Graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.334 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. oktober 2010

Carina1977

Er der nogen herinde, der har prøvet at have en graviditet udenfor livmoderen? Hvordan føles det?

Jeg havde en mens for knapt 4 uger siden, som kun varede i et par dage efterfulgt af pletblødninger i et par dage. Så stoppede blødningen. Igår begyndte jeg så at bløde igen, men igen bløder jeg ikke så kraftigt, som jeg plejer at gøre, når jeg har mens. Der kommer mest kun noget når jeg tørrer mig. Selvfølgelig kommer der også noget i bindet, men det kommer slet ikke så kraftigt som jeg plejer. Jeg har i over 1 måned haft blærebetændelse-lignende smerter, så slemt at jeg ikke rigtig har kunnet sove for det. Har i samme periode haft en meget trykkende fornemmelse lige over skambenet og stikkende jag i underlivet. Nu har jeg smerter i venstre side af maven, og kun venstre. Når jeg har mens plejer jeg at have smerter midt for maven. Det gør mest ondt under bevægelse.

Jeg har den sidste måned haft kontakt med lægen mange gange pga. mine underlivssmerter. Jeg har ikke blærebetændelse, ikke kønssygdomme og ikke underlivsbetændelse.

Jeg har testet mig selv mange gange i løbet af den sidste måned, alle var negative. Igår blev den svagt positiv efter 20 min og her til morgen var den svagt positiv indenfor 10 min. Jeg er så nervøs for at der er noget galt. både pga. mine mens som ikke rigtig bliver som de plejer, pga. smerterne og de mærkelige teste. Her til morgen var jeg meget svimmel og har hafgt adskillige kvalmeanfald i løbet af dagen.

Under alle omstændigheder vil jeg kontakte lægen på mandag, men lyder det som en graviditet udenfor livmoderen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

mortil(nichlasogmathias)

jeg har ikke et svar, men jeg vil gerne lige følge med hvis jeg må, for jeg har gået og haft det på samme måde og haft den samme tanke, noget er der i hvert fald anderledes ved min krop, jeg har også haft en smertefuld hovedpine i 14 dage.  det er bare ikke sjovt, har også tænkt om det kan være for lav blodprocent...

Anmeld

1. oktober 2010

Muffinmus

Hmm, jamen lidt svært at finde ud af dit indlæg...

Har du troet du var gravid i mere end en måned nu, eller bare her for myligt eller hvad?? for du skriver du har haft ondt længe og klaget længe.

Hvis det er en GUL, så vil du opleve voldsom intens smerte indenfor de første 6-7 uger. Så slemt at du ofte vil ende med at ringe efter en ambulance hvis du går helt til uge 7 f.eks.

Så hvis du skulle være mere end 1 måned henne nu, altså over mens, så er det i hvert fald ikke en GUL tror jeg. Nok snarere mentalt eller måske en cyste eller lign.

Skulle du være ny gravid indenfor en uges tid, så burde det nok ikke gøre såondt endnu, men måske. Ofte kommer det mellem uge 5,5-7, den virkelige intense smerte.

Kan ikke rigtigt hjælpe rigtigt da det kun er din læge der kan gøre noget for dig:-)

Anmeld

1. oktober 2010

juni76

Jeg har haft en graviditet uden på livmoderen. Jeg opdagede ik at jeg var gravid før jeg var 7 uger henne. Jeg havde min mens som jeg plejer. Den ene var dog et par dage forsinket,og jeg testede,men negativ. så begyndte jeg at plet bløde. også sådan noget brunligt noget. gik til læge og fik af vide at jeg var gravid. Havde dog en del graviditets symtomer. Så begyndte jeg at bløde lidt igen,og fik afvide at jeg desværre havde tabt det.(der havde jeg ik fundet ud af det var udenfor). Efter et par dage fik jeg voldsomme smerter,lidt ligesom du beskriver... jeg blev indlagt,og scannet,men de kunne ik rigtig se noget. Kun at jeg havde blod og væske i min bughule. Så jeg blev undersøgt med kikkert,og først der kunne de se den sad udenfor. Så jeg fik fjernet min ene æggeleder. Hvis jeg var dig,så ville jeg be om en indvendig scanning. og måske få taget en blodprøve,så de kan se om du har et højt gh. Det ligner jo en alm graviditet til at starte med.

Anmeld

2. oktober 2010

Carina1977

MariaE skriver:

Hmm, jamen lidt svært at finde ud af dit indlæg...

Har du troet du var gravid i mere end en måned nu, eller bare her for myligt eller hvad?? for du skriver du har haft ondt længe og klaget længe.

Hvis det er en GUL, så vil du opleve voldsom intens smerte indenfor de første 6-7 uger. Så slemt at du ofte vil ende med at ringe efter en ambulance hvis du går helt til uge 7 f.eks.

Så hvis du skulle være mere end 1 måned henne nu, altså over mens, så er det i hvert fald ikke en GUL tror jeg. Nok snarere mentalt eller måske en cyste eller lign.

