Er dit barn også altædende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

L.J.L

Lauritz på 10 mdr. putter ALT i munden og det skal gerne spises hvis det er muligt. Er det normalt??? Er faktisk lidt urolig for det, for det er bare alt hvad han lige finder der kommer ind i munden, og i går tog han sgu en bid af plastikskeen til panodilen!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

patella

Haha ja det er det samme med vores Bastian på 10 måneder...  Alt kommer ind - papir, engangsvaskeklude og alt muligt. Og ve den der tar det ud af munden på ham 

Anmeld

3. oktober 2010

L.J.L

patella skriver:

Haha ja det er det samme med vores Bastian på 10 måneder...  Alt kommer ind - papir, engangsvaskeklude og alt muligt. Og ve den der tar det ud af munden på ham 

jamen spiser han det også? Skal vi gøre noget for at vænne ham af med det?

Anmeld

3. oktober 2010

patella

linselouise skriver:

jamen spiser han det også? Skal vi gøre noget for at vænne ham af med det?

Altså du mener om han synker det også ? Tror da det er sket ind i mellem, men vi når som regel at få det ud af munden på ham inden det når så langt...

Anmeld

3. oktober 2010

Mira0911

Det er meget normalt at de propper alt i munden som de kommer i nærheden af... Det er for at undersøge tingene... Julie gjorde det også.. og gør det lidt stadig... 

Anmeld

3. oktober 2010

SussieThyssen

Hehe..alle børn har en periode hvor de skal smage på alt, og så vil de så gerne sætte de små nye bisser i mange ting...selv mor LOL
Min den ældste åd biller indtil hun var henad 2 1/2 år...især bænkebiddere havde hun en stor forkælighed for. Hun blev dog kurreret for det, da hun en dag satte tænderne i en stor løbebille. Sådan en er udstyret til kemisk krigsførsel, så den sprøjtede åbenbart noget ud der sved gevaldigt på tungen, for jeg har aldrig siden set en med så forfærdet et ansigsudtryk, og så fik hun ellers spyttet billen ud i en fart og begyndte at gnide tungen på ærmet. Hun har ikke spist biller siden...så vidt jeg da ved  
Hun har iøvrigt også spist kviksølv fra et termometer, uden der dog skete noget ved det.

Når nu du har sådan en "smager", så er det bare med at holde ekstra øje med den lille fyr...husk det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. oktober 2010

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Hehe..alle børn har en periode hvor de skal smage på alt, og så vil de så gerne sætte de små nye bisser i mange ting...selv mor LOL
Min den ældste åd biller indtil hun var henad 2 1/2 år...især bænkebiddere havde hun en stor forkælighed for. Hun blev dog kurreret for det, da hun en dag satte tænderne i en stor løbebille. Sådan en er udstyret til kemisk krigsførsel, så den sprøjtede åbenbart noget ud der sved gevaldigt på tungen, for jeg har aldrig siden set en med så forfærdet et ansigsudtryk, og så fik hun ellers spyttet billen ud i en fart og begyndte at gnide tungen på ærmet. Hun har ikke spist biller siden...så vidt jeg da ved  
Hun har iøvrigt også spist kviksølv fra et termometer, uden der dog skete noget ved det.

Når nu du har sådan en "smager", så er det bare med at holde ekstra øje med den lille fyr...husk det.

Kærligst
Sussie

Ej Føj Biller!? Hvad var det da lige hun syntes så så indbydende ud hos sådan nogle? haha

Ja, jeg er også MEGET opmærksom på ham når han bare propper alt hvad der er i nærheden i munden. Men det kan jo smutte, som forleden hvor han havde fået pillet en ledning clips ud af væggen!!!! jeg nåede heldigvis at få den pillet ud af hans mund, men jeg var bare forfærdet over tanken om at han kunne have slugt den!! Puha...

Det er "rart" at høre at man ikke er ene om at have et altædende barn, jeg har jo til tider troet at han ikke fik nok at spise, og det var derfor han skulle spise alt.

Anmeld

3. oktober 2010

Mathilde

Celina på snart 15mdr spiser også alt mulig mærkeligt. Især papir, enten reklamer eller køkkenrulle....hun kan slet ikke stå for det. Jeg synes dog det har været værre da hun var mindre.

Jeg er ret sikker på, at det er normalt og helt sikker på, at det stopper på et tidspunkt

Anmeld

3. oktober 2010

Maja88

du må bare holde lide ekstra øje med ham. For grunden til børn propper tingene i munden er jo at det er deres måde at opleve verden på og finde ud af hvad er det her egentlig lige for en ting...

Det er en måde at styrke deres oplevelser og sanser på.

vi voksne ved jo at det er en bille for eksempel og den ser således ud og den spiser man altså ikke..

Anmeld

3. oktober 2010

Pige2009

linselouise skriver:

Lauritz på 10 mdr. putter ALT i munden og det skal gerne spises hvis det er muligt. Er det normalt??? Er faktisk lidt urolig for det, for det er bare alt hvad han lige finder der kommer ind i munden, og i går tog han sgu en bid af plastikskeen til panodilen!!

JA! Laura er 11 mdr. og hun putter alt i munden, og kan også finde på at synke, hvis jeg ikke holder øje. I denne uge nåede hun at spise et blad fra et træ inden jeg fik set mig om

I den alder undersøger de jo alt med munden, så jeg regner med, at det går over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.