Ideer til madplan søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.528 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. oktober 2010

L.J.L

Skal være nemt at lave, og det skal tages i betragtning at man er kræsen (Så rejer, tomater, skalddyr, svampe er et absolut No Go!!!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

mor_sabina

Jeg bruger dk-kogebogen.dk rigtig meget. Og så har vi lavet en plan som er overskuelig når den skal udfyldes.

Mandag: rester + rugbrød
Tirsdag: fars
Onsdag: fisk
Torsdag: suppe
Fredag: fugl
Lørdag: fri
Søndag: stor portion så der er rester til mandag.

Men man kan lave mange grøntsagssupper (jeg er også kræsen, så jeg kan bedst lide dethvis det får en tur med stavblenderen bagefter så man ikke skal tygge i store klumpoer selleri.) Rodfrugtesuppe kan anbefales. Og så kan man jo lav bagte rodfrugter med hvisløgsdip en af de andre dage.

Så har vi også lavet tunfrikadeller som er et hit, hvis man ikke er så meget til fisk.

Og forskellige gryderetter, så kan man fryse resterne ned og så er der en nem dag i en anden uge.

Anmeld

3. oktober 2010

L.J.L

mor_sabina skriver:

Jeg bruger dk-kogebogen.dk rigtig meget. Og så har vi lavet en plan som er overskuelig når den skal udfyldes.

Men man kan lave mange grøntsagssupper (jeg er også kræsen, så jeg kan bedst lide dethvis det får en tur med stavblenderen bagefter så man ikke skal tygge i store klumpoer selleri.) Rodfrugtesuppe kan anbefales. Og så kan man jo lav bagte rodfrugter med hvisløgsdip en af de andre dage.

Så har vi også lavet tunfrikadeller som er et hit, hvis man ikke er så meget til fisk.

Og forskellige gryderetter, så kan man fryse resterne ned og så er der en nem dag i en anden uge.

Det var faktisk en god ide at sætte det op så simpelt, så kan man jo uddybe det hen af vejen

Suppe er min mand ikke så meget for, han synes ikke det mætter

Bagte rodfrugter med hvidløgsdip lyder godt nok lækkert !

Anmeld

3. oktober 2010

mor_sabina

linselouise skriver:

Det var faktisk en god ide at sætte det op så simpelt, så kan man jo uddybe det hen af vejen

Det siger min mand også, men han har måttet tage det i sig, når han får kødboller i og grove hjemmbagte flute.

Den opskrift jeg har på rodfrugtsuppe er der også tilsat hakketkød.

Men ellers kan man jo bare skifte det ud med hvad man lyster. Måske en dag med svinefars og en dag med oksekød.

Held og lykke og velbekomme

Anmeld

3. oktober 2010

L.J.L

Det var godt nok ikke mange der havde ideer til madplan

Anmeld

3. oktober 2010

Maja_4000

På vores børn er der også en madplan som jeg bruger engang imellem .. Følger den ikke til punkt og prikke .. Men der er god inspiration .. Og retterne er simple (:

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

et eksempel på hvad vi skal have denne uge.

Man: Koteletter i fad

Tirs: Hakkebøf med bløde løg, kartoffler og brun sovs.

Ons: Risengrød

Tors: Kartoffel-porresuppe med selleri. ( elsker det )

Fre: Gammeldags kylling, hvor væden bliver brugt til at lave klarsuppe med dertil passende grøntsager. ( fryses ned til en anden god gang) synd den gode væde skal gå til spilde.

Lør: Pandekager ( elsker datteren)

Søndag: Medisterpølse - mandens valg.  hehe.

Anmeld

3. oktober 2010

henh01

spagettig/kødsovs, kyllinge wow, hjemmelavet pizza, indbagt mørbrad med ovn kartofler og grøn salat, mørbrad gryde med paprikaflødesovs og hj lavet kartoffelmos, hj. burger, bulgursalat med kylling osv osv osv

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

linselouise skriver:

tunfrikadeller, lyder spænende.. Hvordan laver du dem?

Anmeld

3. oktober 2010

Amso

mor_sabina skriver:

tunfrikadeller, lyder spænende.. Hvordan laver du dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.