Er bare så sur og skuffet........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. oktober 2010

Susanne79

har virkelig bare brug for lidt luft nu. Er lige blevet SÅ skuffet over en god veninde..... Eller det jeg troede var en god veninde. For det er ikke første gang at hun pisser på mig og min kæreste.....

Vores veninde og hende mand skal holde barnedåb på næste søndag og hun har nu lige fortalt mig at der faktisk ikke lige er plads til vores datter ved bordet!!!! og at hun er bange for at deres terresse ( som lige er blevet udvidet) ikke er stor nok til 6 barnevogne ( der skal en del små børn med...)!!!!

Jeg sidder nu og føler at vores datter ikke er velkommen. Jeg er så sur og skuffet. Vi har i de sidste 2 år skulle tage hensyn til at de jo har børn, men nu hvor vi selv har fået et barn, så skal der da ikke tages hensyn til os......

Er det bare mig eller kan man tillade sig at gøre sådan?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2010

Bavianis

Susanne79 skriver:

har virkelig bare brug for lidt luft nu. Er lige blevet SÅ skuffet over en god veninde..... Eller det jeg troede var en god veninde. For det er ikke første gang at hun pisser på mig og min kæreste.....

Vores veninde og hende mand skal holde barnedåb på næste søndag og hun har nu lige fortalt mig at der faktisk ikke lige er plads til vores datter ved bordet!!!! og at hun er bange for at deres terresse ( som lige er blevet udvidet) ikke er stor nok til 6 barnevogne ( der skal en del små børn med...)!!!!

Jeg sidder nu og føler at vores datter ikke er velkommen. Jeg er så sur og skuffet. Vi har i de sidste 2 år skulle tage hensyn til at de jo har børn, men nu hvor vi selv har fået et barn, så skal der da ikke tages hensyn til os......

Er det bare mig eller kan man tillade sig at gøre sådan?? 

Det kommer an på hvad hun mener:-)

Betyder det blot at barnevognen skal stå på græsset i stedet for terassen, og kan Jeres datter ikke sidde ved bordet fordi deres stue er for lille?

Knus, Susanne

Anmeld

2. oktober 2010

twinboys

Luft endelig ud... Har jeg forstået dig ret at hun faktisk var inviteret med fra start og så pludselig 1 uge før barnedåb så siger hun det med pladsen???

Jeg ville høre om man ikke bare kunne blive placeret ved en bordende, så kunne lille beds da bare sidde i egen stol lidt fra bordet ved bordkanten...

Ang at sove i barnevogn, ja så må hun jo bare sove ude i deres have, regnslaget er vel opfundet...

Eller tage barnevognen med indenfor eller liften og så lade hende den dag sove indendøre...

Synes da ikke hun skal gøre det til et problem...

Majbritt

Anmeld

2. oktober 2010

Susanne79

Hun sagde til mig at der ikke er plads til hendes højstol ved bordet, men så kunne hun jo bare sidde ved os . Vi skal åbenbart sidde lidt klemt.

Ja, Maja er inviteret med fra starten og derfor kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke har regnet hende med i bordplanen.....

jeg har heller ikke noget i mod at lade Maja stå på græsplænen og sove, men hun fik det til at lyde som om at det var lidt besværligt med så mange små børn. Så kan jeg jo bare ikke forstå hvorfor man har inviteret dem....

Anmeld

2. oktober 2010

SussieThyssen

Tag du bare og spring op og fald ned på det.
Det er hendes problem ikke dit.
Du, din mand og dit barn er alle 3 inviteret, og så er det op til hende at løse pladsproblemerne.
Ved at lufte det på den måde, har hun såmænd nok ikke ment det som du har fortolket det.
Hun har måske både kommet med et alment lille hjertesuk over den manglende plads og måske en lille hentydning til om du måske kunne overveje ikke at tage din datter med, men hun har nok ikke turde gøre det direkte.
Måske har hun NETOP spurgt/luftet det for dig, fordi du er hendes veninde og hun havde håbet at du af dig selv ville have fanget hintet om at det kunne være et problem og en lettelse, hvis der var et barn mindre. Så jeg synes da ikke der er noget at blive sur over.
Blot en tanke

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. oktober 2010

Bavianis

Hvis du har fornemmelse af, at "det ville være dejligt hvis Jeres datter ikke kommer med", så tror jeg også jeg ville være lidt

Men igen, jeg tror man er meget følsom ift hvad andre udtaler om ens børn, og det behøver ikke være sådant ment, men det ved jeg jo ikke  

Anmeld

2. oktober 2010

Kildebakken

Det med større fester og veninder er et så følsomt emne og jeg forstår godt at du bliver støt over hendes udtalelser, hun er ikke god til at få dig til at føle dig velkommen. Det er ofte omkring højtider, bryllup barnedåb etc, at man kan føle sig sat i vennehieraki og det er aldrig rart at opdage at man ikke er på samme plan i et venskab.

Men måske kan hendes udtalelse også tolkes på en anden måde. Hvis du er en tæt og tryg veninde, kan det være at hun rykker lidt rundt på dig og din familie, fordi hun føler at det kan du godt som tæt veninde holde til. Hun deler sine bekymringer omkring bordplan med dig, fordi hun stoler på dig. Omvendt kan det være mere besværligt med en svigerinde, som hun ikke selv har valgt og gerne vil holde freden med. Jeg ville lige tale med hende om dine følelser, så hun får mulighed for at forklare dig, hvordan tingene rigtigt hænger sammen.

Måske har du ret i din følelse, og så må du nedjustere dine forventninger til det venskab.

kh

Anmeld

2. oktober 2010

Susanne79

Bavianis skriver:

Hvis du har fornemmelse af, at "det ville være dejligt hvis Jeres datter ikke kommer med", så tror jeg også jeg ville være lidt

Men igen, jeg tror man er meget følsom ift hvad andre udtaler om ens børn, og det behøver ikke være sådant ment, men det ved jeg jo ikke  

Det er lige netop den følelse jeg sidder med nu. At hun synes at det hele bare er nemmere hvis vores datter ikke kommer med. Men hvorfor så inviterer hende?? Lige nu har jeg faktisk ikke lyst til at tage hende med.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.