Update på update på Silja - mor i løsningsmode...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Skouboe

Jeg startede dagen i dag med at ringe til mit lægehus og brokke mig over de elendige piller. Ham jeg snakkede med, vidste ikke så meget om sådan noget, men han fandt en recept på nogle kapsler istedet og udskrev dem til mig. Dem skulle jeg så kunne skille ad, så jeg kunne blande indholdet med vand.

10 minutter senere bliver jeg så ringet op af min egen læge, der forklarer at hun næsten lige har været på kursus i spædbørn og refluks, men de piller hun havde fået at vide hun skulle udskrive på kurset ikke fandtes mere, så det var derfor jeg havde fået nogle mærkelige piller. Hun havde kigget på det sammen med ham jeg havde talt med, og de havde fundet noget granulat, beregnet til at blive opløst i vand, som hun skulle have. 

Eneste ulempe var at det var ret dyrt. 350 kr. for 28 doser sagde hun - det viste sig så ikke at være så slemt, siden det offentlige betaler 2/3, så nu prøver vi med Nexium i 14 dage, og håber det hjælper.

Samtidigt har jeg opgivet alle principper omkring gode søvn vaner, og de sidste 2 dage har jeg gået hende i søvn i viklen, puttet hende i voksi-posen og båret hende og voksi pose op i vuggen, hvor hun har sovet frem til den første nat-flaske.

Så tog jeg et smut i BabySam - jeg var jo nødt til at skaffe en ny autostol, siden den vi har er så ergonomisk korrekt og lader baby ligge ned på ryggen, så den er super for alle andre babyer end refluks børn, der jo ikke må ligge fladt ned. Jeg lejede en Römer med selebase i foreløbig 4 måneder, så må vi lige se hvordan vi kan rykke rundt på autostolene til den tid.

Så nu har jeg en super lækker autostol, der kun er brugt i 2 måneder billigt til salg.

BabySam har iøvrigt 50% på det stribede JoHa uld - det er klart værd at køre efter. 50 kr for en body og 100 kr for en heldragt.

Jeg fik også købt en weekendseng til Silja med ekstra madras og en fleece dragt fra Phister og Phillina til slynglen.

Derefter var jeg et smut i stof og stil og trøsteshoppe!

Så var jeg på apoteket for at hente Siljas medicin og den k***. der betjente mig, på det nærmeste skældte mig ud over at jeg gav mit 9 uger gamle spædbarn NAN istedet for Nutramigen eller Althena, der begge to er til ko-mælks allergiske børn. Mit argument om at hun jo ikke var allergisk og vi havde ikke fødevare allergi i familien strøg helt hen over hovedet på hende. Jeg besluttede mig for bare at sige ja, ja og tænke mit, og så bare fortsætte som hidtil.

Derefter skulle jeg i Kvickly for at bytte nogle bodyer manden havde købt. Jeg sendte ham ned efter uldbodyer, og han kom stolt tilbage med 5 bodyer til slynglen i bomULD.

De havde ikke så mange i de størrelser jeg skulle bruge, så jeg må en tur i tøj og sko her en af de nærmeste dage. De skulle have et stort udvalg af Steffens uld.

Lige nu ser det ud til at begge unger sover, og jeg vil sætte mig op og sy flere bukser til Freja. Syning er fantastisk til at stresse af på.

Jeg regner med at smide billeder af Frejas nye forede bukser, når de allesammen er færdige. De er helt ubeskriveligt lækre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

msax

Kære Pernille...

Hvor er det dejligt at høre at der er kommet styr på det med pillerne - det andet lød sku også for mærkeligt.

Jeg skal da så MEGET lige en tur i babysam imorgen her i Viborg og se om de har samme gode tilbud. Jeg vil også have lidt uld til både lille´manden og storesøster...

Mmm - stof, jeg ønsker mig så meget en ny symaskine, så vil jeg også igang igen. det er nemlg så dejligt at sidde og nærmest mediterer ved den mens man er lidt produktiv.

Og op i røven med hendes kommentarer om modermælkserstatning - for hvis der ikke er alergi i familien er der jo umiddelbart ingen grundt til bekymring der.

jeg glæder mig meget til at se de fine bukser med foer...

SMIL fra Mette

Anmeld

1. oktober 2010

anna-jonas

Jeg håber at det granulat er MIDLET, som hjælper Silja igennem hendes problemer. Og jeg håber at du får en god nats søvn, når du har stresset af ved symaskinen.

Knus Mette

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

msax skriver:

Kære Pernille...

Hvor er det dejligt at høre at der er kommet styr på det med pillerne - det andet lød sku også for mærkeligt.

Jeg skal da så MEGET lige en tur i babysam imorgen her i Viborg og se om de har samme gode tilbud. Jeg vil også have lidt uld til både lille´manden og storesøster...

Mmm - stof, jeg ønsker mig så meget en ny symaskine, så vil jeg også igang igen. det er nemlg så dejligt at sidde og nærmest mediterer ved den mens man er lidt produktiv.

Og op i røven med hendes kommentarer om modermælkserstatning - for hvis der ikke er alergi i familien er der jo umiddelbart ingen grundt til bekymring der.

jeg glæder mig meget til at se de fine bukser med foer...

SMIL fra Mette

Det har de - de fejre fødselsdag. Du kan se tilbudsavisen på deres hjemmeside

Det er rester, så der er lidt af hvert, men jeg reddede mig 3 bodyer og 3 heldragter til Silja og 3 bodyer og to elefant huer til Freja

Og det ER nemlig ren afstresning at sidde og sy.

Jeg poster billeder af de første 3 par lige om lidt - jeg synes de er så fede at jeg er nødt til at dele.

Anmeld

1. oktober 2010

Skouboe

Anna-jonas skriver:

Jeg håber at det granulat er MIDLET, som hjælper Silja igennem hendes problemer. Og jeg håber at du får en god nats søvn, når du har stresset af ved symaskinen.

Knus Mette

DET håber jeg også  og mange tak

Anmeld

2. oktober 2010

otlitrom

Du har fået en helt anden lyd, Pernille! Du virker meget mere sikker i din sag, og "jeg skal komme efter Jer"-agtigt. Og det klæ'r dig! Du er en god mor, og du gør hvad du kan for dine to piger - også selvom du har meget om ørene!

Op i det mørke sted med hende på apoteket.. De ved sjovt nok altid bedst...

Håber du har fået sovet, og skønt at du kan afstresse ved symaskinen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.