Problemer med arbejde efter endt barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

WantingBaby2012

Til jer som gik på dagpenge og fik et barn... Oplevede i, at det er svært at finde job efter endt barsel? 

Vi planlægger at starte PB om en måneds-tid hvilket vil sige, at jeg (forhåbentlig) når at afslutte min uddannelse og går derefter på barsel efter det. Min bekymring kunne bare være, at det er "for svært" at finde job når barslen er slut... Jeg er ved at uddanne mig til kontorassistent og er færdig juli 2011. Vi har været sammen i 7 år, og ønsker os virkelig et barn sammen!

Håber nogen vil fortælle om deres oplevelse, eller har gode råd :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

LotteN

jeg kan stille dig et spørgsmål

hvad er sandsynligheden for at få arbejde efter din uddannelse nu her til sommer?

Jeg gætter på svaret er minimal - og derfor kan jeg kun sige - eftersom finanskrisen har været nede og vende og nu går den rigtige vej (dog MEGET langsomt) så kan man kun håbe på der er flere job at finde hvis du strækker den lidt længere til at søge job - altså efter en barsel

Anmeld

2. oktober 2010

WantingBaby2012

Kan sagtens forstå hvad du mener, men jeg tænker også i forhold til at man står som nyuddannet med et lille barn  

Anmeld

2. oktober 2010

AnnePedersen

vend den om og tænk sådant her.... nyuddannet pige uden barn..... så ved de det kommer. men ved du har barn når du søger er barsel overstået og så mangler de dig ikke og skal ik betale mens du er hjemme...... med barn viser du ansvarlighed...

Anmeld

2. oktober 2010

LotteN

AnnePedersen skriver:

vend den om og tænk sådant her.... nyuddannet pige uden barn..... så ved de det kommer. men ved du har barn når du søger er barsel overstået og så mangler de dig ikke og skal ik betale mens du er hjemme...... med barn viser du ansvarlighed...

ja, lige præcis -

med barn, så ved de det ikke er en barsel du skal på forløbig.

Altså jeg kan kun sige, væk med p-pillerne og igang - der er helt sikkert fordele ved at blive gravid ved endt barsel, når du alligevel ikke står med et job i baghånden!

Anmeld

2. oktober 2010

WantingBaby2012

Tak for svarene.. Det har da ihvertfald lige sat tingene i perspektiv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.