryger.

Anmeld

3. oktober 2010

Mellepige

Amso skriver:

Det er meget normalt at prøve helt op til 1 år før der sket noget. hvilken medicin får han om man må spørge?

at i ikke ryger.

Ja. Syns bare ikke der er lang tid, til der er gået 1 år, men meget kan jo nå at ske på 4 mdr

Det han får hedder -  concerta.

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

kan ikke se nogen steder at det skal kunne skade sædkvaliteten. men syntes i skal ringe og høre lægen ad, så ikke han går og tror uden grund at det er "hans skyld"

Tror bare i må blive ved med at prøve, ligepludselig skal der nok blive ramt plet.  Vi prøvede over et år første gang, men på det tidspunkt røg jeg også forbandet mange smøger, som jeg heldigvis er fri for nu.

Anmeld

3. oktober 2010

Mellepige

Amso skriver:

kan ikke se nogen steder at det skal kunne skade sædkvaliteten. men syntes i skal ringe og høre lægen ad, så ikke han går og tror uden grund at det er "hans skyld"

Tror bare i må blive ved med at prøve, ligepludselig skal der nok blive ramt plet.  Vi prøvede over et år første gang, men på det tidspunkt røg jeg også forbandet mange smøger, som jeg heldigvis er fri for nu.

Han må gi lægen et kald!  Vi bliver ved og ved og ved - indtil den er der!  

Godt at det lykkeds jer, og at du har fået smidt smøgerne

OG tak for svaret, har også kigget lidt rundt nu, men syns heller ikke der er noget at finde, om at det skulle nedsætte sædkvaliteten..

Kram..

Anmeld

3. oktober 2010

Bavianis

Hej med dig

Concerta er et ritalinpræparat, som er depotmedicin. Man tager pillen om morgenen, i stedet for at skulle tage Ritalin Original flere gange om dagen.

Forskning omkring Ritalin og sædkvalitet er på sit begynderstadie, men det kan tyde på, at der er et stof i Ritalin som nedsætter sædkvaliteten. Mange læger fraråder at kvinden tager Ritalin under graviditet.

Mvh Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.