hvorfor vil min lille tøs ikke spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2010

Milka

JustAnotherName skriver:

Øv, hvor er det synd, at det skal være sådan. Det har været noget af en drøj omgang.

Jeg syntes jeg har hørt det så mange gange - HELLERE OSTEHAPS, IS OG KIKS FREMFOR INGENTING ....ALtså den smule hun gerne vil, det skal hun også bare have! Hellere en masse knækbrød eller yoghurt eller hvad man nu kan friste dem med, fremfor ingenting .....så pyt med at aftensmaden står på yoghurt, hvis det står mellem dét eller ingenting.

Men man bliver selvfølgelig bekymret, når der sådan går flere dage, uden det store mad-indtag.

Jeg håber hun snart får appetiten igen, og at det er SLUT med at kaste op nu.

Da Bianca første gang kastede op, der blev hun så forskrækket, at hun ikke spiste i flere dage efter.
Først da det gik op for mig, at hun var BANGE for at spise, fordi det kom op igen, fik vi taget en snak med hende om, at hun IKKE kastede op mere, og at hun skulle spise. Hun kastede op fordi hun var syg, og det var ikke særlig rart, men nu var hun ikke syg mere, så nu kunne maven godt holde maden dernede igen.
Og så spiste pigebarnet igen ......Det havde slet ikke slået mig, at hun kunne kæde det sammen, og at det havde påvirket hende så meget.

Gad vide, om Luca også er mærket af opkastningerne og derfor ikke vil spise? Ville det mon kunne ændre noget, hvis du fortæller hende, at det er okay at spise igen nu (og så bare HÅBE at det virkelig også bliver dernede nu! - Så hun kan stole på dine ord)

Ved det ikke ....det var bare en tanke. For det kom ihvertfald bag på mig, at Bianca reagerede som hun gjorde.

Sidenhen har Bianca leget mange lege, hvor dukkerne var syge og kastede op.

Det er kun få dage siden (natten til i torsdags), at Bianca selv var syg og kastede op. Men hun har overhovedet ikke reageret sådan, som hun gjorde dengang. Hun har ligesom forstået, at hun var syg, da hun kastede op. Og når så hun er rask igen, så sker det ikke mere.

Men nu er Bianca jo også noget ældre end dine bøtter.
Men hun havde nu nok meget henad samme alder, dengang hun "strejkede" med at spise efter at have kastet op. Så måske har de lige en alder deromkring, hvor de godt kan blive afskrækkede fra mad ?!?

det er sjovt du skriver det for jeg havde samme tanke – de bliver jo dybt forskrækkede når de kaster op og forstår ikke hvad der sker, da ikke noget at sige til hvis de bliver lidt bange for maden!

... men jeg tror at luca simpelthen har haft kvalme og/eller været utilpas i mange dage. jeg kan se det på hende. hun havde en ordentlig omgang diarre i nat, men stod op i morges frisk og glad og MEGET sulten hun har været helt sig selv hele dagen og spist rigtig godt.

jeg håber det er væk nu!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.