Skulle du være ny gravid indenfor en uges tid, så burde det nok ikke gøre såondt endnu, men måske. Ofte kommer det mellem uge 5,5-7, den virkelige intense smerte.

Kan ikke rigtigt hjælpe rigtigt da det kun er din læge der kan gøre noget for dig:-)

Jeg ved godt i ikke kan hjælpe. Havde nok bare brug for at høre, hvordan det føltes, så jeg måske kunne få ro på igen. Som sagt kontakter jeg min læge på mandag. Udfra dit svar kan jeg bedømme at det så i hvert fald ikke er en graviditet udenfor livmoderen, for smerten i siden var sådan at jeg godt kunne holde det ud....det er blæresmerterne der har været de værste.

Jeg har haft 2 blødninger som ikke har været som de plejede, og jeg har derfor troet at jeg var gravid i den periode....også fordi at jeg først kunne teste positiv i uge 8-9 stykker, da jeg ventede min søn. Så hvis jeg skulle være gravid (hvilket jeg ikke regner med) så skulle jeg være 7+4 idag. Og så kan man jo konstatere at det i hvert fald ikke er en graviditet udenfor livmoderen.

Jeg har stadig ondt i min blære, men da jeg vågnede op imorges, var smerterne i venstre side helt væk...nu har jeg kun lidt murren ligeover skambenet.

Nej jeg ringer til min læge på mandag, og beder hende om at sende en henvisning til en gynækolog.....det kan bare ikke være normalt at man skal have ondt i sit underliv så længe.

Tusind tak for svar

Anmeld

2. oktober 2010

Carina1977

juni76 skriver:

Jeg har haft en graviditet uden på livmoderen. Jeg opdagede ik at jeg var gravid før jeg var 7 uger henne. Jeg havde min mens som jeg plejer. Den ene var dog et par dage forsinket,og jeg testede,men negativ. så begyndte jeg at plet bløde. også sådan noget brunligt noget. gik til læge og fik af vide at jeg var gravid. Havde dog en del graviditets symtomer. Så begyndte jeg at bløde lidt igen,og fik afvide at jeg desværre havde tabt det.(der havde jeg ik fundet ud af det var udenfor). Efter et par dage fik jeg voldsomme smerter,lidt ligesom du beskriver... jeg blev indlagt,og scannet,men de kunne ik rigtig se noget. Kun at jeg havde blod og væske i min bughule. Så jeg blev undersøgt med kikkert,og først der kunne de se den sad udenfor. Så jeg fik fjernet min ene æggeleder. Hvis jeg var dig,så ville jeg be om en indvendig scanning. og måske få taget en blodprøve,så de kan se om du har et højt gh. Det ligner jo en alm graviditet til at starte med.

Jeg har ikke smerter længere, andet end de blæresmerter jeg har haft i lang tid. Men puha det må have været hårdt for dig......har du så sidenhen kunnet blive gravid?

Jeg kontakter min læge på mandag. Tak for svar

Anmeld

2. oktober 2010

juni76

Nej jeg er desværre ik blevet gravid endnu. Skal på roskilde sygehus næste gang jeg får mens.Der skal de se om der er passage i min højre æggeleder.For hvis der ik er passage,så skal jeg kunstig befrugtes.Så vi håber der er passage.Da de fandt ud af jeg var gravid,mente lægen jeg var 7 uger henne. og jeg gik næsten 14 dage og troede jeg var gravid,før jeg fik smerter og begynte at bløde lidt igen.

Anmeld

2. oktober 2010

Carina1977

Jeg pletbløder kun nu...der kommer overhovedet intet på bindet længere....kun lidt når jeg tørrer mig. Så har kun blødt regulært i 1½ døgn denne her gang. Plejer at bløde kraftigt i mindst 5-6 dage. det er godt nok mystisk det her. Nu må den læge altså snart tage mig seriøst....hun har jo sagt at jeg har muskelspændinger i underlivet, og at det er derfor jeg har ondt i blæren. Men nu har jeg trænet ihærdigt i 2½ uge uden det hjælper noget

mortil: har du også haft mavesmerter og blæresmerter? Eller er det "kun" svimmelhed og hovedpine du har haft?

Anmeld

2. oktober 2010

Carina1977

juni76 skriver:

Nej jeg er desværre ik blevet gravid endnu. Skal på roskilde sygehus næste gang jeg får mens.Der skal de se om der er passage i min højre æggeleder.For hvis der ik er passage,så skal jeg kunstig befrugtes.Så vi håber der er passage.Da de fandt ud af jeg var gravid,mente lægen jeg var 7 uger henne. og jeg gik næsten 14 dage og troede jeg var gravid,før jeg fik smerter og begynte at bløde lidt igen.

Ok det var lang tid du gik med det

Øv at du har svært ved at blive gravid. Jeg håber virkelig for dig at der er passage i den anden æggeleder....jeg krydser for dig

Jeg håber for dig at du snart bliver gravid  

Anmeld

4. oktober 2010

juni76

ville bare lige høre hvad lægen sagde idag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.