AV for F**** - Han bider!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

L-Mortil3

Hvad pokker stille jeg op???

Nu sidder jeg med et blåt mærke på størrelse med en 5 krone, og et stykke helt uden hud! Efter et ellers dejligt knus af min ellers så søde bøffe røv, ja så kostede han dælme tænderne i mig Det er bestemt ikke første gang han gør det, jeg har også et par mærker på benene!

Jeg har svært ved at "tage ham i opløbet" da han sommetider jo bare giver en dejlig krammer, men andre gange koster han tænderne i bagefter.

På benene kommer han bare og holder i bukserne og krammer sig ind til mig, og så andre gange, samme resultat som ovenstående!

Hvordan POKKER får jeg ham til at stoppe med det bideri? Ja og faktisk også bare - hvordan får jeg ham til at slippe?? Har prøvet at holde ham for næsen, klemme kinderne, men det får ham kun til at bide hårdere!

Og siger man så vredt AV det må du ikke, så griner ungen sku bare!

HJÆLP!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Sådan var Niels også. Til at starte med råbte jeg bare Av du skal ikke bide. Men det hjalp ikke en skid så begyndte jeg at sige til ham at hvis du bider så bider jeg igen og da det var afprøvet nogen gange ja så syntes han ikke det var sjovt mere.

Det er en periode de skal igennem og det går over igen men for hulan det er træls når det står på. Man er på dupperne hele tiden og får svært ved at modtage et knus fra dem fordi man er bange for de så bider.

Og når han så bed mig så hev jeg ham meget hårdt væk fra mig og bed ham igen.

Men du må prøve dig frem og finde ud af hvad der virker på din lille frækkert.

Held og lykke med det.

Joan.

Anmeld

2. oktober 2010

L-Mortil3

Joan ( Smallie ) skriver:

Sådan var Niels også. Til at starte med råbte jeg bare Av du skal ikke bide. Men det hjalp ikke en skid så begyndte jeg at sige til ham at hvis du bider så bider jeg igen og da det var afprøvet nogen gange ja så syntes han ikke det var sjovt mere.

Det er en periode de skal igennem og det går over igen men for hulan det er træls når det står på. Man er på dupperne hele tiden og får svært ved at modtage et knus fra dem fordi man er bange for de så bider.

Og når han så bed mig så hev jeg ham meget hårdt væk fra mig og bed ham igen.

Men du må prøve dig frem og finde ud af hvad der virker på din lille frækkert.

Held og lykke med det.

Joan.

Ja der er nok ikke andet for end at prøve sig frem med hvad der virker, men jeg frygter da virkelig for at han går hen og gør det i DP, for tror godt han kunne bide et ordentligt hul på børnehud!!

Anmeld

2. oktober 2010

<3

det er en kombination af kærlighedsbid ligesom "åh du er så dejlig at jeg kunne spise dig", de små gør det bare og nej de ved ikke at det gør ondt. Liam synes bare at du ser sjov ud når du råber op og skærer ansigt. Man skal passe på med at tillægge de helt små intentioner som de slet ikke behersker.

Det du skal gøre er at sige stille og roligt "Jeg vil ikke have du bider mig. Jeg vil gerne have du aer mig i stedet for." Og mens du siger "aer" tager du hans hånd og aer dig på håret eller kinden eller hvor du synes det er en god ide.

Jeg vil på det stærkeste fraråde at bide igen. Af flere årsager. 1. at det er ulovligt. 2. at det er ubegribeligt for barnet at forstå at det at mor bider igen har det mindste at gøre med dens eget handling og hvorfor mor pludselig bliver ond når "hun er lige til at spise"og 3. fordi når mor pludselig skifter fra ekstrem hygge til ond så bliver barnet utrygt og et utrygt barn har et dårligt selvværd.

Det er en fase som alle børn skal igennem og man må være voksen omkring det og tale roligt til barnet når det foregår. Evt. sætte barnet ned så hyggen slutter når barnet bider. Men det er vigtigt at forstå at det er en impuls og ikke en bevidst handling! Så man må ikke klandre barnet for det.

Anmeld

2. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Line&Liam skriver:

Ja der er nok ikke andet for end at prøve sig frem med hvad der virker, men jeg frygter da virkelig for at han går hen og gør det i DP, for tror godt han kunne bide et ordentligt hul på børnehud!!

Ja men så er det ikke første gang der er en der bider i dp

Men han er jo en mild knægt så tror måske bare det at du råber af han og ikke vil have noget med ham at gøre kan gøre det ved jer. Det ville jeg starte med.

Anmeld

2. oktober 2010

sarahb

min mor bed mig i numsen første gang jeg bed hende og jeg har aldrig bidt andre børn eller hende igen.

Anmeld

2. oktober 2010

Vidunderligeunger

sarahb skriver:

min mor bed mig i numsen første gang jeg bed hende og jeg har aldrig bidt andre børn eller hende igen.

haha 

Anmeld

2. oktober 2010

sarahb

BlyViol skriver:

haha 

jeg var måløs da hun fortalte mig det, min BLIDE BLIDE mor, at hun kunne finde på det, men jeg bed hende så hårdt at hun måtte gøre noget, det var selvfølgelig ikk et mega hårdt bid, men bare så jeg mærkede at det gør ondt når man bider. Og ja det HJALP...

Anmeld

2. oktober 2010

L-Mortil3

Jeg har med vilje ikke skældt ham ud, fordi jeg ikke kan gennemskue hvorfor jeg bliver bidt, men siger vredt (med dyb stemme) av, du må ikke bide mor, eller hvad man nu forklarer sig med, ligesom jeg forklarer man ikke må rive Casie i halen..

Men han er kun 10 mdr, så helt reelt aner jeg egentlig ikke om han forstår et klap af hvad jeg siger

Anmeld

2. oktober 2010

<3

Kirle skriver:

det er en kombination af kærlighedsbid ligesom "åh du er så dejlig at jeg kunne spise dig", de små gør det bare og nej de ved ikke at det gør ondt. Liam synes bare at du ser sjov ud når du råber op og skærer ansigt. Man skal passe på med at tillægge de helt små intentioner som de slet ikke behersker.

Det du skal gøre er at sige stille og roligt "Jeg vil ikke have du bider mig. Jeg vil gerne have du aer mig i stedet for." Og mens du siger "aer" tager du hans hånd og aer dig på håret eller kinden eller hvor du synes det er en god ide.

Jeg vil på det stærkeste fraråde at bide igen. Af flere årsager. 1. at det er ulovligt. 2. at det er ubegribeligt for barnet at forstå at det at mor bider igen har det mindste at gøre med dens eget handling og hvorfor mor pludselig bliver ond når "hun er lige til at spise"og 3. fordi når mor pludselig skifter fra ekstrem hygge til ond så bliver barnet utrygt og et utrygt barn har et dårligt selvværd.

Det er en fase som alle børn skal igennem og man må være voksen omkring det og tale roligt til barnet når det foregår. Evt. sætte barnet ned så hyggen slutter når barnet bider. Men det er vigtigt at forstå at det er en impuls og ikke en bevidst handling! Så man må ikke klandre barnet for det.

Prøver igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.